تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812831495




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هاشمی:تکلیف خانم‌ها فقط خانه داری نیست


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
هاشمی:تکلیف خانم‌ها فقط خانه داری نیست




آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: اگر فکر کنیم که همه وقت فعال خانم ها باید صرف خانه داری و بزرگ کردن چند بچه شود، این با عقل و منطق و واقعیت های زندگی منطبق نیست.استعداد خانم ها خیلی بیشتر از اینهاست.





خبرگزاری ایرنا: آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: اگر فکر کنیم که همه وقت فعال خانم ها باید صرف خانه داری و بزرگ کردن چند بچه شود، این با عقل و منطق و واقعیت های زندگی منطبق نیست.

 پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت:  روز شنبه وی در کنگره بین المللی زنان در سال 1367 تاکید کرد: استعداد خانم ها خیلی بیشتر از اینهاست. دوران خشکه مقدسی ها به سرآمده است و آنها نباید فکر نکنند که این افتخار و خدمت است که پای زنان و دختران را از مدرسه و تحصیلات عالی ببرند و کوتاه کنند.

گزیده سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی منتشر نشده در همین ارتباط بدین شرح است :

خودسازی فردی و بهسازی جامعه جدا از یکدیگر نیستند. ساختن جامعه و مثمرثمر بودن در آن، مستلزم این است که سازنده جامعه،خودسازی و تزکیه کرده باشد تا بتواند صلاحیت های خود را به جامعه منتقل نماید. خانم ها نیز از این امر مستثنی نیستند. آنها اگر بخواهند در خانواده و در جامعه خود مفید و مؤثر واقع گردند، باید دارای صلاحیت های لازم بوده و در درجه اول خودسازی کرده باشند.»

هنوز خانم های ما موقعیت اجتماعی بیرون از خانه را به حد کافی کسب نکرده اند. در نظام ما برای پر کردن صحیح وقت خانم ها در خارج از مسئولیت های طبیعی که دارند، برنامه ریزی کافی نشده است. برای اشتغال خانم ها، هیچ منع شرعی وجود ندارد. جامعه اسلامی ما باید از نیروی انسانی خود که بخشی از آن را خانم ها تشکیل می دهند، به طور وسیع و مطلوب بهره برداری کند و خانم ها باید حضور فعال و وسیعی را در اجتماع و اداره امور جامعه داشته باشند.

اگر فکر کنیم که همه وقت فعال خانم ها باید صرف خانه داری و بزرگ کردن چند بچه شود، این با عقل و منطق و واقعیت های زندگی منطبق نیست. استعداد خانم ها خیلی بیشتر از اینهاست. اگر مسئولیت خانه داری به خانم ها و سایر کارها در جامعه به آقایان واگذار شود، کافی نیست و در این صورت هم به زن ها ستم شده است و هم به مردان و جامعه. در اسلام نه تنها منعی برای استفاده از استعداد و تخصص خانم ها وجود ندارد، بلکه مقتضی است که از وجود آنها در جامعه استفاده شود.»

خشکه مقدس ها فکر نکنند که این افتخار و خدمت است که پای بچه هایشان را از مدرسه و تحصیل ببرند. گذشت آن زمانی که این مسأله افتخار به حساب می آمد. نتیجه چنین طرز تفکرات غلطی که دختران را از رفتن به مدرسه و دانشگاه بازمی داشت، این شد که ما الان در جامعه خود با کمبود نیروی متخصص زن روبرو هستیم . حتی اگر خانم ها قصد کار بیرون از خانه هم نداشته باشند، باز هم نیاز دارند یک مادر و همسر تحصیل کرده باشند و حداقل یک حرفه و تخصص را فرا بگیرند.

من امروز به صراحت اعلام می کنم تصدی هیچ مقام و پست و سمتی توسط خواهران ممنوع نیست و منع شرعی ندارد. خانم ها می توانند وزیر، استاندار، وکیل، مدیر کارخانه، مشاور وزیر، رئیس دانشگاه و .... باشند.»

ما هم عقیده داریم کسانی که دو همسر اختیار کرده اند، هم خودشان را بدبخت کرده اند و هم خانواده شان را. این به صلاح جامعه نیست و جامعه ما آن را تحمل نمی کند. زن ها و بچه ها با این کار مشکل پیدا می کنند. در قرآن تصریح شده است که اگر می ترسید بی عدالتی شود، همسر، یکی بیشتر اختیار نکنید و اجرای عدالت خیلی مشکل است و قرآن سختی آن را نشان داده است.







تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن