تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820099088




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر ارشاد به کمیسیون فرهنگی مجلس می رود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر ارشاد به کمیسیون فرهنگی مجلس می رود تهران - ایرنا - علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بررسی مسایل فرهنگی کشور و نیز پاسخگویی به 9 سوال نمایندگان هفته آینده در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حضور می یابد.


به گزارش ایرناو بر اساس دستور هفتگی کمیسیون های تخصصی مجلس، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس روز یکشنبه هفته آینده طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، لایحه اصلاح ماده(35) قانون خدمت وظیفه عمومی و طرح الحاق یک بند به ماده(45) قانون خدمت وظیفه عمومی را در دستور کار دارند.
روز سه شنبه نیز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسایل فرهنگی کشور مورد بررسی قرار می گیرد و علی جنتی به سوالات قاسم جعفری نماینده بجنورد، مانه و سملقان، ایرج ندیمی نماینده لاهیجان(سه فقره)، خانم زهره طبیب زاده نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر (چهار فقره) و مجتبی رحماندوست نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر پاسخ می دهد.
** کمیسیون اصل 90 قانون اساسی
هیات رییسه این کمیسیون و اعضای ثابت آن روز یکشنبه به منظور استماع گزارش کارگروهها در سال 1392 و تدوین برنامه ها و اولویت کاری کمیسیون در سال 1393 جلسه دارند و سپس میزبان مسوولان سازمان ملی استاندارد ایران و راهور ناجا پیرامون شکوائیه شرکت تولیدی و صنعتی عقاب افشان هستند.
روز سه شنبه نیز اعضای این کمیسیون با حضور مسوولان ذی ربط از شورای عالی امنیت ملی شکواییه جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد را بررسی می کنند.
دعوت از مسوولان سازمان تعزیرات حکومتی و ایران خودرودیزل پیرامون شکوائیه خریداران خودروی هوو نیز در دستور کار روز سه شنبه کمیسیون اصل 90 مجلس قرار دارد.
کارگروه های فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی، فنی و عمرانی، ارتقای سلامت اداری، سیاسی و نظامی و نیز قضایی و حقوقی هفته آینده برای بررسی پرونده های مطروحه جلسه دارند.

** کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری
اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یکشنبه هفته آینده، گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی را بررسی می کنند روز دوشنبه ضمن برگزاری با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جلسه مشترک دارند.
روز دوشنبه اقتصاد مقاومتی با حضور وزیران علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و معاونین پژوهشی این دستگاه ها در کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی می شود.
اعضای این کمیسیون روز سه شنبه میزبان وزیر آموزش و پرورش برای پاسخگویی به سوالات ایرج ندیمی نماینده لاهیجان، شهباز حسن پور نماینده سیرجان، دو سوال سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان و امیر خجسته نماینده همدان هستند.
ادامه ارایه گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی و نیز سفر به استان سیستان و بلوچستان به منظور بازدید از مراکز آموزشی استان سیستان و بلوچستان نیز در دستور کار روز سه شنبه این کمیسیون است.

** کمیسیون اجتماعی
اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس روز یکشنبه طرح یک فوریتی الحاق یک بند به ماده(2) قانون تشکیل شورای عالی اشتغال و نیز طرح بیمه اجتماعی فراگیر را مورد بررسی قرار می دهند.
روز سه شنبه نیز اعضای این کمیسیون نشست مشترکی با مسوولان ستاد مبارزه با موادمخدردر محل این ستاد دارند و سپس موضوع بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده و هنوز حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را پرداخت می کنند بررسی می کنند.

** کمیسیون بهداشت و درمان
کمیسیون بهداشت و درمان مجلس روز یکشنبه میزبان مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر هستند تا گزارشی در باره عملکرد و برنامه های آتی آن صندوق ارایه کند.
بررسی طرح بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده و هنوز حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر پرداخت می کنند، طرح اصلاح برخی از قوانین در راستای حمایت از تولید ملی و طرح اصلاح ماده(41) قانون اصلاح فصل پنجم و پاره ای از مواد قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع نیز در دستور کار روز یکشنبه کمیسیون بهداشت مجلس است.
روز سه شنبه نیز رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره برنامه های آن سازمان در راستای اهداف سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش سلامت و اقتصاد مقاومتی گزارشی به این کمیسیون ارایه می کند.
روز سه شنبه وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و وزیر جهادکشاورزی برای پاسخگویی به سوال علی ایرانپور نماینده مبارکه در این کمیسیون حضور می یابند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز برای پاسخگویی به دو سوال محمد دامادی نماینده ساری (به نمایندگی از تعدادی از نمایندگان ) و نیز سوالات جواد هروی نماینده قائنات و جعفری بنه خلخال نماینده خلخال در این کمیسیون حاضر می شود.
** کمیسیون قضایی و حقوقی
روز یکشنبه این کمیسیون به منظور تامین نظر شورای نگهبان لایحه نحوه اجرای محکومیتهای مالی را اصلاح می کند و طرح دایمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون سازمان بازرسی کل کشور اعاده شده از صحن علنی را نیز مورد بررسی مجدد قرار می دهد.
بررسی لایحه جرم سیاسی نیز در دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون است.
سه شنبه نیز وضعیت دعاوی بین المللی با حضور مسوولان مربوطه در کمیسیون قضایی بررسی خواهد شد.
کارگروه حقوق خصوصی این هفته بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را در دستور کار دارد و کارگروه حقوق عمومی بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی (ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری) می پردازد.
بررسی لایحه قضازدایی و حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین نیز در دستور کار کارگروه حقوق جزا قرار دارد.
سیام**2025 1568
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




29/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن