تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815458393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم آسیب شناسی تعزیه/ مطالعه در تاریخ اسلام از ضروریات شبیه خوانان است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > کرمان حجت الاسلام سام نژاد:
لزوم آسیب شناسی تعزیه/ مطالعه در تاریخ اسلام از ضروریات شبیه خوانان است
کرمان - خبرگزاری مهر: امام جمعه چترود بر لزوم آسیب شناسی تعزیه تاکید کرد و گفت: شبیه خوانان باید در خصوص تاریخ اسلام تحقیق و مطالعه کنند.



به گزارش خبرنگار مهر،‌ مراسم رونمایی از مستند شبیه خوانی ده زیار شنبه شب با حضور شبیه خوانان استان کرمان در دهمین شب از برگزاری جشنواره نمایش های آئینی کرمان در روستای ده زیار از توابع بخش چترود کرمان برگزار شد. در این مراسم امام جمعه چترود توجه به قرآن و اهل بیت (ع) را تنها راه درک رابطه خالق و مخلوق عنوان کرد و گفت: زنده کردن نام و یاد اهل بیت (ع) روشنگری و بیدارگری است. حجت الاسلام علی اکبر سام نژاد ادامه داد: امامان ما در طول تاریخ اسلام همواره برای پیشرفت و تعالی مردم تلاش کردند و علاقه فراوانی به مردم و اجرای احکام الهی داشتند. امام جمعه چترود خطاب به شبیه خوانان استان کرمان با اشاره به اینکه مستند و واقعیت تاریخ اسلام را به زبان هنر بیان کرده و از تحریف پرهیز کنید، تاکید کرد: آگاهی و مطالعه در تاریخ دین مبین اسلام از ضروریات یک فرد شبیه خوان است. وی با بیان اینکه تحقیق در هر زمینه ای انسان را در مسیر رشد و تعالی هدایت می کند، گفت: گسترش هر اندیشه ای مستلزم آگاهی و شناخت است. امام جمعه چترود تصریح کرد: کار کم و کوچک اما مستحکم، ارزشش از کارهای طولانی و فاقد صحت تاریخی بیشتر و ماندگار تر است. وی گفت: آسیب شناسی تعزیه نباید فراموش شود و بررسی نحوه اجرای تعزیه، آینده تابناک تری را برای شبیه خوانان دارد. حجت الاسلام سام نژاد در خصوص تولید مستند شبیه خوانی روستای ده زیار با اشاره به اینکه روستای ده زیار استعداد زیادی در زمینه هنر های مذهبی خصوصا شبیه خوانی دارد، گفت: برگزاری سوگواره ها و جشنواره های نمایش های آئینی در این روستا به دست یابی به جایگاه واقعی تعزیه در منطقه و استان کمک کرده است. در این مراسم از عوامل ساخت مستند شبیه خوانی ده زیار تجلیل شد. مستند " شبیه خوانی ده زیار" با هدف توسعه و ترویج تنها هنر دینی و مذهبی تعزیه و در راستای اعتلای این هنر در کرمان به مدت 20 دقیقه ساخته شده است که در آن سعی شده ضمن بیان مردمی اداره شدن و قدمت تعزیه در روستای ده زیار سختی های آماده کردن یک گروه کامل و فضای اجرا را برای یک مراسم تعزیه خوانی به تصویر بکشد.


۱۳۹۳/۱/۳۱ - ۰۹:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن