تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805754794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضعف مدیریت اطلاع رسانی از روند آزاد سازی مرزبانان و عواقب ناگوار آن


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ضعف مدیریت اطلاع رسانی از روند آزاد سازی مرزبانان و عواقب ناگوار آن چابهار - ایرنا - سرانجام با تلاش مستمر و شبانه روزی دستگاههای ذیربط ، علمای اهل سنت و معتمدان طوایف سربازان ایرانی از دست گروهک تروریستی آزاد شدند اما ضعف مدیریت در اطلاع رسانی و اظهارات غیرضروری و متناقض برخی افراد روند این آزاد سازی را کند کرد.


فرایند طولانی مذاکرات رسمی و غیر رسمی مسوولان کشور برای آزادی سربازان ایرانی از دست گروهک و پیچیدگی شرایط مذاکره مقامات رسمی ایران با طرف های پاکستانی باعث کندی روند کار و گاهی عدم توفیق آن شد.
در این میان نکات ناگفته فراوانی وجود دارد که معمولا در نشست های خصوصی بخشی از آن ها روایت می شود که از جمله تفاوت دیدگاه و راهبرد برخی دستگاهها است.
حدود یک ماه پیش یکی از مسوولان ایرانی حاضر در مذاکرات که مسوولیتی در کشور پاکستان دارد، می گفت: اظهار نظرهای افراد غیر مسوول و تندروی ها به قدری به روند مذاکرات لطمه وارد می کرد که طرف های پاکستانی از آن اظهار نظرها بیشترین استفاده را در طولانی کردن روند آزادسازی و امتیاز گیری می کردند.
این مقام آگاه حتی شبی که در آستانه رسیدن سربازان ایرانی به نقاط مرزی کشور بود نیز در گفت و گو با ایرنا، به دعا متوسل شد و گفت: دعا کنیم در این چند ساعت مشکلی پیش نیاید، اظهارات غیرمسوولانه کارها را خراب کرده است و...
از چالش های موجود در زمان مذاکرات و مذاکره کنندگان که بگذریم، فضای رقابت کاذب رسانه ای کشور باعث شد بارها ملت ایران؛ خانواده های این سربازان و مسوولان به شدت نگران رفتار خصمانه گروهک باشند.
فضای مدیریت رسانه ای کشور در این خصوص و درج اظهارات متضاد و متناقض به قدری شایع و حاد شده بود که حتی در آستانه رسیدن این سربازان به خاک کشور نیز مشاهده می شد و این مسئله به قدری برای جامعه و مردم حاد شد که ناخرسندی خود را در فضاهای مجازی از این همه اخبار متناقض بارها و بارها اعلام کردند.
نکته قابل تامل در این اظهارات غیر ضروری این است که بیان کنندگان خود نیز معتقد بودند که در آن مقطع زمانی نباید سخن و کلامی گفته می شد که شرایط مذاکرات و فرایند آزادسازی سربازان، به ویژه امنیت و سلامت آنها به خطر بیافتد اما آنان این توصیه خویش را فراموش می کنند و دنبال مقصر و بازخواست دیگران می گردند.
تقریبا مشابه همین نوع رفتارها و بیان های غیر ضروری بود که به اعتقاد استاندار سیستان و بلوچستان اگر انجام نمی شد چه بسا آزادی سربازان را ملت شریف ایران و بویژه خانواده های این سربازان همزمان با آغاز سال جدید جشن می گرفتند.
ˈعلی اوسط هاشمیˈ در گفت و گویی با اشاره به برخی از شایعات گفته است: امنیت مرزبانان ایرانی با این حرکات تحت الشعاع قرار گرفت و اگر امنیتی کردن بعضی از مسائل نبود شاید گروگان ها قبل از سال 93 در کشور بودند.
از دیگر سو اظهارات یک نماینده مجلس شورای اسلامی در آستانه آزادی مرزبانان در پاکستان امکان داشت تلاش دو ماهه شبانه روزی برای آزادی این گروگان ها را با وقفه روبرو کند.
این نماینده مجلس در حالی که تمامی مسوولان رسمی و غیررسمی در تلاش بودند با مذاکره، گروهک را نسبت به آزادی سازی مرزبانان ایرانی قانع کنند، با اظهارات خود طرف های ایرانی را در موضع ضعف قرار می داد.
این در حالیست که این نماینده محترم مجلس خود نیز در اظهارات و مصاحبه اش تاکید می کند با توجه به شرایط حساسی که در آن قرار داریم بنا نیست با عنوان کردن یک سری از مسائل، آزادی این عزیزان تحت الشعاع قرار گیرد.
این نماینده در همین مصاحبه نیز دوباره تاکید می کند اما به محض تبادل، مسائل مختلفی است که از مجاری قانونی پیگیری و نسبت به روشن شدن آن از سوی کشور پاکستان اقدام خواهد شد.
در همین رهگذر یکی از سایت های شناخته شده خبری کشور در طول چند روز به تناوب و بارها از آزاد سازی مرزبانان خبر داد که به زعم مسوولان این رسانه خبر آنها اختصاصی و از قول یک منبع آگاه منتشر می شد.
صرف نظر از اینکه به لحاظ حرفه ای نقل و قول مکرر از یک موضوع از زبان منبع آگاه و بدون ذکر نام در هیچ جای دنیا متداول نیست و خبر اختصاصی نیز تعریف خاص خود را دارد این نوع اطلاع رسانی باعث شد برخی خوانندگان و مردم به کنایه اظهار کنند مگر این مرزبانان قرار است چندبار آزاد شوند؟
به نظر می رسد، مدیریت رسانه ای کشور فارغ از هر نوع گرایش و جناح سیاسی، بایستی در مواقع حساس این چنینی در تهیه و انتشار اخبار و تولیدات جهت دار که نافی منافع ملی و مردم است دقت بیشتری به خرج دهند و مصلحت کشور و مردم را فدای رقابت کاذب رسانه ای نکنند.
از سوی دیگر سوابق نشان می دهد که دولت هایی که به هر دلیل درگیر چنین رویدادهای تروریستی و گروگان گیری هستند در تمامی مراحل مذاکرات و فرایندهای پیچیده آن به دنبال آن هستند کوچکترین ردی از خود برجای نگذارند و به صورت طبیعی نیز خواسته های خود را در فضاهای دیپلماتیک و غیررسانه ای بیان می کنند.
در این گونه مواقع بروز هر اشتباه و اظهار نظر غیرکارشناسی و حرفه ای باعث می شود هزینه های کشورهای درگیر ماجرا بالاتر رود و چه بسا به تنش های دیپماتیک نیز منجر شود.
بر همین اساس به نظر می رسد همه دلسوزان و صاحب نظران که گاهی تجربه اجرایی و کارشناسی آنها به مراتب از خیلی از مدیران نیز ممکن است بیشتر باشد ،شایسته است اعتماد و اتکا به توانمندی مدیران دولت را پیشه کنند و منتظر اجرای گام به گام فرایندهای اجرایی و مذاکرات باشند.
چه بسا هر اظهار نظر غیر ضروری و زود هنگام باعث شود دشمنان را در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده کمک کند که جبران هزینه های آن براحتی امکان پذیر نخواهد بود.
اعتماد به تدبیر و عقلانیت مدیران دولت یازدهم همراه با مدیریت جهادی و در بستر و فضایی فرهنگی مملو از نشاط ، امید، اسلامی و انسانی ضامن توسعه و تعالی کشور و ارتقای وضعیت کشور در حوزه های مختلف است.
گزارش از : علی اصغر افتاده
س.ن1744/ 605
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




01/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن