تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804672935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افت 521 واحدی شاخص بورس در نخستین روز هفته/ فاز دوم هدفمندی چه تاثیری بر بازار سرمایه دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
افت 521 واحدی شاخص بورس در نخستین روز هفته/ فاز دوم هدفمندی چه تاثیری بر بازار سرمایه دارد؟

افت 521 واحدی شاخص بورس در نخستین روز هفته/ فاز دوم هدفمندی چه تاثیری بر بازار سرمایه دارد؟
بورس تهران در پایان ساعت کاری سی امین روز فرودین باز هم شاهد افت شاخص کل بود.
به گزارش نامه نیوز، در پایان ساعت کاری امروز شاخص کل بورس با 521 واحد کاهش به کانال 73 هزار واحد بازگشت. این در حالی است که شاخص بازار اصلی با 409 واحد کاهش به رقم 54874 رسید. همچنین امروز شاخص بازار فرعی بورس با 888 واحد کاهش به رقم 140732 رسید.

در بازار امروز بیشترین تاثیر منفی را شرکت های پالایش نفت بندرعباس و گروه مپنا بر شاخص داشتند و شرکت های موتوژن و  فولاد امیر کبیر کاشان بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص بر جای گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز امروز با 13 واحد کاهش شاخص به رقم 728 رسید .

برترین تقاضاهای امروز را داروسازی زهراوی، داروسازی روز دارو و بانک صاردات از آن خود کردند. همچنین گروه صنعتی پاکشو، ایران خودرو و پالایش نفت بندر عباس برترین عرضه های امروز را به خود اختصاص دادند.

گفتنی است در طول هفته ای که گذشت در حوزه سیاسی بیشتر اخبار منتشر شده در خصوص تداوم مذاکرات هسته ای بود که از این ناحیه فشاری به بازار سرمایه وارد نشد اما اخبار اقتصادی بخصوص اجرای فاز بعدی طرح تحول اقتصادی ،همچنان عامل اصلی فشار بر بازار سرمایه تلقی می شود .همانطور که آمار معاملات نشان می دهد هنوز سرمایه گذران بورس بخصوص حقوقی ها به جمع بندی نرسیدند و ترجیح می دهند همچنان تا مشخص شدن پارامترها اصلی همچنان بیرون گود بنشینند که این عامل باعث افزایش تنش ها در بازار سرمایه شده است چرا که در این حالت بازار به دست حقیقی ها افتاده و افت و خیزها شدت بیشتری بخود می گیرند بخصوص اینکه اغلب حقیقی های حاضر در بازار سرمایه نگاهی بسیار کوتاه مدت و بدون تحلیل و اغلب صف محور عمل می نمایند .

درهفته ای که گذشت شاخص بورس در نهایت با نزدیک به 3هزار واحد افت به 74161واحد نزول کرد که اگر رشد 313واحدی شاخص در روز پایانی رخ نمی داد شاخص در کانال 73هزار واحدی قرار می گرفت. کانالی که تا پیش از این هیچ کارشناس و تحلیلگری هم آن را متصور نبود.

در همین رابطه مدیر عامل کارگزاری بانک پاسارگاد گفته است شفافیت اطلاعات در مورد فاز دوم هدفمندی یارانه ها و نرخ بهره بانکی مهمترین ابهامات بازار سرمایه در شرایط کنونی است و تا زمانی که شفافیتی در جهت رفع ابهامات مذکور صورت نگیرد همچنان وضعیت بازار سرمایه مشخص نخواهد بود. اگرچه صحبت هایی در رابطه با رفع این ابهامات به گوش می رسد اما وضعیت بازار سرمایه تا زمانی شفافیت و تحقق کامل صحبت های اخیری که مسئولین در رابطه با حمایت از بازار سرمایه گفته اند، بطور دقیق مشخص نیست.

حاجی حسینی بیان کرد: به اعتقاد بنده علت اصلی افت شاخص، فاز دوم هدفمندی یارانه ها و افزایش نرخ سپرده های بانکی می باشد.

مدیر عامل کارگزاری بانک پاسارگاد افزود: روند بازار سرمایه به اعتقاد بنده با توجه به جذابیت قیمت سهام و اصلاح قیمتی ایجاد شده روند رو به رشدی خواهد بود اگرچه شاهد جهش رشد قیمت ها همانند سال 92 نخواهیم بود. همچنین وضعیت بازار سرمایه با اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه ها بسته به اثر تورمی ناشی از آن بطور کامل مشخص می شود از طرفی نیز با توجه به فاز دوم هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی و افزایش بهای تمام شده محصولات احتمالاً شاهد کاهش حاشیه سود در برخی صنایع خواهیم بود بنابراین وضعیت بازار سرمایه با شفاف سازی در زمینه فاز دوم هدفمندی یارانه ها و تأثیر آن بر صنایع مختلف، مشخص خواهد شد.

همچنین مجید عشقی کارگزار بورس اوراق بهادار گفته است هدفمندی یارانه‌ها پیش از این تاثیر خود را بر بازار سرمایه گذاشته و چند مبحث جزیی از آن باقی مانده که بحث قیمت بنزین و گازوییل است.

این کارشناس بازار سرمایه گفته است در مجموع اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها تاثیر منفی بر بازار ندارد، بلکه تاثیر مثبتی هم دارد. به طور قطع دولت طی ماه های آینده سیاست های انقباضی خود را ادامه می دهد تا جلوی تورم را بگیرد. البته به مرور این سیاست‌ها کاهش می یابد و دست شرکت ها بازتر می شود.





1393/1/30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن