تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813176190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از ازدواج شرعی غیر قانونی تا بختگشایی تهرانی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: از ازدواج "شرعی غیر قانونی" تا بختگشایی تهرانی


نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی در ۳۰ فروردین ۱۳۹۳/ دستگیری باند زنان «کش‌رو»/ مراسم خواستگاری در مسابقه دو ماراتن / وقتی بهشت پایتخت طبیعت ایران جهنم می‌شود/ آیا این هواپیمای جدید جاسوسی آمریکاست/ خفاش ۱.۷ متری در مالزی. . . مراسم خواستگاری در مسابقه دو ماراتن لندن
مراسم خواستگاری در مسابقه دو ماراتن لندن

دو ماراتن لندن شاهد اتفاقِی نادر بود.یکی از شرکت کنندگان در مسابقه دو ماراتن از نامزد مورد علاقه خود خواستگاری نمود. این مرد پس از طی چند کیلومتر برای تنفس هم که شده جلو تماشاشاچیان دو ماراتن زانو زد و از دختر مورد علاقه خودخواستگاری نمود. وی با گرفتن جواب بله از عروس خانم همدیگر را برای لحظه ای در اغوش گرفتند و سپس مرد حلقه نامزدی را در انگشت عروس خانم قرار داد.سپس با هم عکس گرفتند و داماد دونده با عشق و علاقه مضاعف به مسابقه ادامه داد.

بیشتر . . .

دستگیری باند زنان «کش‌رو»
دستگیری باند زنان «کش‌رو»

رییس کلانتری 116 مولوی از دستگیری چهارسارق زنی خبر داد که با «زاغ زنی» اقدام به «کش‌ روی» و «دخل زنی» در بازار تهران می‌کردند. سرهنگ سیف اله نوایی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایت‌های کسبه بازار تهران مبنی بر سرقت اجناس از مغازه‌هایشان پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و به صورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری 116 مولوی قرار گرفت. وی با بیان اینکه به محض ارجاع پرونده اقدامات پلیسی آغاز شد گفت: ماموران در اولین گام از رسیدگی به پرونده، شکات را به کلانتری دعوت و با تحقیقات صورت گرفته از آنان دریافتند متهمان اعضای یک باند متشکل از چند زن هستند که پس از حضور در محدوده بازار تهران به صورت باندی تحت پوشش مشتری وارد مغازه شده و یکی از متهمان با فروشنده سر صحبت را بازگرده و نفر دوم اقدام به زاغ زنی کرده و نفرات بعدی در فرصتی مناسب اقدام به سرقت اموال با ارزش از فروشگاه می‌کند. نوایی افزود: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهمان اغلب از مغازه‌های عرضه و فروش صنایع دستی و زینتی، زیور آلات قیمتی، لوازم آرایش و بهداشتی، کیف و کفش سرقت می‌کنند. رییس کلانتری 116 مولوی افزود: ماموران در ادامه با رصد دوربین‌های مداربسته در یکی از مغازه‌ها که عکس خانم جوانی را هنگام سرقت وجه نقد از دخل ضبط کرده بود و مطابقت عکس مورد نظر با عکس‌های موجود در سیستم بایگانی اطلاعات مجرمین سابقه دار هویت فرد سارق به نام "نسرین" شناسایی شد و شکات نیز با مشاهده عکس متهم ضمن شناسایی وی اعلام داشتند متهم یکی از آن چند زنی است که پس از حضور در مغازه اقدام به کشروی و دخل زنی کرده است. وی افزود: با تجمیع اطلاعات بدست آمده ماموران ضمن بدست آوردن آدرس محل پاتوق متهم که در حوالی میدان خراسان بود، ضمن هماهنگی با مقام قضایی و اخذ حکم ورود و به مخفیگاه متهم ساعت ۱۱:۳۰، 26 فروردین ماه امسال، عوامل تجسس این یگان به آدرس مذکور به همراه ماموران زن کلانتری اعزام و موفق شدند متهم را به همراه سه همدستش که در مخفیگاه حضور داشتند را دستگیر و جهت تحقیقات پلیسی به کلاتنری منتقل کنند. نوایی افزود: در ادامه شکات به کلانتری دعوت در مواجهه حضوری هر چهار متهم را شناسیی کردند. وی افزود: بررسی‌ها نشان داده است که متهمان هرروز صبح به سطح بازار مراجعه و تا پایان کار بازار در داخل بازار مانده و اقدام به سرقت می‌کردند و سپس بعد از ظهر همان روز به مخفیگاه خود بازگشته و اقدام به تقسیم اموال مسروقه بین خود می‌کردند. متهمان که به هویت صغری" و "ژاله" نام دارند به اتهام سرقت، کش روی و دخل زنی جهت تحقیقات تکمیلی در اختیار ماموران قرار داده شدند.

بیشتر  . . .

وقتی بهشت پایتخت طبیعت ایران جهنم می‌شود
وقتی بهشت پایتخت طبیعت ایران جهنم می‌شود

شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه‌ای زیبا در دامنه رشته کوه‌های دنا آرمیده است، بر همین اساس و بر پایه ظرفیت‌های گردشگری طبیعی چند سالی هست که به صورت رسمی در کشور عنوان پایتخت طبیعت ایران را به خود اختصاص داده است. پایتخت طبیعت ایران به دلیل عمران و آبادانی انسان‌ها به این نام زیبا ملقب نشده بلکه موهبت‌های الهی موجب شده که یاسوج لقبی چنین زیبا را به خود اختصاص دهد.
اما در پایتخت طبیعت ایران برخی سودجویی‌ها و منفعت‌طلبی از یک سو و از سوی دیگر کم سلیقگی و بی‌برنامگی موجب شده که این موهبت‌های الهی همچون رود بشار و مناطقی زیبا چون دوپشته در معرض خطر نابودی قرار گیرند. امروز صحبت از دوپشته منطقه‌ای است که تراکم درختان سترگ جنگلی آن روزگاری بیش از همه مناطق شهر یاسوج بود. منطقه‌ای زیبا که در ورودی شهر یاسوج در مسیر جاده یاسوج به بابامیدان قرار دارد و درختان بلوط متراکم آن نمایی زیبا از جنگل‌های پرپشت بلوط را برای مسافران و گردشگران به نمایش می‌گذاشت. منطقه دوپشته به واقع مظلوم‌ترین منطقه جنگلی شهر یاسوج است که از چندین سو مورد هجوم و هجمه قرار گرفته است. گسترش جاده و چند بانده کردن محور یاسوج به بابامیدان از یک سو و عبور خط لوله سراسری گاز از سوی دیگر موجب نابودی بخشی از این جنگل متراکم و پرپشت شد. در حین عبور از این منطقه حدفاصل کشتارگاه تا گردنه کولی‌کش خود شاهدی گویا برای نابودی جنگل‌های زیبای منطقه دوپشته است که خطوط طولی و عرضی فراوان چنگال‌های ادوات راه‌سازی آن را تبدیل به ویرانه کرده است. دوپشته شاید روزی سیر قهقرایی را به خود دید که در این منطقه زیبا کشتارگاه صنعتی راه‌اندازی شد و پای انسان‌ها و صنعت به جنگل‌های زیبای آن باز گردید. اما اکنون دوپشته بیش از همه زخم تخلیه زباله‌های شهر رو به گسترش یاسوج را بر پیکر خود تحمل می‌کند و داغ دفن سنتی و غیراصولی زباله‌ها بسیار سنگین‌تر از جاده و لوله گاز و کشتارگاه است.

بیشتر  . . .

آیا این هواپیمای جدید جاسوسی آمریکاست
آیا این هواپیمای جدید جاسوسی آمریکاست

آیا این هواپیمای جدید جاسوسی آمریکاست

یک نظامی بازنشسته آمریکایی پیشتر اعلام کرده بود این می‌تواند تصاویر SR-72 باشد. گفته شده هواپیمای SR-72 می‌تواند کل قاره آمریکا را یک ساعته طی کند. لاکهید مارتین سازنده این هواپیما پیشتر اعلام کرده بود این مدل تا سال 2030 رسمأ ارائه خواهد شد.
بیشتر  . . .

ازدواج «شرعی غیرقانونی» نکنید
طبق آمارها تعداد مردان خارجی که تمایل دارند با زنان ایرانی ازدواج کنند بسیار بیشتر از مردان ایرانی است که به دنبال عروسی کردن با خارجی‌ها هستند.  البته بیشتر متقاضیان ازدواج با زنان ایرانی، افغان‌هایی هستند که عموما با انگیزه اخذ اقامت این کار را می‌کنند.”مسئولان می‌گویند عشقی در کار نیست.” فارغ از انگیزه افغان‌ها برای این کار، مشکلات دیگری که در این زمینه وجود دارد، ازدواج¬های ثبت نشده و غیر قانونی و کودکان حاصل از این ازدواج‌ها هستند. مدیرکل امور اتباع استان تهران با هشدار نسبت به ازدواج زنان و دختران ایرانی با اتباع خارجی می‌گوید: زنان و دختران ایرانی نباید تحت هیچ شرایطی تن به ازدواج شرعی غیرقانونی با اتباع خارجی به ویژه تبعه افغان بدهند و هر نوع ازدواجی با اتباع خارجی طبق قانون کشور باید با اجازه وزارت کشور و دولت صورت بگیرد. این هشدار در سال¬های اخیر بارها تکرار شده است. اما چندان از سوی خانواده‌های ایرانی جدی گرفته نمی‌شود. سال گذشته اعلام شد تنها در تهران، ۳۲ هزار کودک زندگی می‌کنند که حاصل ازدواج ثبت نشده مادر ایرانی و پدر افغان هستند و به همین دلیل هیچ اوراق هویتی ندارند. نه شناسنامه‌ای برای فرزندان آنها صادر می‌شود و نه می‌توان از مبادی قانونی از حقوق آنها دفاع کرد. ا توجه به اینکه بسیاری از افغان‌ها بعد از مدتی به سرزمین خود باز می‌گردند، این کودکان حتی پدر خود را نمی‌شناند و بدون شناسنامه رها می‌شوند. عیسی موسوی نسب هم با اشاره به مشکلاتی که پس از ازدواج‌های شرعی و ثبت نشده زنان ایرانی با اتباع افغان ایجاد می‌شود تاکید می‌کند: شرایط این ازدواج‌ها به گونه ای است که جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند از حقوق این زنان دفاع کند، لذا فرزندان حاصل این گونه ازدواج‌ها به افراد بی‌هویت و بعضا بلاتکلیف و رها شده تبدیل می‌شوند که احراز هویت آنها بسیار مشکل بوده و در آینده این کودکان برای ادامه تحصیل دچار مشکلات فراوانی می‌شوند چرا که امکان صدور هویت برای این کودکان مشکل است. مدیرکل اتباع و امور خارجی استانداری تهران تصریح کرد:‌ در گزارش‌هایی که از ازدواج‌های شرعی غیرقانونی به دست ما می‌رسد اتباعی که به صورت غیرمجاز وارد کشور می‌شوند برای اخذ اقامت و یا سایر انگیزه‌های دیگر به ازدواج‌های شرعی با زنان و دختران ایرانی اقدام می‌کنند و امروز یکی از مشکلات اجتماعی ما فرزندان رها شده این گونه ازدواج هاست.

بیشتر  . . .

خفاش 1.7 متری در مالزی
خفاش 1.7 متری در مالزی


بیشتر  . . .

"بختگشایی" دختران در تهران قدیم
"بختگشایی" دختران در تهران قدیم

یکی از اعتقادات تهرانیان قدیم، در بخت‌گشایی دختر، این بود که وقتی پنبه زنی را به خانه می‌آوردند، و مشغول کار می‌شد، پس از مدتی که کار می‌کرد، با تمهیدی از او می‌خواستند که دست از کار بکشد و برای صرف چای به داخل خانه آید، در این زمان به سرعت دختر دم بخت را می‌آوردند و به طوری که پنبه زن نبیند، دختر را از میان کمان پنبه زنی عبورش می‌دادند و اعتقاد داشتند که به زودی زه کمان هنگام کار پنبه‌زن پاره می‌شود و به این ترتیب بخت دخترشان هم باز می‌گردد.
یا عقیده دیگر این که هرگاه قرار بود، قصابی برای کشتن گوسفند نذری به خانه همسایه رود، مادر دختر چادر دخترش را برداشته، نزد قصاب می‌رفت و از او خواهش می‌کرد که پس از سر بریدن گوسفند، چادر دختر را از توی روده آن عبور دهد. با این امید که وقتی دختر چادر را سر کرد، به زودی بختش باز شود. البته دستمزد قصاب هم در این ماموریت جدا از پول یک کله قند با ارزش بوده است.

بیشتر  . . .

حرکت زیبای داماد در کنار ماشین عروس

بیشتر  . . .


شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن