تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813345759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشته شدن یک قانونگذار سومالیایی در انفجار تروریستی در موگادیشو


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کشته شدن یک قانونگذار سومالیایی در انفجار تروریستی در موگادیشو تهران-ایرنا- یکی از مقام های سومالی اعلام کرد که یک قانونگذار این کشور روز دوشنبه به دنبال انفجار بمبی که توسط شبه نظامیان این کشور در خودرواش در موگادیشو کار گذاشته شده بود، کشته شد.


به گزارش خبرگزاری رویترز از موگادیشو، این قانونگذار سومالیایی در حالی در این انفجار کشته شد که گروه الشباب وابسته به القاعده به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که یک بمب را برای تنبیه کردن نمایندگان پارلمانی که از نیروهای خارجی در سومالی حمایت کرده اند، منفجر کرد و این در حالی است که این گروه همچنین تهدید کرد که حملات این چنینی بیشتری را ترتیب دهند.
این انفجار که به گفته پلیس سومالی منجر به زخمی شدن یک قانونگذار و یگ غیرنظامی دیگر شد، یک روز پس از آن رخ داد که ˈحسن شیخ محمدˈ رییس جمهوری سومالی کنفرانسی در مورد بهبود شرایط امنیتی این کشور را در پایتخت موگادیشو اغاز کرد.
رییس جمهوری سومالی اعلام کرد که کشته شدن ˈاسحاق محمد رینوکوˈ این قانونگذار سومالیایی حمله وحشیانه بوده که اقدام های در راستای ایجاد صلح پایدار در سومالی را منحرف نخواهد کرد.
به گفته مقام های سومالی، این بمب زیر ماشین این قانونگذار سومالیایی کار گذاشته شد زمانیکه وی از منطقه ای در موگادیشو در حال عبور بود.
گروه تروریستی الشباب که عامل اثر حملات در سومالی و مناطق مختلف این کشور بوده است، اعلام کرد که این حمله اقدامی تنبیهی علیه قانونگذارانی بوده که توسط این گروهˈ حمله مسیحیان به سومالیˈ خوانده شده است.
منظور الشباب حمایت های دولتهای غربی و اعضای اتحادیه اروپا و اعزام نیروهای خارجی به سومالی برای مقابله با شبه نظامیان الشباب بوده است.
یک سخنگوی الشباب گفت: ما این قانونگذار را کشتیم و به کشتار این قانونگذاران ادامه خواهیم داد.
گروه الشباب در سال 2011 از پایتخت سومالی به بیرون رانده شد اما از آن زمان به بعد شبه نظامیان این گروه بمب گذاری ها و حملات مختلفی را با هدف سرنگون کردن حکومت این کشور ترتیب دادند.
خبرگزاری فرانسه نیز در خبری کشته شدن یک قانونگذار سومالیایی را در انفجار خودرویی بمب گذاری شده در موگادیشو تایید کرد. این در حالی است که رئیس جمهوری سومالی گفت: سومالی امروز یکی از نمایندگان پارلمان خود را به دنبال انفجاری از دست داد.
فعالیت گروه تروریستی الشباب جدی ترین چالش امنیتی برای دولت این کشور محسوب می شود. نیروهای امنیتی این کشور از مدتهاست که عملیاتهای گسترده ای را برای از بین بردن مواضع این شبه نظامیان انجام داده اند

آژانس پناهندگان سازمان ملل اخیر اعلام کرد که بیش 40 تا 44 هزار تن از زمان آغاز عملیات نظامی برای از بین بردن اعضای گروه الشباب در جنوب و مرکز سومالی در ماه گذشته آواره شده اند.
دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد: با توجه به ادامه عملیات علیه گروه الشباب اوضاع همچنان بی ثبات است.
این عملیات نظامی گسترده توسط نیروهای مسلح ملی سومالی و نیروهای اتحادیه آفریقا در سومالی با هدف از بین بردن مواضع اعضای گروه الشباب در مناطق مختلف سومالی انجام شده است. این در حالی است که گزارش شده این عملیات در جریان بوده است.
به دنبال انجام این عملیات گسترده نظامی، شبه نظامیان گروه تروریستی الشباب همچنان به محدود کردن فعالیت های مردم و کنترل مسیرهای انتقال مایحتاج مردم ادامه می دهند که این مساله تاثیر منفی بر زندگی عادی غیرنظامیان گذاشته است.
مترجمام**9234**1010
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




01/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن