تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812496362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آب به دغدغه اصلی نمایندگان مردم استان قزوین تبدیل شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آب به دغدغه اصلی نمایندگان مردم استان قزوین تبدیل شد قزوین-ایرنا- تامین آب شرب و کشاورزی و مقابله با بحران کم آبی به دغدغه اصلی نمایندگان استان قزوین در مجلس تبدیل شد.


به گزارش ایرنا، موضوع آب یکی از محورهای اصلی و مهم صحبت های هر چهار نماینده این استان در نشست روز شنبه شورای برنامه و توسعه قزوین بود.
در این نشست، حل مشکل کم آبی قزوین و تامین آب شرب و کشاورزی مورد نیاز مردم از منابعی چون سد طالقان، ارتفاعات دو و سه هزار، الموت رود و تکمیل سدهای در حال ساخت مورد تاکید نمایندگان قرار گرفت.
**کاهش 18 متری آب سفره های زیرزمینی در قزوین
نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، دشت قزوین را در معرض تهدید جدی دانست و گفت: سطح آب سفره های زیرزمینی این دشت 18 متر کاهش پیدا کرده است.
ˈداوود محمدیˈ با اشاره به قابلیت های بالای دشت قزوین در بخش کشاورزی، افزود: این قابلیت ها به حدی فراوان بوده اند که در گذشته برای رساندن آب به این دشت صدها کیلومتر کانال کشی شده است.
وی از فرونشست زمین در بخش هایی از دشت قزوین خبر داد و افزود: اگر از ادامه این روند جلوگیری نشود، این دشت قابلیت کشاورزی خود را از دست خواهد داد و با آب یک دریا نیز درست شدنی نیست.
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزی دشت قزوین قابلیت ارتزاق 300 میلیون نفر را داشته است، گفت: تامین امنیت غذایی یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است بنابراین با توجه به احیای این دشت می توان به هدف یاد شده دست یافت.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: از طریق افزایش سهم حق آبه قزوین از سد طالقان و یا ارتفاعات دو هزار و سه هزار، باید نسبت به تامین آب مورد نیاز این دشت حاصلخیز اقدام کرد.
محمدی، ارتقای جایگاه اعتباری قزوین در بودجه، بهسازی راههای الموت، پیگیری احداث مترو هشتگرد-قزوین و اجرای شتابگر ملی را نیز از طرح هایی که باید نسبت به آنها توجه ویژه داشت یاد کرد.
وی، اجرای کمربند جنوبی قزوین و راه آهن قزوین- قم و احیای دولتخانه صفوی برای رونق گردشگری از دیگر طرح های مهمی خواند که باید امسال به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد و اعتبار لازم برای آنها اختصاص پیدا کند.
**حل بحران آب قزوین مدیریت جهادی است
حجت الاسلام و المسلمین سیدˈ مرتضی حسینیˈ دیگر نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، حل بحران آب این استان را مصداق مدیریت جهادی دانست و گفت: باید سرمایه گذاری ها و برنامه های خود را معطوف به تامین آب مورد نیاز قزوین کنیم.
وی با بیان اینکه آب سد طالقان ابتدا برای قزوین در نظر گرفته شده بود ولی به خاطر کم آبی تهران به پایتخت داده شد، خواستار بهره مندی قزوین از یک سد مستقل شد و افزود: برای تامین آب مورد نیاز استان احداث سد در الموت رود باید مورد توجه قرار بگیرد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه خواستار رسیدگی به وضعیت استخدام 250 تن از فرزندان شاهد در دستگاه های اجرایی شد و بر تسریع در گازرسانی به الموت تاکید کرد.
وی همچنین خسارت سرمازدگی به کشاورزی در استان را 400 میلیارد تومان برآورد کرد و با تاکید بر رسیدگی به این خسارات، خواستار حمایت دولت برای تقویت گردشگری قزوین به عنوان شهری غنی و با جاذبه های فراوان و دیدنی شد.
حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: قزوین با داشتن آثار تاریخی و طبیعی فراوان، مظلوم واقع شده است و ضروری است تا در بخش گردشگری این استان سرمایه گذاری بیشتری صورت بگیرد.
آب، نیاز اول استان قزوین است
نماینده مردم بویین زهرا و آوج نیز در این نشست، آب را نیاز اول این استان دانست و گفت: شهرستان بویین زهرا در تامین آب شرب خود با مشکل روبرو است.
ˈروح الله عباسپورˈ با اشاره به اینکه استان قزوین در بخش آب شرب و کشاورزی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند، افزود: ساماندهی چاه های غیرمجاز و مصرف بهینه با اجرای روش های نوین آبیاری در حوزه کشاورزی می تواند بخشی از این مشکلات و نگرانی ها را حل کند.
وی در ادامه خواستار اختصاص اعتبار لازم برای تکمیل طرح های بالاخانلو و نهب شد و گفت: باید از آب الموت رود نیز سهمی برای استان قزوین تعیین شود.
عباسپور ظرفیت های کشاورزی استان قزوین را بالا دانست و افزود: باید برای استفاده مناسب از این ظرفیت ها، مشکلات کشاورزان با منابع طبیعی حل شده و معضل تامین سوخت ماشین آلات و کود آنها مرتفع شود.
عضو کمیسیون صنایع مجلس همچنین از عملکرد بانک های خصوصی انتقاد کرد و خواستار نظارت بیشتر بانک مرکزی بر آنها شد و گفت: تعیین نرخ های بالای سود بانکی از سوی این بانک ها موجب شده تا تولیدکنندگان قادر به استفاده از تسهیلات بانک ها نباشند، چرا که ارزش افزوده فعالیت آنها با نرخ سود بانک برابری نمی کند.
عباسپور با بیان اینکه فعالیت بانک های خصوصی، بانک های دولتی را نیز با چالش روبرو ساخته است، اظهارکرد: به خاطر نرخ سود بالای بانک های خصوصی، منابع مردم به سمت این بانک ها هدایت می شوند و دولتی ها نیز مجبور به افزایش نرخ سود خود می شوند، بنابراین نقش سازنده آنها در تولید از بین می رود.
وی همچنین خواستار اجرای راه آهن قزوین- قم شد و این طرح را در کاهش ترافیک چندین استان موثر دانست و در پایان با اشاره به تازه تاسیس بودن شهرستان آوج و نداشتن زیرساخت های اداری مناسب، خواستار اختصاص اعتبار برای ساخت مجتمع ادارات در این شهرستان شد.
**بی آبی باغات انگور تاکستان را تهدید می کند
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بی آبی باغات انگور این شهرستان را تهدید می کند که این یک خطر جدی است و باید برای حل آن یک فکر اساسی کرد.
ˈرجب رحمانیˈ با اشاره به ظرفیت اشتغال 100 هزار نفری باغات تاکستان، افزود: اگر چاره اندیشی در خصوص آب نشود، افراد بسیاری بیکار شده و خانواده های زیادی دچار مشکل می شوند.
وی با اشاره به اینکه محصول کشمش باغات انگور تاکستان در رشد صادرات غیرنفتی کشور سهم خوبی می تواند داشته باشد، اظهار کرد: باید آب مورد نیاز قزوین را تامین کنیم وگرنه ضربات جبران ناپذیری به استان وارد می شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه خواستار اختصاص اعتبار لازم برای انتقال راه آهن تاکستان به بیرون از این شهر شد و گفت: ایجاد منطقه ویژه ایرانخودرو، تامین برق و گاز شهرک صنعتی خرمدشت و ساخت راه ضیاءآباد- نیکویه و آب ترش از دیگر طرح هایی است که نیازمند توجه و اختصاص اعتبار می باشند.
7392/ 614
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




30/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن