تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806680932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر ایران در ترکیه سفر هیات ترک را به تهران مثبت ارزیابی کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفیر ایران در ترکیه سفر هیات ترک را به تهران مثبت ارزیابی کرد آنکارا - ایرنا- ˈ علیرضا بیکدلی ˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با مثبت ارزیابی کردن سفر هیات بلندپایه ترک به ایران گفت :این سفر برای تحقق دو هدف صورت گرفت.


ˈجودت یلمازˈ وزیر توسعه ترکیه دوشنبه شب گذشته در صدر هیاتی متشکل از نمایندگان نهادهای مهم اقتصادی و نمایندگان بخش خصوصی این کشور برای شرکت در بیست وچهارمین دور کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه وارد تهران شد.
سفر سه روزه مسوولان اقتصادی و کارآفرینان ترکیه به ایران را شورای کار مشترک ایران و ترکیه به عنوان نهاد زیر مجموعه شورای روابط اقتصادی خارجی ترکیه وابسته به اتحادیه اتاق ها وبورس های ترکیه سازماندهی کرده بود.
بیکدلی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب گفت : مذاکرات مقامات ایرانی و ترکیه در دو بخش کارشناسی و اجلاس اصلی برگزار شد و هدف از آن بررسی عملکرد دستگاه های اقتصادی دو کشور در سال گذشته و تعیین نقشه راه برای سال آینده بود.
وی افزود: در نشست همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه ، نمایندگان دو طرف نخست به موضوع تجارت و همکاری های بخش خصوصی پرداختند سپس موضوعاتی در بخش های انرژی ، نفت و گاز و برق بررسی شد و آنگاه گفت وگو هایی در بخش های حمل و نقل ، گمرک، همکاری های مرزی، فرهنگی، گردشگی، بهداشتی، زیست محیطی، کشاورزی، رادیو و تلویزیون و امور اجتماعی صورت گرفت.
او با اشاره به دیدارهای طرف ترک با معاون اول رییس جمهوری و وزرای ارتباطات ، نفت و خارجه کشورمان اظهارداشت : هیات ترک را 50 نفر از تجار بخش خصوصی این کشور تشکیل می دادند که در نشستی که شورای تجاری ایران و ترکیه تشکیل داد، شرکت کردند.
وی افزود که برگزاری این نشست حاکی از علاقه و امید بازرگانان دو کشور برای گسترش همکاری های بیشتر بود.
وی در باره دیدار وزیر توسعه ترکیه با وزیر نفت ایران و مباحث مطرح شده در این دیدار اظهارداشت: در این دیدار بر اجرای توافقات صورت گرفته در سفر ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه به تهران تاکید شد و دو طرف آمادگی خود را برای حفظ و تقویت این روابط اعلام کردند.
سفیر ایران در ترکیه یکی دیگر از اهداف تشکیل کمیسیون همکاری های اقتصادی دو کشور را شناسایی ظرفیت های جدید از توانایی دو طرف برای رسیدن به هدف 30 میلیارد دلار تبادلات تجاری در سال 2015 عنوان کرد.
وی افزود :برای نیل به این هدف تشویق بازرگانان و سرمایه گذاران و از طرف دیگر تسهیل در حمل و نقل، افزایش تجارت مرزی و تسهیل درامور بانکی نقشی مهم دارد.
وی در ادامه به امضای توافقنامه ˈ تجارت ترجیحی ˈ بین دو کشور اشاره کرد و گفت: امضای این توافقنامه نقش مهمی در گسترش روابط تجاری دو کشور در بخش خصوصی خواهد داشت .افزون بر آن دو طرف بر ایجاد شهرک صنعتی در مرز دو کشور ، رفع موانع موجود ، افزایش همکاری ها در صنایع کوچک، حذف موانع فنی و تجاری ، ارائه تسهیلات در بخش حمل و نقل جاده ای، ریلی و گمرکات تاکید کردند.
بیکدلی تصریح کرد: دو طرف همچنین بر گسترش روابط تجاری استان های مرزی تاکیدکردند و خواستار گسترش روابط دو طرف در بخش گردشگری شدند.
وی با اشاره به سفر آتی ˈ حسن روحانی ˈ رییس جمهوری ایران به ترکیه اظهارداشت: در دیدارهای طرف ترک و ایرانی همچنین در باره این سفر و آماده سازی توافقنامه های اقتصادی و فرهنگی نیز بحث و تبادل نظر شد.
سفیر ایران در ترکیه در ادامه گفت: وزیر ارتباطات ایران پیش از سفر رییس جمهوری کشورمان به ترکیه به این کشور سفر خواهد کرد و در باره مباحث گوناگون به گفت وگو خواهد پرداخت.
ˈجودت یلمازˈ وزیر توسعه و رییس طرف ترک کار گروه مشترک همکاری های ایران وترکیه ورئیس طرف ترک کمیسیون مشترک اقتصادی وتجاری دو کشور را ، ˈ علی عثمان اولوسویˈ رییس طرف ترک شورای کار ایران و ترکیه، مقامات اقتصادی و تجاری نهادهای دولتی ترکیه و کارآفرینان فعال این کشور درشهرهای استانبول، آنکارا، ازمیر و وان همراهی کردند.
خاورم ** 230 *1446
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




30/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن