تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816486272




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأسيس کنسولگري عراق از اولويت هاي دولت در استان ايلام است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۳:۴۳ب.ظ)
استاندار ايلام در ديدار با سفير ايران در عراق: تأسيس کنسولگري عراق از اولويت هاي دولت در استان ايلام است مرواريد گفت: تأسيس کنسولگري عراق از اولويت هاي دولت در استان ايلام است که در اين راه سفارت ايران مي تواند نقش بسزايي ايفا نمايد.
به گزارش خبرگزاري موج، مرواريد استاندار ايلام در در کارگروه صادرات غير نفتي در استانداري ايلام با حضور سفير ايران در عراق با بيان اين مطلب خاطر نشان کرد: پيمانکاران بخش خصوصي مي توانند با استفاده از ظرفيت بکر و بي نظير خدمات فني و مهندسي در کشور عراق در صادرات اين خدمات نقش خوبي ايفا نمايند و در اين راه سفارت ايران در کشورعراق از ايشان حمايت هاي لازم را به عمل خواهد آورد .
نماينده ي عالي دولت در استان با اشاره به تفاهم نامه هاي منعقد شده بين دو کشور براي تبادل دانشجو در رشته هاي مختلف اظهار داشت: در اين حوزه نيز ظرفيت هاي بالايي در دانشگاه هاي استان وجود دارد که مي توان با اجراي اين تفاهم نامه ها حضور دانشجويان عراقي در ايران را تسهيل نمود.
وي در خصوص استفاده از بحث توريسم درماني و حضور بيماران عراقي در استان ايلام جهت درمان و ارائه خدمات پزشکي نيز تأکيد کرد و بيان داشت: رفع مشکلات و موانع بر سر راه حضور گردشگران در ايران چه براي درمان و چه براي استفاده از طبيعت بکر و زيباي استان مي تواند در اقتصاد ومعيشت مردم استان تأثيرگذار باشد.
استاندار ايلام به وجود 430 کيلومتر مرز مشترک با کشور عراق اشاره کرد و افزود: مديريت ارشد استان براي ارتقا مراودات فرهنگي و اقتصادي به طرف عراقي و بويژه استان هاي همجوار با ايلام برنامه ريزي گسترده اي را آغاز کرده است.
محمدرضا مرواريد يادآور شد: برگزاري نشست هاي مشترک با مقام ها و تجار عراقي براي آشنايي هرچه بيشتر با نيازهاي بازار اين کشور مي تواند در افزايش همکاري ها بويژه در بخش اقتصادي تعيين کننده باشد.
سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق گفت: 80 درصد خدمات فني و مهندسي کشورمان در خارج از کشور به بازار عراق صادر مي شود.
حسن دانايي فر در کارگروه صادرات غير نفتي در استانداري ايلام اظهار کرد: بازار عراق از توانايي لازم براي جذب 500 ميليارد دلار سرمايه گذاري در بخش خدمات فني و مهندسي برخوردار است که تجار، بازرگانان و شرکت هاي ايراني مي توانند از اين امکان براي حضور در اين کشور استفاده کنند.
وي افزود: دولت عراق در سال هاي پس از سرنگوني رژيم صدام سرمايه گذاري بسيار گسترده اي را براي بازسازي زيرساخت هاي اين کشور آغاز کرده است.
سفير ايران در عراق ادامه داد: بودجه سال 2014 عراق 120 ميليارد دلار پيش بيني شده که از اين مقدار 30 ميليارد دلار به بودجه عمراني اختصاص يافته است.
دانايي فر تاکيد کرد: خوشبختانه فعاليت هاي بسيار خوبي براي حضور جمهوري اسلامي در اجراي طرح هاي زيربنايي و تامين بازار کالاهاي اساسي در عراق تاکنون اجرا شده و صادرات کشورمان به اين کشور از 790 ميليون دلار در سال 84 به 12 ميليارد دلار کنوني رسيده است.
وي بيان کرد: سالانه يک ميليون عراقي به ايران سفر مي کنند که از اين شمار نزديک به 200 هزار نفر معادل 18 درصد براي برطرف کردن مشکلات درماني و پزشکي کشورمان را انتخاب مي کنند.
سفير ايران در عراق اضافه کرد: گردشگري سلامت در استان مرزي ايلام با توجه به وجود امنيت بالا و نزديکي به شهرهاي عراق از مزيت بسيار بالايي برخوردار است که بايد دانشگاه علوم پزشکي استان با فراهم کردن امکانات ضمن جذب بيماران عراقي از اين فرصت براي رونق اقتصادي و توسعه اشتغال در منطقه نهايت استفاده را ببرد.
دانايي فر همچنين به مشکلات صدور مواد غذايي به عراق اشاره کرد و گفت: اين معضل تنها به مرز مهران محدود نشده و در ساير مرزهاي جنوبي همچون مرز شلمچه و چزابه نيز مقام هاي عراقي مشکلاتي را ايجاد کرده که اميدواريم با برگزاري نشست هاي مشترک موانع را برطرف کنيم.
وي اظهار کرد: در دو سال گذشته 21 تفاهم نامه ميان دانشگاه هاي ايران و عراق براي گسترش فعاليت هاي آموزشي منعقد شده و دو هزار و 252 عراقي در دوره هاي آموزشي کوتاه و ميان مدت مراکز اموزشي کشورمان شرکت کرده اند.
سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق افزود: يک هزار دانشجوي عراقي نيز سال گذشته براي ادامه تحصيلات خود به ايران سفر کرده اند که از اين شمار 88 نفر در مقطع دکترا بوده اند.
دانايي فر يادآور شد: خوشبختانه جايگاه علمي و آموزشي دانشگاه هاي ايران بخوبي در ميان دانشجويان و مقام هاي عراقي شناخته شده و روز به روز بر شمار افراد متقاضي براي حضور در مراکز علمي و آموزشي کشور افزوده مي شود.
وي در ادامه به معضل ورود ريزگردها از سمت کشور عراق به استان هاي غربي و بويژه ايلام پرداخت و تاکيد کرد: اين پديده زيست محيطي مشکلاتي را براي مردم اين کشور نيز ايجاد کرده و مقام هاي عراقي معتقدند که ريشه اصلي اين گرد و غبار در ساير کشورهاست.
سفير ايران در عراق بيان کرد: نشست هاي متعددي با حضور مقام هاي ارشد دو کشور براي مبارزه با اين معضل تاکنون برگزار شده و تفاهم نامه هايي نيز در اين زمينه منعقد شده که اميدواريم با اجرايي شدن آنها شاهد کاهش آثار مخرب اين پديده زيست محيطي باشيم.
در اين نشست شماري از مديران دستگاه هاي اجرايي ايلام به بيان ظرفيت هاي اين استان براي توسعه روابط با طرف عراقي پرداخته و بر لزوم برطرف کردن مشکلات براي افزايش حضور تجار و بازرگانان ايلام در کشور عراق تاکيد کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن