تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799502027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران:ایران نباید از معرفی ابوطالبی عقب نشینی کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران:ایران نباید از معرفی ابوطالبی عقب نشینی کند تهران- ایرنا- استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه در صورت رسیدگی کمیته شکایت از میزبان سازمان ملل به شکایت ایران نتایج به نفع ما خواهد بود، گفت: عقب نشینی کردن درمقابل معرفی حمید ابوطالبی به نفع کشور نیست .


«محمدجعفر جوادی ارجمندی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از ممانعت از ورود حمید ابوطالبی به سازمان ملل اقداماتی در ارتباط با این موضوع انجام داده اند که برخی از آنها در قرارداد مقر به آن اشاره شده است.
این استاد دانشگاه عنوان کرد: مطلع شده ایم که وزارت امورخارجه به نهادهای مسوول سازمان ملل شکایتی را تسلیم کرده و اسناد و اطلاعات خود را ارائه کرده است و قرار است کمیته شکایت از میزبان در آینده به منظور بررسی این تشکیل شود.
جوادی ارجمندی اضافه کرد: در این کمیته باید نمایندگانی از دوطرف و همچنین نماینده ای از سوی دبیرکل سازمان ملل حضور داشته باشند و موضوع را از نظر حقوقی و دیپلماتیک بررسی کنند.
به گفته این استاد علوم سیاسی، مواردی در قانون بین الملل در نظر گرفته شده که تصمیم سازمان ملل و یا کمیته های آن لازم الاجراست
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: حمید ابوطالبی تنها در زمان اشغال سفارت آمریکا چند روزی به عنوان مترجم حضور داشته است، از این رو نمی توان با ادعاهای واهی و با عناوینی چون مخالفت حضور وی با منفعت این کشور مانع حضور وی شد؛ ضمن اینکه ما نیز مستندات و دلایلی داریم که این کشور آن زمان در ایران جاسوسی می کرده است.
جوادی ارجمندی خاطرنشان کرد:ضمن اینکه نماینده معرفی شده ایران برای حضور در سازمان ملل پیش از این نیز به عنوان دیپلمات به این کشور سفر کرده است و هیچ منعی وجود نداشته است.از این رو مخالفت های صورت گرفته را می توان سیاسی و برای ایجاد موج علیه ایران و یا خوشایند بودن برای صهیونیست ها دانست.
وی اضافه کرد:به نظرم باید منتظر بود که چه تصمیمی گرفته خواهد شد و بعد در واکنش به آنها سنجده تر عمل کنیم.
مقامات آمریکا با این سناریوها تصمیم دارند، محدودیت هایی را برای نماینده ما پس از این تعیین کنند.
این استاد علوم سیاسی دانشگاه عنوان کرد: در حال حاضر بهترین روش این است که با دیپلماسی فعال رفتار کنیم و نشان دهیم که رفتارهایی از این دست برای سایر کشورهای در حال توسعه و مستقل نیز می تواند تکرار شود.
به گفته این تحلیلگر مسائل سیاسی، به نظر می رسد جمهوری اسلامی ایران باید در راستای دکترین تعریف شده خود حرکت کند و از مواضع خود کوتاه نیاید.
وی به مصادره ساختمان بنیاد علوی از سوی این کشور به بهانه نقض تحریم ها نیز اشاره کرد و گفت:به نظر می رسد آمریکا با وجود گام های مثبتی که ما در مذاکرات 1+5 برداشته ایم و از خود حسن نیت نشان داده ایم، آنها همچنان دیپلماسی خود را بر نگاه خصمانه بنا کرده اند.
امروز که نقش و اهمیت دیپلماسی عمومی بیش از پیش مشخص شده و کشورها با قدرت نرم و تبلیغات افکار دنیا را تحت تاثیر قرار می دهند، ما نیز باید تاثیرگذار باشیم و براساس منطق و اصول خود در صحنه حضور داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، پس از پایان دوران ماموریت محمد خزاعی به عنوان سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، حسن روحانی رییس جمهوری ایران، حمید ابوطالبی معاون سیاسی خود را به عنوان نماینده جدید ایران در سازمان ملل متحد معرفی کرد.
از همان ابتدا مجلس سنا و کنگره این کشور با معرفی ابوطالبی مخالفت کردند تا اینکه طی روزهای گذشته، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا، مصوبه کنگره آمریکا در ارتباط با شرایط جدید صدور روادید برای سفرای خارجی و نمایندگان کشورها در سازمان ملل متحد را امضا کرد.
سیام4**9173**1449
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




01/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن