تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805146975




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهداي عضو هيات علمي واحد علوم وتحقيقات 1300قطعه سنگ نفيس به اين دانشگاه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۴:۸ب.ظ)
اهداي عضو هيات علمي واحد علوم وتحقيقات 1300قطعه سنگ نفيس به اين دانشگاه عضو هيات علمي واحد علوم وتحقيقات نتيجه تلاش 28 ساله خود که شامل 1300 قطعه سنگ نفيس علمي است را به آزمايشگاه هاي خواص سنگ ها ومخزن و زمين شناسي واحد علوم وتحقيقات اهداکرد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي واحد علوم وتحقيقات، دکتر سيد جمال شيخ ذکريايي عضو هيات علمي و معاون دانشکده مهندسي نفت وگازاين واحد در رابطه با انگيزه خود ازاهدا اين مجموعه سنگ نفيس علمي به آزمايشگاههاي خواص سنگهاو مخزن و زمين شناسي واحدعلوم و تحقيقات گفت: معتقدم اگربخواهيم در زمينه صنعت، معدن، نفت و گازپيشرفت کنيم بايد سنگها رابه خوبي بشناسيم وهرچه شناخت ما نسبت به اين مسئله عميق تر باشد به تبع آن از قضاوت بهترومنطقي تري برخوردارخواهيم بود.
شيخ ذکريايي به دوران تحصيل کارشناسي خود در سال 1365 در دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: در اين دوران درک کردم دانشگاه هاي معتبر کشورازجمله دانشگاه تهران از نمونه هاي سنگ کافي و مناسب در آزمايشگاه هاي خود برخوردار نيستند.
وي ادامه داد: در رشته هايي همچون نفت، زمين شناسي و معدن بايد روي زمين تصميم گيري ها دچار اشتباه نشويم.
شيخ ذکريايي تصريح کرد:در رشته هايي که وابسته به سنگ و شناخت سنگ است، صرف دانستن تئوري نمي تواند ضامن پيشرفت و موفقيت دانشجويان شود. به عنوان مثال زماني که در معدن «چادر ملو» به عنوان مسئول بخش زمين شناسي مشغول به فعاليت بودم به دليل نداشتن شناخت کافي ازسنگ ها با مشکلات بسيار زيادي رو به رو شدم و اين درحالي بود که ازنظر تئوري در سطح بسياربالايي در زمين شناسي برخوردار بودم.
وي ادامه داد: اگردانشجويان سنگ ها را بشناسند، خيلي راحت تر ميتوانند با کانه و کانسارها در نفت و گازو زمين شناسي ارتباط برقرار کرده و درمباحث علمي و پژوهشي نيز باشناخت بهتري عمل خواهند کرد.
عضو هيات علمي دانشکده نفت و گاز واحد علوم و تحقيقات افزود: مجموعه اهدايي بالغ بر 1300قطعه سنگ، شامل انواع سنگهاي رسوبي،آذرين، دگرگوني و پيروکلاستيک و...است.
به گفته اين استاد واحدعلوم و تحقيقات اين مجموعه از سال 1365با تلاش و مشقت فراوان از نقاط مختلف ايران و خارج از کشور مانند فرانسه و آفريقاي جنوبي اهدا و جمع آوري شده است.
وي ادامه داد: زمان زيادي صرف جمع آوري اين مجموعه شده است که در اين مسير، مشکلات و سختي هاي فراواني رامتحمل شده ام.چراکه برخي از آنها سنگ هاي نادري هستند ودر يافتن ، انتقال و نگهداري آنها مشکلات فراواني راپشت سرگذراندم.
معاون دانشکده مهندسي نفت وگاز واحد علوم تحقيقات افزود: اميد است اين مجموعه بتوانددر افزايش آگاهي دانشجويان در توانايي شناخت سنگ نقش مهمي راايفا کند.
وي به آزمايشگاه هاي دانشکده نفت وگازواحد علوم تحقيقات اشاره کردو گفت: آزمايشگاه هاي اين دانشکده نيازمند صرف هزينه بسيار بالايي براي تجهيز کيفي و کمي است که خوشبختانه با نگاه مثبتي که درمجموعه واحدعلوم و تحقيقات بخصوص دانشکده نفت و گاز وجود دارد تاکنون بين30 تا 35درصد اين آزمايشگاه هاتجهيزشده اند و بابرنامه ريزي مدون تاپايان سال جاري 60 درصد اين آزمايشگاه هاتجهيز مي شوند.
مدير گروه مهندسي حفاري و اکتشاف واحد علوم تحقيقات خاطرنشانکرد: امروزه به جرات مي توان گفت دانشجويان ودانش آموختگان اين واحد رقابت تنگاتنگي درزمينه هاي علمي بادانشگاههاي معتبري مانند صنعتي شريف و تهران دارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن