تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806670268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی: خادمان مردم در صحنه بین المللی کار بزرگی را انجام دادند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روحانی: خادمان مردم در صحنه بین المللی کار بزرگی را انجام دادند کنارک - ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور با بیان این که همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات را برطرف کنیم، گفت: دولت باید شرایط را فراهم کند و البته ما مشکلات بین المللی داریم که به اعتقاد من در این مدت، خادمان مردم در صحنه بین المللی کار بزرگی را انجام دادند.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری استان سیستان و بلوچستان، افزود: دولت با مشکلات زیادی مواجه است و این مشکلات مربوط به استان خاصی نیست و مشکل ملی است.
رییس جمهور ادامه داد: کم آبی و معضل آب سراسری است، ما در اصفهان، آذربایجان غربی و استانی مثل خوزستان و بوشهر و حتی خراسان رضوی هم مشکل آب داریم .
روحانی با بیان این که جز یکی دو استان که شرایط اقلیمی متفاوت دارند، مابقی استان ها مشکل آب دارند، اضافه کرد: بیکاری هم یک مساله عام است.
رییس جمهوری با بیان این که کمتر استانی است که با معضل محیط زیست دست به گریبان نباشد، اظهار داشت: به هر حال این مشکلات وجود دارد و باید آنها را حل و فصل کرد.
روحانی ادامه داد: برخی از وظایف، وظایف دولت است و برخی وظایف مجلس شورای اسلامی است و برخی از وظایف، وظایف مشترک ماست، همه باید به هم کمک کنیم و دست به دست هم دهیم.
رییس جمهور با بیان این که کشور، مال مردم است و مردم باید به صحنه بیایند، اضافه کرد: مردم باید در این صحنه از همه قدرت و توانشان استفاده کنند، دولت هم باید شرایط را فراهم کند .
روحانی اظهار داشت: ما مشکلات بین المللی داریم، دولت در این مدت کوتاهی که مسوولیت را به عهده گرفته است، به اعتقاد من، خادمان و نمایندگان مردم در صحنه بین المللی کار بسیار بزرگی انجام داده اند.
رییس جمهور، افزود: دنیای امروز اگر خیلی خوش بینانه برخورد کنیم، دنیای رقابت است اما اگر واقع بینانه برخورد کنیم، هم دنیای رقابت است و هم در بسیاری از موارد دنیای توطئه و تخاصم است.
روحانی، تصریح کرد: کار آسانی نیست، آن هم با شرایطی که ما داریم، ما یک کشور مستقل، انقلابی و قدرتمند و نیز کشوری دینی و اسلامی در این منطقه هستیم، حساسیت ها روی کشور ما زیاد هست.
رییس جمهور با بیان این که معضلاتی هم در سال های گذشته بوده و به حق یا ناحق ، من وارد آن نمی شوم، تاکید کرد: این مشکلات باید حل و فصل شوند.
روحانی عنوان کرد: دولت در طول این چند ماه، قدم های بسیار مهمی را برداشته است، توافقی که با گروه 5+1 برای مدت 6 ماه انجام دادیم، من در یک مقطعی - چون هنوز وسط بحث برای توافق نهایی هستیم- اگر خدا توفیق داد برای مردم توضیح خواهم داد تا آنهایی که در گوشه و کنار به خاطر مسایل سیاسی و حزبی حرف های ناروا می زنند، قدردانی نمی کنند از آن هایی که کار بسیار بزرگی کرده اند.
رییس جمهوری با بیان این ˈشما فکر می کنید مذاکره کردن با کشورهایی که امروز مدعی هستند قدرتمند هستند و خیلی از سازمان های بین المللی به حق یا به ناحق زیر سلطه آن هاست، کار آسانی است؟ˈ گفت: عصبانیت دشمنان بزرگ ما را در این چند ماه ، شما می بینید که چقدر زیاد است، شما می بینید صهیونیست ها چقدر عصبانی هستند، شما می دانید آنهایی که با ملت ایران دلشان صاف نیست در این مدت چقدر عصبانی بودند، کار بسیار بزرگی انجام گرفته است.
روحانی، افزود: یک کسی می آید در ساختمان و بنای عظیم کناری می ایستد ونگاه می کند که حالا اگر چند سانت سقف بلند تر بود، بهتر بود، دیگری می گوید اگر پنجره کمی این طرف تر بود، بهتر بود، بله ، کار دولت بی نقص و عیب نیست، اساسا جز انبیا و معصومان و بزرگان ، بشر عادی کارش نقص دارد، کارش عیب دارد.
رییس جمهور تاکید کرد: کار بسیار بزرگی صورت گرفته است و در مذاکرات نهایی هم که انجام می شود در این مدت، کار بسیار مهم و امید بخشی تا امروز انجام گرفته است، البته راه طولانی هنوز در پیش داریم.
روحانی افزود: من به سهم خود امیدوارم بتوانیم در این مذاکرات، ظرف همین شش ماه یا کمی بیشتر به نتایجی برسیم که آن نتایج نه تنها به نفع ملت ایران بلکه به نفع کل منطقه و جهان خواهد بود.
رییس جمهور گفت: مسلما در دنیای مذاکره هیچ کسی نمی تواند مدعی باشد که من همه چیز را گرفتم و هیچ چیز را ندادم، دنیای تعامل، دنیای مذاکره است و ما هم از همان اول گفتیم که به دنبال مذاکره برد- برد هستیم.
روحانی با تاکید بر این که مذاکره برد- باخت اساسا غلط است، افزود: اگر کسی فکر کند سردنیا کلاه گذاشته است، اشتباه می کند ، دنیای امروز این گونه نیست. اگر کسی فکر می کند که همیشه برد دارد و همه دنیا در حال باخت است، دنیا را نمی شناسد و نمی داند در دنیا چه خبری است.
رییس جمهور ادامه داد: کار بسیار بزرگی انجام گرفته است، این که شما می بینید دیشب، کارآفرینان، سرمایه گذاران از کشورهای مختلف در زاهدان آمده اند و همه اظهار علاقه کردند و این تنها مخصوص جلسه زاهدان نیست، ما در بندرعباس هم بودیم، سرمایه داران کشورهای مختلف آمدند، در سطح بین المللی هم در حال آمدن هستند.
روحانی، اضافه کرد: شما فکر می کنید شرایطی که امروز در منطقه و در جهان نسبت به ایران به وجود آمده است، این کار، کار ساده و آسانی بوده است؟ البته این کار، کار ملت ایران است و آنهایی که امروز در حال ادای وظیفه هستند به عنوان نمایندگان ملت ایران ، این قدم های مستحکم را بر می دارند.
رییس جمهور، به شرایط منطقه ای هم اشاره کرد و گفت: در این استانی که الان در خدمت شما هستیم، تقریبا در این چند ماه با همسایگان شما مذاکره داشتیم، هم با عمان، هم با پاکستان و هم با افغانستان.
روحانی افزود: با افغانستان برای یک قرارداد جامع بلند مدت توافق کردیم، تقریبا این قرارداد برای امضا آماده شده است، با کشور عمان تقریبا روابط ما به سرعت رو به توسعه است و نخست وزیر پاکستان به زودی به تهران خواهد آمد .

** اولین تلاش دولت خروج کشور از رکود است
روحانی در بخش دیگری از صبحت های خود با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی، اظهار کرد: در این سال اولین تلاشمان بر این است که کشور را از رکود خارج کنیم.
رییس جمهوری ادامه داد: تحقق این موضوع نیازمند تلاش و همت همه است، رفع بیکاری و اشتغال منوط به این است که کشور از رکود خارج شود.
روحانی با بیان اینکه دولت در زمینه تورم یک قدم مثبت برداشته است، به تلاش قوه مجریه در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: موضوع جوانان فارغ التحصیل بیکار و کسانی که بعدا به این جمع می پیوندند نکته مهمی است و به خاطر همین اولین جلسه ما تشکیل شورای اشتغال بود.
رییس جمهوری به حوزه بهداشت و درمان هم اشاره داشت و گفت: در این بخش شاهد تحول خواهیم بود.
روحانی سپس به اجرای مرحله دوم قانون یارانه ها نیز اشاره کرد و افزود: بار سنگینی در این خصوص بر روی دوش دولت است، طبق آنچه خواست مجلس بوده این کار در این مرحله آغاز شده است.

** میلیون ها نفر از دریافت یارانه انصراف دادند

روحانی اضافه کرد: در مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها از مردم خواستیم که به طور داوطلبانه کسانی که نیازی به یارانه ندارند و رقم دریافتی، تاثیر چندانی در زندگی آنها ندارد انصراف دهند که میلیون ها نفر اقدام به این کار کردند.
رییس جمهور از انصراف دهندگان از یارانه قدردانی کرد و گفت: می خواهم از این افراد تشکر کنم، همه کسانی که برای اهداف بالاتر همچون توسعه و آبادانی این مرز و بوم و رشد بهداشت و درمان کشور اقدام به نام نویسی نکردند.
روحانی اظهار کرد: هر میزان که ثبت نام مردم در این دور از قانون هدفمندی یارانه ها کمتر باشد دست دولت برای پیشبرد اهداف خود بازتر است و امیدواریم بتوانیم با همراهی مردم در این مرحله قدم های خوب و موفقی را برداریم.
رییس دولت تدبیر و امید، کشور و دولت را متعلق به همه مردم ایران اسلامی دانست و گفت: باید برای پیشرفت و موفقیت کشور دست به دست یکدیگر دهیم.
رییس جمهور خطاب به مدیران استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: شما یک استان مرزی هستید، البته یکی از عزیزان گفت که ای کاش ما سر مرز نبودیم. سر مرز بودن امتیازات فراوانی دارد، مشکلاتی هم دارد، این مثل آن دانشجویی است که شب امتحان بگوید که ای کاش من دانشگاه نمی آمدم، امشب شب سختی است و باید ساعت ها درس بخوانم، در عوضش به یک مقام علمی می رسد و خدمت بیشتری به کشور می کند.
روحانی، تصریح کرد: شما مرزدار و مرزبان هستید و معلوم است که کار شما سخت است و به همان نسبت هم شما می توانید از روابط بسیار خوب با همسایگانتان بهره برداری و استفاده کنید، شما لب آب هستید، خیلی مهم است امتیاز بزرگی برای این استان است، ساحلی که شما در اختیار دارید، اگر ساحل 10 کیلومتر باشد بسیار مهم است، شما که 300 کیلومتر ساحل دارید و آن هم تنها استانی هستید که تقریبا کنار اقیانوس قرار گرفته است.
رییس جمهور با تاکید بر این که باید تلاش کنیم و دست به دست هم از فرصت ها استفاده کنیم، گفت: یکی از عزیزان گفت شما ایامی که این جا بودید، فردی هم به شهادت رسید، بله، مشکلات امنیتی وجود دارد، نه در ایران، در دنیا وجود دارد، کمتر کشوری است که با معضل امنیت و مشکل امنیتی مواجه نباشد، لااقل امنیت ایران نسبت به همسایگان اطرافش، همسایگان شرقی اش قابل مقایسه نیست.
روحانی ادامه داد: در همین دولت ، بله حوادثی سر مرز ممکن است داشته باشیم اما با گذشته مقایسه کنید که مشکلات ما کمتر بوده است یا بیشتر شده، اگر مشکلات کمتر بوده است این امتیاز مال شماست، مال شما مردم استان است که تلاش و کوشش کردید و نیروهای مسلح عزیزی که مرزبان هستند و این مسوولیت را بردوش دارند و البته دولت هم به وظایفش عمل می کند.
رییس جمهور اضافه کرد: اگر خدای ناکرده مشکلی داریم، اولین سخن به مردم استان بر می گردد، قبل از این که به نیروهای مسلح و دولت برگردد، درست است نیروهای مسلح وظیفه سنگینی را بردوش دارند، دولت هم وظیفه سنگینی را بر دوش دارد، اما اولین وظیفه بر دوش مردم استان است.
روحانی، اضافه کرد: شما بدانید امنیت، توسعه، پیشرفت، تعالی، فرهنگ، اخلاق همه این ها بارش بر دوش مردم است، دولت می تواند کمک مردم باشد، تسهیل بکند، امکاناتی در این زمینه بدهد، مگر امکان پذیر است یک استانی به پیشرفت برسد بدون فداکاری مردم؟ بدون حضور مردم؟ بدون تلاش مردم؟.
رییس جمهوری با بیان این که بنا نیست در یک سفر دو روزه همه مسایل و مشکلات یک استان حل شود و کسی هم چنین توقعی ندارد، گفت: بنای ما در این دولت این است که اگر به استانی سفر کنیم، ده ها و صدها ساعت با مشاورین، متخصصان و صاحب نظران، قبلا صحبت می شود و سپس نظرات با کارشناسان مورد بحث قرار می گیرد تا در نهایت اجرای چند طرح که به سود استان است انتخاب شود.
رییس جمهور با بیان اینکه نباید اجرای طرحی را در یک شهرستان متعلق به همان منطقه دانست، گفت: اولا که ما یک ملت و شهر هستیم و دولت هیچ نظر خاصی نسبت یک شهرستان با شهرستان دیگر ندارد .اگر می گوییم بندر چابهار که توسعه آن یکی از طرح های مهم ما بوده است، این بحث چابهار نیست بحث سیستان و بلوچستان هم نیست، بحث کشور است.
وی اضافه کرد: اگر ما بتوانیم امکانات و قدرت این بندر را به جایی برسانیم که توانش را برای واردات و صادر افزایش بدهیم، این موضوع مربوط به چابهار نیست، بلکه متعلق به کل سیستان و بلوچستان و کشور است، چابهار می خواهد نه برای استان و ایران بلکه می خواهد مرکز اقتصادی برای کشورهای شرقی و شمالی ما باشد.
رییس جمهور با اشاره به سفر خود به بیشکک پایتخت قرقیزستان، گفت: اولین بحث ما در این کشور موضوع راه آهنی بود که از چین به قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان و سپس به ایران می آید و در انتها به چابهار متصل می شود، بحث ما اتصال چابهار به چین است بنابراین کسی نمی تواند بگویید چرا چابهار، چرا که این یک کار ملی است.
روحانی با اشاره به وجود طرح های بزرگ زیرساختی در چابهار آنها را طرح هایی بزرگ و ملی خواند و گفت: اتصال راه آهن از چابهار به شبکه ریلی، بحث گازرسانی از جمله در ایرانشهر که برای پتروشیمی آن یک طرح عظیم است که در حال آماده شدن می باشد و یا بحث اتصال خط لوله گاز به چابهار، همه برای توسعه ملی است.
رییس جمهور افزود: این طرح ها توسط بخش خصوصی اجرا و پیگیری می شود و دولت زمینه را آماده می کند، در واقع این طرح گازرسانی به جز چابهار و ایرانشهر که ملی است ، ما در حد امکانات این دولت به شهرهای زاهدان و خاش و زابل را مطرح کردیم و آنهایی که در مسیر راه هستند.
روحانی با بیان اینکه اجرای همه طرح ها در یک زمان امکان پذیر نیست، گفت: من درباره طرح هایی صحبت می کنم که در این دولت قابل انجام باشد و اتمامش یا اجرای بخش بزرگی از آن در این دولت صورت بگیرد.
رییس جمهوری به تصمیم دولت برای اجرای طرح لوله گاز در سیستان و بلوچستان تا سال 94 اشاره کرد و گفت: اجرای طرح لوله آب نیز بدلیل شرایط سیستان و بلوچستان بسیار مهم است، بحث توسعه کل استان است و کار بزرگی می خواهد صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: 46 هزار هکتار زمین با اجرای این طرح تحت پوشش قرار می گیرد تا بتوان آب را با کمترین پرت و با بهره وری بالا به مزارع برسانیم، این کار اقدامی است که استان را متحول خواهد کرد.

** هیچ جا کلنگ نزدیم، وقت کلنگ زدن هم نداریم

روحانی با بیان اینکه برخی اظهار کرده اند و دیگران هم گفته بودند که این استان متحول خواهد شد، افزود: بسیار خوب ولی ما توان و اراده مان این است و حال چه میزان از آن محقق می شود باید بگویم که قرار ما با وزرا در دولت این بوده هر قولی که می دهیم قولی باشد که کل آن عملیاتی شود یا بخش بزرگی از آن اجرا شود، ما هیچ جا کلنگ نزدیم، وقت کلنگ زدن هم نداریم این مردمند که باید کلنگ بزنند.
رییس جمهور از مردم خواست تا وارد صحنه بشوند و برای توسعه و آبادانی شهر و میهن خود تلاش کنند و گفت: هر جا از میهن که رشد و توسعه پیدا کند، برای کل ایران است.
وی با بیان اینکه هر مسلمان و ایرانی که در رفاه قرار بگیرد، همه ما به آن افتخار می کنیم، افزود: ما یک مجموعه هستیم و در یک قایق نشسته ایم اگرچه یکی این سوی قایق و دیگری در آن سو قرار دارد.
روحانی با اشاره به وجود برخی مشکلات در سیستان و بلوچستان، گفت: بخشی از این مشکلات در اختیار ما نیست، به قول برخی خشم طبیعت است و در دست ما نیست ولی ما باید بتوانیم آنها را حل کرده و به حول قوه الهی این کار را خواهیم داد.
رییس دولت تدبیر و امید در خصوص معادن سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: ما امسال آنچه را که برای اکتشاف معادن این استان لازم است در اختیار خواهیم گذاشت.
روحانی یکی از ظرفیت های سیستان و بلوچستان را که از آن به عنوان استانی زرخیز یاد کرد، معادن خواند و گفت: معادن طلا نیز جزو معادنی است که در این استان علاوه بر مس، روی و سنگ آهن وجود دارد و امیدواریم اکتشافات نتیجه بدهد تا آنها را آماده و در اختیار بخش خصوصی قرار بدهیم، همه این معادن باید بوسیله بخش خصوصی فعال و به نتیجه برسد.
روحانی اظهار امیدواری کرد: طرح های مورد نظر دولت در سیستان و بلوچستان از جمله 99 طرح مطرح شده در سال جاری اجرایی و عملیاتی شود.
رییس جمهور صحبت های خود را با این جمله که ملتی که از رفاه بیشتر برخوردار باشد تعالی فرهنگی و دینی بیشتری نیز خواهد داشت، اظهار امیدواری کرد کشور در سایه وحدت و تلاش به موفقیت های بیشتری دست پیدا کند.
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




28/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن