تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821119958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر سابق نیوزیلند : پطرس غالی دبیرکل اسبق سازمان ملل درنسل کشی روندا قصور داشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفیر سابق نیوزیلند : پطرس غالی دبیرکل اسبق سازمان ملل درنسل کشی روندا قصور داشت نیویورک، ایرنا - نماینده دولت نیوزیلند در سازمان ملل پطرس غالی دبیر کل اسبق سازمان ملل را به کوتاهی و سهل انگاری در حادثه نسل کشی در روندا متهم کرد و گفت : انتظار می رود که جامعه جهانی از آن فاجعه انسانی درس عبرت بگیرد.


به گزارش ایرنا، کولین کیتینگ در نشست امروز شورای امنیت که با اجماع قطعنامه 2150 مبنی بر راهبردهای ضروری برای پیشگیری از نسل کشی ها با رای قاطع به تصویب رسید، طی سخنانی به شدت از عملکرد پطرس غالی که در آن زمان دبیرکل سازمان ملل بود، انتقاد کرد.
نماینده نیوزیلند در سازمان ملل که در آن زمان ریاست شورای امنیت را برعهده داشت، تاکید کرد نباید خاطره دردناک این جنایت بشری را از یاد برد.
وی خاطر نشان کرد بعنوان رییس شورای امنیت در آن زمان خود را ملزم می داند تا بخاطر کوتاهی و سهل انگارها که این شورا در آن زمان مرتکب شد از مردم جهان عذر خواهی کنم.
وی افزود : پیش از وقوع این نسل کشی ها نشانه های زیادی وجود داشت که از وقوع آن خبر می داد اما جامعه جهانی به آن همه نشانه ها توجه نکرد.
نماینده سابق نیوزیلند پطرس غالی دبیر کل سازمان ملل در آن زمان را به کوتاهی و بی اعتنایی به نشانه های محرز وقوع این نسل کشی متهم کرد و گفت که دبیر کل وقت سازمان ملل ازارائه گزارش های لازم در مورد این نشانه ها به شورای امنیت کوتاهی کرد و هرگز گزارش هایی را که نماینده ویژه او در رابطه با این نشانه ها تهیه کرده بود مورد توجه قرار نداد.
کیتلینگ اظهار امیدواری کرد که این تجربه تلخ درس هایی برای رهبران جهان در بر داشته باشد و برای جلوگیری از وقوع فجایع مشابه به هوشیاری جهانی و بخصوص درمیان مسئولان این نهاد بین المللی کمک کند.
اروپام ** 2253 **1908
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




28/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن