تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813004564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مساجد محور برنامه‌هاي ديني هر منطقه باشند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ فروردين ۱۳۹۳ (۱۴:۱۷ب.ظ)
مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور: مساجد محور برنامه‌هاي ديني هر منطقه باشند مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور گفت: مساجد بايد محور برنامه‌هاي ديني و مذهبي در هر محله و منطقه قرار گيرند و به کارکردهاي مختلف اين مکان‌هاي مقدس توجه شود.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت‌الله سيد هاشم حسيني بوشهري در مراسم افتتاح مسجد امام حسين(ع) که با حضور مسئولان اداره کل اوقاف و امور خيريه استان قم برگزار شد اظهار داشت: مساجد بايد محور برنامه‌هاي ديني و مذهبي در هر محله و منطقه قرار گيرند.
وي افزود: آشنايي نسل جوان با مسجد و کارکردهاي آن اهميت بسزايي در شرايط امروز دارد زيرا لازم است علاوه بر بعد عبادي مساجد، به ديگر ابعاد آن هم توجه داشت.
مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور با بيان اينکه نمازگزاران مساجد نبايد منتظر بمانند تا ديگران به آنها ملحق شوند عنوان داشت: مأمومين مي‌توانند به صورت دسته‌جمعي به مدارس اطراف مسجد سرکشي کنند و علاوه بر گفت‌وگو با دانش‌آموزان، آنها را براي حضور و اقامه نماز در مساجد دعوت نمايند.
وي ادامه داد: حضور مومنان در مدارس و دعوت عملي به نماز، موجب رغبت بيشتر دانش‌آموزان براي حضور در مساجد خواهد شد.
آيت‌الله حسيني بوشهري با اشاره به جايگاه مسجد در تعليم، تزکيه و تربيت انسان خاطرنشان کرد: مسجد خانه خداست و قداست مکاني دارد به همين دليل داراي بهترين اثر تربيتي بر روي خلق‌الله بوده و مي‌تواند محلي براي آموزش معارف بلند الهي باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: در گذشته مساجد محل ديدارها، پيمان‌ها، امر به معروف و نهي از منکر و اعزام به جهاد بودند؛ در حقيقت تمام فروع دين که سير تکاملي انسان‌ را رقم مي‌زنند در مساجد محل اجرا داشتند و لازم است امروز هم به اين کارکردهاي مسجد توجه ويژه صورت بگيرد.
گفتني است مسجد امام حسين(ع) در 20 متري قدس واقع در منطقه نيروگاه با هزينه‌اي بالغ بر يک ميليارد و 400 ميليون تومان و با کمک خيرين استان قم ساخته شده است.
اين مسجد در نوع خود جزو مساجد ويژه استان قم به شمار مي‌رود و داراي کتابخانه مجهز و سالن مطالعه است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن