تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806617380




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنان نخستین عاملان انتقال فرهنگ و ‌آداب و رسوم در جامعه هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گیلان شیرزاد عنوان کرد؛
زنان نخستین عاملان انتقال فرهنگ و ‌آداب و رسوم در جامعه هستند
رشت – خبرگزاری مهر: رئیس کمیته بانوان شورای اسلامی کلانشهر رشت گفت: زنان و دختران نخستین عاملان انتقال ارزش ها، هنجارها، فرهنگ،‌ آداب و رسوم و سنت ها در جامعه هستند.



فاطمه شیرزاد در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت فاطمه سلام الله علیها و بنیانگذار جمهوری اسلامی افزود: با ظهور اسلام رسول اکرم صلی الله علیه و آله با رفتار و گفتار خود مقام زن را ارج نهاد و با معرفی برترین و والاترین الگوی زن مسلمان به جهانیان یعنی حضرت زهرا سلام الله علیها دیدگاه اسلام را نسبت به زن تبیین کرد. وی با بیان اینکه زنان انقلاب شکوهمند اسلامی را پیش بردند و به پای آن ایستادند، اظهار داشت: در سال های بعد از انقلاب نیز زنان برای توانمندسازی خود تلاش کرده و با پشت سر گذاشتن مرزهای تحصیل و توانمندی اقتصادی به دنبال حضور رسمی در مراکز تاثیرگذار هستند. همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با اشاره به نقش و جایگاه زنان در جامعه گفت: حضرت امام خمینی رحمه الله علیه با  تاکید بر جایگاه ارزشی و معرفتی زنان در جامعه نگاه ویژه به نقش زنان را مبین فلسفه وجودی زن در نظام آفرینش و جایگاه او در اسلام و نظام جمهوری اسلامی دانسته اند. اشرف جناتی با بیان اینکه نتیجه تحقیقات علمی نشان داده که زنان آگاه و اندیشمند فرزندان آگاه تربیت می‌کنند، افزود: ایجاد فرصت های برابر مطالعاتی و تحقیقاتی برای زنان در عرصه پژوهش، حضور فعال زنان در هیئت های علمی دانشگاه ها و اشتغال در امنیت کامل اخلاقی با حفظ وقار و متانت اسلامی نشان می دهد که با پیروزی انقلاب اسلامی فرصت های بالقوه زن ایرانی ظهور پیدا کرده است. وی ویژگی های منحصر به فرد زنان از دیدگاه قرآن کریم را تکثیر نسل انسان، ايجاد آرامش و مقام مادري دانست و ادامه داد: در نظام فکری اسلام زن جایگاهی رفیع و مسئولیت های بزرگی داردکه اگر در این جايگاه اصلي خود قرار گيرد بسياري از مشکلات خانواده و اجتماع رفع خواهد شد. علاوه بر این مشاور جانشين سازمان بسيج مستضعفين کشور در امور خانواده شهدای گیلان و مادر شهیدان نهی قناد در این باره گفت: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، فعال بودن زنان در صحنه های سیاسی، اجتماعی  و فرهنگی انقلاب را دوام بخشیده به طوری که به زنان حق رأی داده شد و هم اکنون نیز زنان در سطوح مهم دولت و مجلس شورای اسلامی نقش آفرینی می کنند. فاطمه شاد سعادت افزود: زنان انقلابی ایران اسلامی با داشتن الگویی مانند حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب(س) توانستند در عرصه های مختلف انقلاب، دفاع مفدس و بعد از آن حماسه سازی کنند. وی اظهار داشت: اگر زنان مسلمان از جايگاه جدا شوند در قربانگاه شهوت پرستان بي‌درد، در پشت پرده‌هاي نفاق و در پوششي زيبا بنام آزادي، قرباني می شوند. همچنین مدیر عامل مؤسسه خیریه درمانی امید پورسینا درباره جایگاه و نقش زنان در اجتماع گفت: زنانی که خود در وقوع انقلاب اسلامی نقش موثری ایفا کرده اند بعد از استقرار جمهوری اسلامی نیز در مسیر رشد و بازپس گیری حقوق از دست رفته خود قرار گرفته اند. هاجر تحريري نيك صفت با اشاره به تاکید معمار کبیر انقلاب بر اینکه با حفظ فرهنگ و هویت اسلامی، زن باید در عرصه های اجتماعی و سیاسی حضوری همراه با حفظ کرامت داشته باشد، ادامه داد: زنان با بازیابی نقش اصلی خود در جنگ نرم یا جنگ فرهنگی تاثیرگذار باشند.  وی با بیان اینکه هدف زنان ایران اسلامی در مبارزات سیاسی و حضور در صحنه های گوناگون جامعه، کسب جاه و مقام نیست، یادآور شد: حضرت فاطمه سلام الله علیها نیز با توجه به رسالت الهی خود برای دفاع از حریم امامت و ولایت وارد صحنه شد و در این را به شهادت رسید.


۱۳۹۳/۱/۳۰ - ۱۳:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن