تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812524129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک کارشناس : مدیریت جهادی رمز موفقیت جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک کارشناس : مدیریت جهادی رمز موفقیت جامعه است همدان- ایرنا- جلال رحیمی کارشناس ارشد مدیریت گفت: مدیریت جهادی شیوه ای خاص از علم و هنر هماهنگی جهت تحقق اهداف سازمانی است و واجد خصوصیات و ویژگی هایی است که می تواند در موفقیت سازمان ها در یک جامعه نقش اساسی ایفا نماید.


وی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود : این ویژگی ها در بطن دستورات، توصیه ها، نظرها و شیوه های به کار گرفته شده توسط پیشوایان دین، حضور و وجود عینی داشته است ولی برای استفاده از آن در سطوح سازمانی و کاربردی کردن آن ها در سازمان ها، نیازمند کار پیشگامانه است.
این مدرس دانشگاه اظهار داشت: توانمند سازی و ارتقاء مستمر خود و دیگر کارکنان در بخشهای دانش اندوزی ، نوآوری ،ایده پردازی و استقبال از رویکردهای نوین مدیریت نیز اصل است و مدیر جهادی با درک مشکلات سازمانی تلاش بی وقفه خود را برای رفه این مشکلات انجام می دهد.
وی با اشاره به اینکه مدیر جهادی آماده تحقیق ، پژوهش علم و صنعت و یادگیری مستمر است تا از حوزه های فن آوری علمی و کاربردی باز نماند افزود: مدیر جهادی با فرهنگ سازی و هدایت گری از انحراف فرهنگی جلوگیری می کند.
وی افزود: مدیریت جهادی، یادگاری است گران سنگ از دوران دفاع و حماسه که در آن، تهیه و تجهیز سرمایه های انسانی و مادی و برنامه ریزی فعالیت ها و انجام اقدامات، همه در فضایی برگرفته از آموزه های اصیل دینی صورت می گرفته است و مهم ترین ویژگی آن، ذوب اراده ی انسان در اراده ی الهی بوده و البته نماد این امتزاج عاشقانه، فرمانبری آگاهانه از ولی امر یا ولی فقیه زمان است.
این مدرس دانشگاه گفت: مدیریت جهادی یک مدیریت علمی براساس فرمول ها و قوانین مطرح در دانش مدیریت پایه ریزی شده است و فرق این نوع مدیریت، که از ترکیب اضافی (جهادی یا اسلامی) برخوردار است، با مدیریت مطلق در این است که مبنای آن را نظام ارزشی اسلام می سازد.
وی ادامه داد : بر این مبنا، مؤلفه های اصلی مدیریت جهادی را می توان ارزش مداری، مردم گرایی، پویایی، خودباوری، نوآوری، استمرار، انعطاف پذیری، ولایت محوری، دین محوری و فرهنگ خاص سازمانی عنوان داشت .
وی برخی معیارهای علمی مدیریت جهادی و نیز ویژگی های دینی و ارزشی ممتاز که از توانایی های خاصی برخورداراست را شامل تصمیم گیری مشارکتی ، سبک خاص رهبری(هدایتی و تفویضی و نه دستوری و تحکم)، انعطاف پذیری سازمانی ، برخورداری از نیروی انسانی متعهد، متخصص ، فضای باز سازمانی برای ابراز نظرات، ارائه ی خدمات بی منت و عاشقانه ، بهره گیری حداکثری از امکانات ، گسستن قید و بندهای اداری ، بی توجهی به امور مادی ، بی توجهی به زمان در انجام مأموریت های محوله ، انجام امور به عنوان تکلیف و تلقی کار به عنوان عبادت دانست.
رحیمی اظهار داشت : نامگذاری سالها از سوی مقام معظم رهبری از سال 87 تاکنون روند خاصی را در حوزه اقتصادی دنبال می کند و این نامگذاری ها دارای انسجام فکری و راهبردی است بنابراین نباید نسبت به این بیانات برخوردهای شعاری صورت بگیرد.
وی گفت : نوآوری و شکوفایی، اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف و کار مضاعف، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و سال 93 اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی که جنس و نوع نامگذاری سال‏ها مبتنی بر کالبد شکافی تحولات درون کشور و تحولات در عرصه ی بین المللی، پیام ‏هایی با خود دارد که در کنار تشابهات با نام گذاری های سالهای قبل، ریل‏ گذاری مشخصی را برای تمرکز توان و برنامه ها در سال جدید ایجاد خواهد کرد.
وی اضافه کرد : نامگذاری سال جدید با عنوان اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری، در بردارنده پیام همگرایی برای همه مسئولان است که می تواند در ادامه مسیر حماسه اقتصادی، جهاد اقتصادی، همت مضاعف، مدیریت واردات، اصلاح الگوی مصرف و حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی موجب ارتقاء عیار تدابیر تصمیم سازان حوزه اقتصاد، خشکاندن ریشه بیماری های اقتصادی و مقابله با اهداف پلید دشمنان شود.
رحیمی افزود :به نظر می رسد از منظر مقام معظم رهبری، مدیریت جهادی، مدیریتی است که دارای خصوصیات علمی ، پر قدرت ، با برنامه ، مجاهدانه ،دارای روحیه خدمت به مردم با نیت خدایی و تکیه بر درایت باشد.
551
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




30/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن