واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
نامه آيتالله حائریشيرازی بهموسوی و کروبی
آيت الله محي الدين حائري شيرازي نماينده استان فارس در مجلس خبرگان رهبري با انتشار نامه اي از آقابان موسوي وکروبي خواست که از اصرار بر مواضع چند سال گذشت خود پيرامون انتخابات دست بردارند تا زمينههاي رفع حصر از سوي نظام مهيا شود.
تابناک: آيت الله محي الدين حائري شيرازي نماينده استان فارس در مجلس خبرگان رهبري با انتشار نامه اي از آقابان موسوي وکروبي خواست که از اصرار بر مواضع چند سال گذشت خود پيرامون انتخابات دست بردارند تا زمينههاي رفع حصر از سوي نظام مهيا شود.
روزنامه «ابتکار» نوشت: حائري شيرازي در بخشي از اين نامه که خطاب به « برادران ارجمند جناب آقاي مهندس ميرحسين موسوي و حجت الاسلام و المسلمين مهدي کروبي (وفقهما الله لطاعته)» نوشته شده آورده است: برادران! در پرونده شما خدمات بزرگي به اسلام و انقلاب را ميتوان مشاهده کرد. اگر اين خوبي را بر خوبيهاي ديگر خود بيفزائيد که: «وما ابري ء نفسي ان النفس لاماره بالسوء الا ما رحم ربي ان ربي غفور رحيم» چه اشکال دارد؟!
شما که همواره گفته ايد و ميگوييد: «الهي لاتکلني الي نفسي طرفه عين ابداً» و سال هاست ميگوييد «الهي لاتردني الي سوء استنقذتني منه ابدا» و با خداوند مناجات ميکنيد که «الهي لا تسلبني صالح ما انعمت به علي ابدا» و آرزومنديد كه مصداق اين آيه باشيد «ياأيها الذين آمنوا كونوا قوامين بالقسط شهداء لله ولو على أنفسكم»؛ بياييد با عمل به لوازم نيايشهاي خالصانه اين افتخار بزرگ را براي خود در دنيا و عقبي حفظ فرماييد.
وي در بخش ديگري از نامه خود آورده است: شما ميفرموديد انتخابات بايد منحل شود در جواب گفتند: هرچه که قانون انتخابات بگويد، و اين کار را به عهده هرکس که گذاشتند، شما نپذيرفتيد! و به مردم گفتيد از آرايتان دفاع کنيد! و به خيابانها بريزيد!مگر خداوند باري تعالي نفرمود: «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعاً وَلاَ تَفَرَّقُواْ». آيا به خيابان کشاندن مردم تفرق نبود؟! يا به خيابان آمدن اعتصام به حبل الله بود؟!
آيت الله حائري شيرازي در ادامه نوشت:گروهي، مردم را به خيابانها کشاندند و نظام براي حفظ مصلحت، ايشان را محاکمه نکرد، گرچه کارشان را به شدت محکوم کرد. حال اگر نظام حرف خود را پس بگيرد تا آنها قهرمان شوند، پس از اين، نظام نسبت به موارد مشابه جز آنکه سر تسليم فرود آورد چه ميتواند بکند؟!
نظام ناچار است در موضع «ان عدتم عدنا» باشد خداوند هم ميفرمايد «ان الله لا يغير ما بقوم حتي يغيروا ما بانفسهم» تسليم نظام در برابر زور و عقب نشيني، نظام را به راشيتيسم سياسي يا نرمي استخوان سياسي ميکشاند. رفع حصر خانگي در شرايط اصرار بر مواضع قبلي عيناً مانند قبول ابطال انتخابات بدون مجوز قانوني است و معني آن اين است که نظام حکم به نفي خود نموده است و از هيچ نظامي نميتوان چنين انتظاري را طلب کرد.
وي خطاب به موسوي وکروبي يادآور شد: با ادامه اصرار شما بر مواضع قبلي، فتنه انتخابات 88 آتش زير خاکستر خواهد ماند و نظام نسبت به آن نميتواند بيتفاوت بماند. جمع شدن فتنه، خاموش شدن مشعل است و خاموش شدن مشعل غير از خاموشي شمعک است. پذيرش خطا از طرف شما، شمعک را خاموش خواهد کرد.
نماينده استان فارس در مجلس خبرگان رهبري سپس ادامه داد: اجانب مصرند که اين شمعک روشن بماند تا در زمان مقتضي مشعل را با آن روشن کنند، اصرار شما همان روشن نگه داشتن شمعک است و پذيرش خطا خاموش کردن آن؛ اينک اين کار بزرگ فقط و فقط از دست شما بر ميآيد. پس از اجر عظيم آن نيز غافل نشويد.عزيزان! تبعيت از حجت باطني عقل همان تبعيت از خداوند متعال است و مخالفت با حجت باطني، مخالفت با خداست.
آيت الله حائري شيرازي در پايان نوشت: «من اصلحما بينه وبين ربه اصلح الله ما بينه وبين خلقه» خداوند باري تعالي که ابتداي عمر شريفتان را نوراني قرار داده، انتهاي آن را نيز نوراني قرار دهد.
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: برترین ها]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]