تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820342878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت به دنبال ایجاد ارتباط عاطفی با هموطنان خارج از کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دولت به دنبال ایجاد ارتباط عاطفی با هموطنان خارج از کشور است سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: دولت تدبیر و امید به دنبال ایجاد ارتباط عاطفی با ایرانیان خارج از کشور به منظور رفع مشکلات آنها است و در این راه با جدیت و با استفاده از تمام ظرفیت ها تلاش می کند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در جلسه شورای استانی ایرانیان خارج از کشور در سنندج، ارتباط همه جانبه با هموطنان خارج از کشور را هدف اصلی دولت در احیای شورای عالی ایرانیان خارج از کشور دانست و افزود: دولت تنها به دنبال سرمایه و پول هموطنان خارج از کشور نیست بلکه با هدف رفع مشکلات و ایجاد ارتباط عاطفی با آنان این موضوع را دنبال می کند.
وی اظهار کرد: دولت تلاش می کند با ایجاد ارتباط عاطفی با هموطنان خارج از کشور، این افراد با سرزمین مادری خود بیگانه نشوند و به عنوان سفرای غیر رسمی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، از منافع ملت ایران دفاع کنند.
وی با اشاره به اینکه هموطنان خارج از کشور از ظرفیت هایی علمی، فکری و مادی برخوردارند، گفت: اولویت دولت رفع مشکلات آنها است و در صورت تمایل زمینه های سرمایه گذاری آنها در بخش های مختلف را فراهم می کنیم.
استاندار کردستان بر تسریع در ایجاد بانک اطلاعاتی کردستانی های خارج از کشور تاکید کرد و افزود: این بانک اطلاعاتی می تواند به شناسایی بهتر و بیشتر کردستانی های خارج از کشور و ظرفیت های آنان کمک کند.
وی جلب اعتماد هموطنان خارج از کشور را گام اول دانست و گفت: شورای استانی ایرانیان خارج از کشور ابتدا باید کشورهایی که بیشترین تعداد کردستانی ها در آنجا زندگی می کنند را شناسایی و پس از تکمیل بانک اطلاعاتی از این افراد، اقدام به جلب اعتماد آنها کنند.
استاندار کردستان بر حضور مسوولان شورای استانی ایرانیان خارج از کشور در نمایشگاه ها و جشنواره هایی که بیشترین تعداد کردستانی ها در آن حضور دارند نیز تاکید کرد و گفت: حضور در این نمایشگاه ها باعث ایجاد ارتباط و تعامل بهتر و بیشتر با کردستانی های خارج از کشور می شود.
وی همچنین بر برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های فرهنگی و هنری در استان کردستان به منظور ایجاد تعامل و همکاری با هموطنان خارج از کشور نیز تاکید کرد.
استاندار کردستان، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت به دنبال استفاده از ظرفیت های اقتصادی ایرانیان خارج از کشور در صورت تمایل آنها نیز هست، گفت: دولت بسترهای لازم برای سرمایه گذاری هموطنان خارج از کشور را فراهم می کند.
وی تاکید کرد سرمایه گذاری هموطنان خارج از کشور باید به سمت سرمایه گذاری در حوزه های دانش بنیان و حوزه های که صبغه علمی دارد، سوق داده شود.
زاهدی از مسوولان استان کردستان خواست از ارایه بسته های سرمایه گذاری متعدد به ایرانیان خارج از کشور پرهیز کنند و تاکید کرد تعداد محدودی بسته سرمایه گذاری با اولویت حوزه های دانش بنیان و علمی به هموطنان خارج از کشور پیشنهاد شود.
وی شناسایی افراد شاخص از میان کردستانی های خارج از کشور را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: شناسایی نخبگان و افراد شاخص می تواند زمینه را برای جذب دیگر هموطنان فراهم نماید.
زاهدی همچنین خواستار بهره گیری از ظرفیت نخبگان داخل کشور به منظور شناسایی افراد شاخص و نخبه ایرانی خارج از کشور شد.
استاندار کردستان از مسوولان دستگاه های اجرایی نیز خواست به صورت منسجم عمل کنند و آمار و اطلاعات را به صورت واحد و یک کاسه ارایه نمایند و از سردرگمی افرادی که تمایل به سرمایه گذاری دارند پرهیز نمایند.
زاهدی بر ایجاد مشوق های جدید سرمایه گذاری نیز تاکید کرد و گفت: باید امتیازات ویژه ای برای هموطنان خارج از کشور که قصد سرمایه گذاری در استان کردستان را دارند در نظر بگیریم.ک/3
7346/570
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




31/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن