تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798632669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند خبر کوتاه از آذربایجان غربی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




چند خبر کوتاه از آذربایجان غربی خبرگزاری رسا ـ عرضه اوراق مشارکت وقفی بیمارستان سرطان در آذربایجان غربی، پیشرفت فیزیکی 30 درصدی مسجد حوزه علمیه سلماس، ارتباط چهره به چهره روحانیون با دانش آموزان در 4000 مدرسه آذربایجان غربی و ایجاد انظباط مالی مهم ترین عامل تحقق پیام نوروزی در دانشگاه است عناوین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.



حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: یکی از ابزار های نوین مالی وقف بهره گیری از انتشار و عرضه اوراق وقفی بوده که در اواخر سال گذشته از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این راستا گام های اساسی برداشته شد. وی با اشاره به انتشار نخستین اوراق مشارکت وقفی برای ساخت بیمارستان فوق تخصصی سرطان در شهر ری گفت: این اوراق مشارکت به صورت آزمایشی اواخر سال 92 در تهران توزیع شد.
 
حجت الاسلام مصائبی گفت: با انتشار مجدد این اوراق وقفی در سال جاری مردم خیر در استانهای کشور نیز می توانند با مراجعه به شعب بانک ملت نسبت به اخذ اوراق برای مشارکت در ساخت بیمارستان فوق تخصصی سرطان اقدام کنند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی افزود: کلیه شعب بانک ملت آذربایجان غربی آماده عرضه اوراق مشارکت وقفی به مردم خیر و نیکوکار استان است.
 
حجت الاسلام مصائبی خاطرنشان کرد: مبالغ اوراق مشارکت از یکصد هزار ریال شروع شده و تا مبالغ نا متناوب ادامه دارد.
 
وی گفت: برای جلب مشارکت هرچه بیشتر افراد خیر و سرمایه گذار استان، در سال جاری همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان اطلاع رسانی های لازم به عمل آمده است.
 
ساخت مسجد حوزه علمیه سلماس 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
 
حجت الاسلام سید ابراهیم طباطبایی، مدیر حوزه علمیه امام علی (ع) سلماس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به ساخت مسجد این مرکز علوم دینی اظهار کرد: ساخت مسجد حوزه علمیه این شهرستان دارای 30 درصد پیشرفت فیزیکی است.
 
وی افزود: برای بهره برداری از این مسجد سه میلیارد ریال اعتبار لازم است.
 
حجت الاسلام طباطبایی در ادامه از اشتغال به تحصیل 104 طلبه در مدرسه علمیه امام علی (ع) سلماس خبر داد و گفت: این تعداد طلبه زیر نظر ده استاد مشغول فراگیری علوم دینی هستند.
 
وی با بیان این که تمام طلاب مدرسه علمیه امام علی (ع) در سطح یک پایه های یک تا شش مشغول فراگیری علوم دینی و معارف اسلامی هستند، تصریح کرد: روزانه 30 کلاس برای طلاب این مرکز علوم دینی برگزار می شود.
 
مدیر حوزه علمیه امام علی (ع) سلماس با اشاره به آزمون ورودی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: آزمون ورودی حوزه های علمیه 29 فروردین ماه برگزار می شود که ظرفیت پذیرش این مرکز علوم دینی برای سال تحصیلی 94-93 چهل طلبه است.
 
حجت الاسلام طباطبایی در ادامه با اشاره به برنامه های تربیتی و اخلاقی معاونت تهذیب خاطرنشان کرد: یکشنبه هر هفته کلاس اخلاق، سه شنبه تلاوت دعای توسل و پنجشنبه تلاوت دعای کمیل ازجمله برنامه های هفتگی این مدرسه علمیه است.
 
 ارتباط چهره به چهره روحانیون با دانش آموزان در 4000 مدرسه آذربایجان غربی
 
حجت الاسلام خلیل عباس نژاد، دبیر کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به فعالیت تبلیغی روحانیون در مدارس استان گفت: به دلیل کمبود طلبه و روحانی در سطح استان متاسفانه آموزش و پرورش قادر نیست حتی یک دهم مدارس خود را نیز پوشش دهد ولی با این حال تلاش می کنیم تا در مراسمات مذهبی در مدارس استان با استفاده از روحانیون کشوری یا استانی مدارس خود را تحت پوشش قرار دهیم.
 
 وی اضافه کرد: به دلیل کمبود روحانی عملکرد حوزه ها بسیار ضعیف است بنابراین ما باید ابتدا بتوانیم دانش آموزان را برای ادامه تحصیلات حوزوی تشویق کنیم.
 
 دبیر کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: برگزاری گفتمان های دانش آموزی با حضور طلاب می تواند در ترغیب و تشویق جوانان به تحصیل در مدارس حوزوی کمک کند.
 
حجت الاسلام عباس نژاد به گفتمان های دینی برگزار شده در مدارس آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: در خصوص گفتمان های دینی و آموزشی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در بیش از چهار هزار مدرسه استان توانسته ایم دیدار چهره به چهره دانش آموزان با روحانیون را ایجاد کنیم.
 
وی با اعلام این نکته که تلاش می کنیم ای ارقام را در سال های آتی افزایش دهیم، ادامه داد: بیشتر مباحث ارائه شده توسط روحانیون در مدارس در حوزه های وهابیت، ولایت فقیه، مسائل هسته ای است.
 
دبیر کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به راه اندازی مدارس امین در استان، گفت: این مدارس فرصت مناسبی را ایجاد کرده که آموزش و پرورش می تواند از تمامی امکانات حوزه استفاده کند.
حجت الاسلام عباس نژاد به وضعیت کنونی جوانان در رابطه با مسائل دینی اشاره کرد و گفت: هم اکنون جوانان به ویژه دانش آموزان اطلاعات مناسبی در خصوص مسائل دینی ندارند و ایجاد مدارس امین گامی بزرگ در راستای اعتلاء فرهنگ دینی و حوزی بین دانش آموزان است.
 
وی خاطر نشان کرد: اگر آموزش و پرورش و حوزه های علمیه با هم ارتباط تنگاتنگ داشته باشند به راحتی می توان تمامی این مشکلات را حل و گام موثری در تبلیغ دین ناب محمدی بردارند.
 
دبیر کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش تصریح کرد: حضور روحانی و طلبه در مدرسه سبب می شود که دانش آموز بهتر با مفهوم ولایت فقیه، روحانی و طلبه آشنا شوند و به تمامی شبهات و سوالات شرعی دانش آموزان در تمامی حوزه ها به ویژه ولایت فقیه پاسخ گو باشند.
 
حجت الاسلام عباس نژاد با بیان این که روحانیون در مدارس به عنوان مشاور عمل می کنند، گفت: تمامی خانواده ها و جوانان روحانیون و طلاب را به عنوان امین خود و جامعه می دانند بنابراین مدارس امین طرح مناسبی است که می تواند در تربیت افرادی متدین و متعهد مؤثر باشد.
 
ایجاد انظباط مالی، مهم ترین عامل تحقق پیام نوروزی در دانشگاه است
 
جواد آقازاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آرذبایجان غربی امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر اساس دغدغه ای که در حوزه فرهنگ و اقتصاد مشاهده کردند امسال را به عنوان سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کردند.
 
وی افزود: بر اساس سیاست های کلانی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است تمامی مشکلات چه در حوزه آموزش و چه در حوزه سلامت مورد بازبینی قرار گرفته که ما نیز باید تلاش کنیم تا دانشگاه را بر اساس این سیاست ها هدایت کنیم.
 
آقازاده با اشاره به این که در سال جدید و برای تحقق اهداف رهبر کبیر انقلاب باید کمیته هایی را با یک فرایند عملی در دانشگاه تدوین کنیم، ادامه داد: باید انظباط مالی را دانشگاه ایجاد کنیم.
 
وی به بند دو اصل یک سیاست های ابلاغی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: آگاهی بخشی مردم از حق و حقوق خود در عرصه درمان و سلامت و مطالبه جدی آن از تاکیدات مهم این بخش بوده است.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی اضافه کرد: مشکلات بسیار جدی در زیرساخت های حوزه درمان استان وجود دارد که تخصیص دادن بخشی از منابع آزاد شده از محل هدفمند کردن یارانه به حوزه بهداشت و درمان کشور می تواند بسیاری از مشکلات این بخش را حل کند.
 
وی خاطر نشان کرد: فرهنگ یک بحث جامعی است که عرصه های مختلفی هم چون ارزش های دینی، قومی و اقلیت های دینی را شامل می شود که برای رسیدن به نقطه تعالی در تحقق شعار سال و مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ باید به یک تعریف توافقی از فرهنگ ملی که بتواند پاسخگوی تمامی نیازهای افراد و قومیت ها باشد، داشته باشیم./936/د101/س



۱۳۹۳/۱/۲۷






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن