تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799148778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خنده بر لبان پنج وزنه بردار المپیکی ایران؛انگار فقط کوروش باقری زیادی بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خنده بر لبان پنج وزنه بردار المپیکی ایران؛انگار فقط کوروش باقری زیادی بود تهران - ایرنا - پنج وزنه بردار ملی پوش المپیکی ایران که به هیچ وجه حاضر نبودند تحت امر و هدایت «کوروش باقری» وزنه برداری کنند، با رفتن باقری، دوباره به اردوی تیم ملی بازگشته و اکنون با لبانی خندان، مشغول آماده سازی خود برای میدان های مهم بین المللی آینده هستند.


به گزارش ایرنا، باکناررفتن«کوروش باقری»که پس از مسابقه های جهانی سال 2013درلهستان متقاعد نشدوزیربارنرفت در راس کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران باقی بماند، خوشبختانه قهر و نازها و کرشمه ها هم در وزنه برداری به نقطه پایان خود رسید تا همه حول یک محور و البته بدون باقری، آماده حضور در بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی وپیکارهای قهرمانی جهان درقزاقستان شوند.
پس از کناره گیری سرمربی قبلی تیم ملی وزنه برداری، اردوی تیم ملی وزنه برداری از اسفند ماه سال گذشته شروع شد و در حال حاضر مرحله دوم اردو با مربیگری «بهمن زارع»، «هادی پانزوان» و «جورج زالای» مربی مجارستانی پیگیری می شود.
تیم ملی وزنه برداری ایران که برای حضور در بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی و همچنین پیکارهای وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان جهان در قزاقستان آماده می شود، قرار است اردوهای مختلفی تا شهریور ماه امسال داشته باشد.
اما با شروع مرحله جدید تمرینات تیم ملی وزنه برداری ایران، اتفاقات جدیدی هم رخ داد و پنج وزنه بردار ملی پوش المپیکی ایران که به دلیل اختلاف با «کوروش باقری» در یک سال و نیم گذشته در تمرینات تیم ملی حضور پیدا نکرده بودند، در اردو حاضر شدند.
اگرچه گفته شد اختلاف کیانوش رستمی، سعید محمدپور، نواب نصیرشلال، سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی با کوروش باقری به آشتی رسیده اما این وزنه برداران فقط با جدایی باقری حاضر به بازگشت به اردوی تیم ملی شده اند.
این پنج وزنه بردار ملی پوش البته به جز سعید محمدپور که در مقطع کوتاهی در تمرینات تیم ملی شرکت کرد، هیچ گاه حاضر نشدند با باقری همکاری کنند و آخرین همکاری آنها به بازی های المپیک 2012 لندن برمی گشت.
در المپیک لندن، رستمی وزنه بردار کرمانشاهی در دسته 85 کیلوگرم با مدال برنز خود نخستین مدال کاروان ورزشی ایران را بدست آورد، محمدپور وزنه بردار اردبیلی در دسته 94 کیلوگرم بدون مدال ماند و نصیرشلال وزنه بردار خوزستانی در دسته 105 کیلوگرم مدال نقره گرفت.
سلیمی و انوشیروانی هم در دسته فوق سنگین (به اضافه 105 کیلوگرم) به ترتیب صاحب مدال های طلا و نقره شدند.
در هر صورت اختلافات این پنج وزنه بردار المپیکی با سرمربی قبلی تیم ملی وزنه برداری که به قبل از المپیک لندن بازمی گشت و در واقع آتش زیرخاکستر بود، بعد از المپیک آشکار شد، به طوری که آنان دیگر تمایل به بازگشت به تمرینات تیم ملی را نداشتند و حتی قید حضور در پیکارهای قهرمانی سال 2013 جهان در لهستان را هم زدند!
اکنون این پنج وزنه بردار ملی پوش به اردوی تیم ملی بازگشته اند.
در شرایطی که خبری از «کوروش باقری» نیست.
اما با جدایی کوروش باقری از تیم ملی به نظر می رسید که تنش
و حاشیه در وزنه برداری هم به پایان رسیده اما درگیری «سعید محمدپور» با «سعید رضازاده» دو وزنه بردار اردبیلی در اردوی تیم جوانان در اواخر سال گذشته، دوباره برای فدراسیون وزنه برداری حاشیه ساز شد و مشکل آفرید و این باور را هم بوجود آورد که سختگیری های باقری برای وزنه برداران چندان هم بی ربط و بی دلیل نبوده و راهکار مناسبی بوده تا حاشیه ای در اردوی تیم ملی وزنه برداری اتفاق نیفتد.
به خصوص اینکه در درگیری محمدپور و رضازاده، «حسین توکلی»سرمربی تیم جوانان و از مخالفان و منتقدان اصلی و سرسخت باقری نیز نظاره گر بوده است!
اگرچه مربیان و مسوولان فدراسیون وزنه برداری سعی کردند درگیری این دو وزنه بردار اردبیلی که یکی ازآنها (سعید محمدپور)که درالمپیک لندن هم شرکت داشت و به رغم سن کم خود جزو مخالفان و منتقدان کوروش باقری هم بود، را خیلی کوچک و امری طبیعی و عادی جلوه دهند اما در هر صورت این قضیه سرو صدای زیادی به پا کرد.
در هر صورت اکنون تمام سرمایه ها و بهترین های وزنه برداری ایران در اردوی تیم ملی بسر می برند و زیرنظر بهمن زارع مربی قدیمی وزنه برداری که 9 سال پیش سرمربی تیم ملی وزنه برداری بود، هادی پانزوان و جورج زالای مربی مجارستانی آماده می شوند.
نکته قابل توجه و حائز اهمیت در مورد حضور وزنه برداران در اردوی تیم ملی وزنه برداری، توجه مربیان و مسوولان فدراسیون وزنه برداری به مساله دوپینگ است که نباید نادیده گرفته شود.
وزنه برداری ازآن دسته ورزش هایی است که خواهی و نخواهی و بنا به شرایط خاص آن که همانا استفاده وزنه برداران از داروها و مکمل های غذایی ممنوعه و غیرممنوعه است، بیش از سایر ورزش ها در تیررس معضل و مظان اتهام پدیده دوپینگ قرار دارد و هیچ کشوری حتی قدرت هایی نظیر روسیه، چین، بلغارستان، لهستان، مجارستان و کشورهای استقلال یافته شوروی سابق در وزنه برداری دنیا از این مساله و معضل مبرا نبوده و در حاشیه امنیت قرار ندارند.
بعد از رسوایی دوپینگ در فدراسیون وزنه برداری با حضور «کوروش باقری» در تیم ملی وزنه برداری ایران تلاش های بسیاری شد تا ورزشکاران به سمت دوپینگ نروند. به همین دلیل دوپینگ وزنه برداران در سال های گذشته به حداقل رسید به طوری که در ماه های گذشته فقط سهراب مرادی و یاسین باقری با آزمایش مثبت دوپینگ روبه رو شدند.
کوروش باقری معتقد بود که مربیان نقش بسیار زیادی در جلوگیری از این معضل دارند اما بهمن زارع معتقد است، واقعیت این است که ما کار زیادی نمی توانیم در باره دوپینگ انجام دهیم و فقط می توانیم اطلاع رسانی کنیم. چون فهرست داروهای ممنوعه هر سال تغییر می کند و داروهای جدیدی به آن اضافه می شود.
برای همین مهم است که وزنه برداران آگاه باشند که چه دارو و مکملی دوپینگ محسوب می شود. با همه اینها، فدراسیون پزشکی و فدراسیون وزنه برداری نقش پررنگ تری نسبت به ما دارند و آنها باید جلوی دوپینگ را بگیرند.
تیم ملی وزنه برداری ایران علاوه بر حضور قدرتمندانه در بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی در شرایطی آماده پیکارهای وزنه برداری قهرمانی جهان در قزاقستان می شود که این دو
رویداد مهم تقریبا با هم همزمان شده اند و در این حالت بایستی دو تیم قدرتمند در هر دو میدان مهم، از حیثیت و موجودیت وزنه برداری ایران در قاره کهن (بازی های آسیایی) و مسابقه های جهانی قزاقستان به خوبی دفاع کنند.
در بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی، تیم هایی چون چین، قزاقستان، کره جنوبی و کره شمالی رقیبان اصلی تیم کشورمان برای قهرمانی خواهند بود و در آوردگاه جهانی قزاقستان علاوه بر چهار کشور یادشده آسیایی، تیم های روسیه، بلغارستان، لهستان، مجارستان و اقمار روسیه می توانند در کنار ایران جزو کشورهایی باشند که در بین تیم های برتر جهان قرار بگیرند.
در مسابقه های وزنه برداری قهرمانی اروپا که چند روز پیش برگزار شد، روسیه به مقام قهرمانی رسید و بلغارستان و لهستان به ترتیب دوم و سوم شدند.
اما نکته مهم در باره این رقابت ها، ظهور یک قدرت جدید در دسته فوق سنگین بود که می تواند یک رقیب جدی برای وزنه برداران فوق سنگین ما همچون بهداد سلیمی، سجاد انوشیروانی، بهادر مولایی و محمدرضا براری در مسابقه های جهانی قزاقستان باشد.
«آلکسی لوچف» از روسیه با رسیدن به حدنصاب مجموع 457 کیلوگرم ضمن کسب مدال طلای دسته فوق سنگین اروپا، عنوان قویترین مرد این مسابقه ها را به دست آورد و از سوی کمیته برگزاری به عنوان بهترین وزنه بردار نیز معرفی شد.
لوچف که سال گذشته در مسابقه های قهرمانی جهان در شهر ˈوروکلاوˈ لهستان با حدنصاب 430 کیلوگرم بعد از «روسلان آلبکوف» از روسیه و «بهادر مولایی» از ایران در مکان سوم ایستاده بود، با 27 کیلوگرم افزایش رکورد نسبت به مسابقه های جهانی لهستان، نخستین مدال طلای اروپایی خود را به دست آورد و برای سایر فوق سنگین های دنیا نیز خط و نشان کشید.
از دیگر اتفاقات قابل توجه رقابت های وزنه برداری قهرمانی اروپا باید به تغییر وزن «آدرین زیلینسکی» دارنده مدال طلای بازی های المپیک 2012 لندن اشاره کرد.
این وزنه بردار لهستانی که در المپیک لندن در دسته 85 کیلوگرم
با «کیانوش رستمی» رقابت می کرد، با افزایش وزن خود در رقابت های قهرمانی اروپا در وزن 94 کیلوگرم روی تخته رفت و عنوان قهرمانی را به دست آورد.
نظر به اهمیت مسابقه های وزنه برداری قهرمانی سال 2014 اروپا، اسامی قهرمانان هر وزن در پی آمده است:
دسته 56 کیلوگرم:
فلورین کرویتورو از رومانی با مجموع 259 کیلوگرم.
دسته 62 کیلوگرم:
ایوایلو فیلیف از بلغارستان: با مجموع 299 کیلوگرم.
دسته 69 کیلوگرم:
اولگ چن از روسیه: با مجموع 327 کیلوگرم.
دسته 77 کیلوگرم:
ارکاند کریماژ از آلبانی: با مجموع 349 کیلوگرم.
دسته 85 کیلوگرم:
ایوان مارکوف از بلغارستان: با مجموع 385 کیلوگرم.
دسته 94 کیلوگرم:
آدرین زیلینسکی از لهستان: با مجموع 390 کیلوگرم.
دسته 105 کیلوگرم:
آندری دمانوف از روسیه: با مجموع 405 کیلوگرم.
دسته به اضافه 105 کیلوگرم:
آلکسی لوچف از روسیه: با مجموع 457 کیلوگرم.
ناصر انصافی مقدم.
ورزشی (5). ** 1589 **
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




30/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن