تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820304628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصویب 55 مصوبه برای توسعه شهرستان باشت/ تاکید بر رفع مشکلات باشت با مدیریت جهادی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > کهگیلویه و بویراحمد در سفر آیت الله ملک حسینی/
تصویب 55 مصوبه برای توسعه شهرستان باشت/ تاکید بر رفع مشکلات باشت با مدیریت جهادی
باشت – خبرگزاری مهر: آیت الله ملک حسینی در سفر به شهرستان باشت بر توسعه هرچه بیشتر این شهرستان تازه تاسیس در استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیریت جهادی تاکید کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در سفری سه روزه ازپروژه های عمرانی این شهرستان بازدید کرد و در جریان مشکلات این پروژه ها قرار گرفت. بهسازی و اصلاح جاده باشت به چرام یکی از مهمترین پروژه های این شهرستان است که در این سفر مورد بازدید نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری قرار گرفت. حدود هفت کیلومتر از این پروژه هم اکنون در دست احداث است که به گفته فرماندار این شهرستان نزدیک به 40درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سید موسی حسینی به خبرنگار مهر گفت: این محور یکی از محورهای مهم این شهرستان است که حذف نقاط حادثه خیز در راستای افزایش ایمنی مسافران در دستور کار قرار گرفته است. وی بیان کرد: کمبود اعتبار از مهمترین مشکلات در اجرای این پروژه است. حسینی یادآور شد: با پیگیری نماینده شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس اعتباری از منابع ملی به این پروژه اختصاص یافت. احداث کلنیک تخصصی و اورژانس 115 باشت تا شش ماه آینده کلنیک تخصصی و اورژانس 115 باشت از دیگر پروژه هایی بود که مورد بازدید نماینده ولی فقیه در استان قرار گرفت. این پروژه توسط یکی از خیرین این شهرستان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در دست احداث است. سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص گفت: این پروژه در زمینی به مساحت یک هزار و 200متر مربع با مشارکت 40درصدی خیر این پروژه و 60درصدی دانشگاه علوم پزشکی استان در دست احداث است. دکتر امام بخش قائدی عنوان کرد: خیر این پروژه خانواده مرحوم "ظفر تاجگردون" است که تاکنون علاوه بر زمین، 400میلیون تومان هزینه کرده و 400میلیون تومان از وزارت بهداشت برای احداث این پروژه تخصیص یافته است.

وی بیان داشت: این پروژه تا شش ماه آینده به بهره برداری می رسد و بخش زیادی از مشکلات درمانی در این شهرستان را مرتفع خواهد کرد. وی فرسوده شدن بخشی از اماکن بهداشتی از جمله خانه های بهداشت در این شهرستان را یکی از مشکلات این بخش عنوان کرد. قائدی بیان داشت: بسیاری از خانه های بهداشت عمری بالاتر از 30سال دارند. وی بیان داشت: هم اکنون احداث خانه های بهداشت با مشارکت بسیج سازندگی سپاه پاسداران در دست انجام است. قائدی همچنین کمبود پزشک عمومی را از دیگر مشکلات در این شهرستان عنوان کرد. کمبود پزشک با کمک کارگروه مشورتی سلامت برطرف شود آیت الله ملک حسینی هم در بازدید از این پروژه بر تامین امکانات و کادر درمانی به خصوص پزشک متخصص در این کلنیک تاکید کرد.

وی همچنین خواستار توجه به نسبت بین بیماریهای شایع و پزشک متخصص در این شهرستان شد. وی با اشاره به تشکیل کارگروه مشورتی سلامت با حضور پزشکان هم استانی مقیم شیراز گفت: این کارگروه می تواند شبکه درمان استان را در تامین پزشک یاری کند. برخی ادارات باشت هنوز ساختمان ندارند سایت اداری شهرستان باشت یکی دیگر از پروژه هایی بود که مورد بازدید نماینده ولی فقیه و هیئت همراه قرار گرفت. به گفته فرماندار باشت، این پروژه در زمینی به مساحت دو هزار و 280متر مربع و زیربنای 570متر مربع در دست احداث است. حسینی به خبرنگار مهر گفت: این پروژه تاکنون 47درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی بیان کرد: تاکنون یک میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته و برای اتمام آن به دومیلیارد تومان نیاز است. معاون برنامه ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز کمبود فضای فیزیکی را یکی از مهمترین مشکلات ادارات این شهرستان تازه تاسیس عنوان کرد. علی حسن نوروزی به  خبرنگار مهر گفت: اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه دو میلیارد و 600 میلیون تومان است که در سال 90، 408 میلیون تومان، در سال 91، 980میلیون تومان و در سال 92، 110 میلیون تومان به آن اختصاص یافت. وی بیان داشت: سالانه یک میلیارد تومان به شهرستانهای جدید التاسیس اختصاص می یابد که با این اعتبار می توان برخی از این مشکلات را بر طرف کرد. وی بیان کرد: با اتمام این پروژه مشکل برخی از اداراتی که فاقد ساختمان هستند، مرتفع خواهد شد. آبیاری 150هکتار از اراضی باشت با احداث سد "پنبه زار" طرح سد "پنبه زار" شهرستان باشد از دیگر پروژه هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت. فرماندار باشت در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: این سد به منظور جمع آوری سیلابهای سطحی زمستان پیش بینی شده است.

حسینی حجم سد را 4.3 میلیون متر مکعب، ارتفاع آن را 30متر و طول تاج را 330 متر عنوان کرد و بیان داشت: آب این سد می تواند 150هکتار از اراضی پایین دست را آبیاری کند. وی بیان داشت: تاکنون 50میلیون تومان به این پروژه اختصاص یافته که صرف مطالعات آن شده است. طرح پمپاژ رودخانه شاه بهرام از دیگر پروژه هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شد پیگیری های لازم برای مطالعات این پروژه و رفع مشکلات آن انجام شود. آیت الله ملک حسینی در بازدید از این منطقه گفت: باید سهم مردم روستاهای اطراف از آب این رودخانه مشخص شود. اولویت بندی نیازهای مردم ضروری است وی همچنین در بازدید از دیگر پروژه های این شهرستان بیان داشت: پول بیت المال متعلق به مردم است و باید در اجرای پروژه ها مطالعات دقیق صورت گیرد.

وی همچنین بر اولویت بندی نیازهای مردم تاکید کرد و گفت: دیدار مسئولان با مردم نقش مهمی در شناخت قابلیت ها، نقاط ضعف و قوت و تعیین اولویتها دارد. وی تاکید کرد: باید با خدمت مضاعف و شناخت مصلحتهای مردم، زمینه رضایت مردم را فراهم کرد. نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: انجام بسیاری از خدمات بهینه بیشتر از آنکه نیازمند اعتبارات باشد به مدیریت هنرمندانه نیاز دارد. آیت الله ملک حسینی در این سفر همچنین از برخی پروژه ها در بخش های آبرسانی روستایی، کشاورزی، مسکن مددجویی، گازرسانی، راه روستایی، اشتغال و گردشگری بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ادای احترام به شهدای والامقام این شهرستان با حضور در گلزار شهدای شهر باشت و تعداد زیادی از روستاهای این شهرستان، دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان، زیارت بقعه ها متبرک این شهرستان و بازدید از عملیات احداث این بقعه ها، دیدارهای مردمی، بازدید از روستاها و حضور در نماز جمعه امروز شهر باشت از دیگر برنامه های آیت الله ملک حسینی در این سفر بود. مدیرکل دفتر فنی استانداری استان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: در این سفر 55 پروژه عمرانی، فرهنگی و خدماتی 23 دستگاه اجرایی مورد بازدید نماینده ولی فقیه قرار گرفت. سید حسین کاظمی افزود: در پایان این سفر 55 مصوبه برای توسعه شهرستان باشت به تصویب رسید. وی، احداث سد شیو، ساماندهی رودخانه باشت، تکمیل محور باشت به چرام، کمک به تعمیر امام زادگان این شهرستان، تکمیل مساجد در دست احداث، بازسازی گلزارهای شهدا، احداث حوزه علمیه و تکمیل مصلای باشت را از مهمترین این مصوبات عنوان کرد.


۱۳۹۳/۱/۲۹ - ۱۶:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن