تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798587457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحرین نماینده آیت الله سیستانی را اخراج می کند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
بحرین نماینده آیت الله سیستانی را اخراج می کند

بحرین نماینده آیت الله سیستانی را اخراج می کند
دولت بحرین با تهدید آیت الله ˈحسن النجاتیˈ عالم برجسته و نماینده آیت الله ˈعلی سیستانیˈ در این کشور ، 48 ساعت به وی مهلت داد تا کشور را ترک کند.
به گزارش نامه نیوز به نقل از  پایگاه خبری ˈ مرآت البحرینˈ، شیخ ˈمیثم سلمانˈ مسوول بخش آزادی های دینی در گروه دیده بان حقوق بشر بحرین از یورش نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به آیت الله النجاتی و ضرب و شتم وی خبر داد.

وی گفت: نیروهای امنیتی به نماینده آیت الله سیستانی از مراجع تقلید شیعیان عراق 48 ساعت مهلت داده اند که بحرین را ترک کند.

سلمان گفت: حمله به النجاتی که با اخراج اجباری از وطنش مخالفت کرده است، نقض آشکار ابتدایی ترین حقوق بشر است که ثبات اجتماعی و وحدت ملی را نشانه می رود.

سلمان تهدید به اخراج نماینده آیت الله علی سیستانی از بحرین را نشانه دیگری از محدودیت های آزادی دینی مصرح در بندهای 2 و 18 و 19 قوانین بین المللی حقوق شهروندی و سیاسی دانست که بحرین در سال 2006 آن را امضا کرد.

وی از سازمان های بین المللی، موسسه های دینی، احزاب و سازمان های سیاسی خواست مقامات بحرین را به دلیل نقض حقوق بشر و آزادی های دینی تحت فشار قرار دهند.

این برخورد منامه با یکی از علمای برجسته بحرین، واکنش ها واعتراضات محلی و بین المللی زیادی را به دنبال داشته است.

جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در واکنش به اقدام نظام آل‎خلیفه اعلام کرد: نماینده آیت الله سیستانی در بحرین از شخصیت بالایی برخوردار است و ما این گونه تهدیدها را محکوم می کنیم .

جمعیت الوفاق این رفتار نظام آل‎خلیفه با علمای دین را تقبیح و تصریح کرد: بر اساس قوانین حقوق بشر و قوانین بحرین، نظام آل‎خلیفه اجازه باطل کردن شناسنامه شهروندان و اخراج آنها از کشور را ندارد.

به گزارش ایرنا، الوفاق همچنین رفتار نظام‎ حاکم بر بحرین را نشانه شدت گرفتن نقض حقوق بشر و بحران سیاسی و انسانی در این کشور توصیف و تاکید کرد که آیت الله النجاتی از علمای بزرگ و دارای جایگاه علمی بالایی است و تعرض به این عالم بحرینی اهانت به همه مردم این کشور خواهد بود.

جمعیت الوفاق از مجامع بین المللی خواست نسبت به اقدام‎های غیر انسانی نظام آل‎خلیفه هر چه سریعتر واکنش نشان دهند و مستقیم با آن برخورد کنند.

از سوی دیگر ، شورای اسلامی علمای بحرین نیز در واکنش به فشار آل‎خلیفه برای اخراج نماینده آیت الله سیستانی از خاک این کشور تاکید کرد که نظام حاکم درپی انزوای شیعیان است.

این شورا آیت الله نجاتی را شخصیتی بزرگ و محبوب توصیف کرد و افزود: تهدید نماینده آیت الله سیستانی، تهدید همه مردم بحرین است. این عالم بحرینی داری جایگاه علمی و شخصیتی بسیاربالایی در نزد مراجع، حوزه‎های علمیه و مردم است و این گونه اقدامات سبب کاسته شدن از مقام علمی و محبوبیت آیت الله نجاتی نمی‎شود.

شورای اسلامی علمای بحرین رفتارهای نظام حاکم بر این کشور را دلیل ناامنی و بحران در بحرین خواند و تصریح کرد: نظام آل‎خلیفه با انجام چنین اقداماتی درپی منزوی ساختن و انتقام از شیعیان به خصوص علما است.

شورای اسلامی علمای بحرین در پیامی خطاب به مجامع بین المللی، دینی و حقوق بشر دنیا گفت: مجامع بین المللی باید نقش فعالی در کاهش فشار و اقدامات ضد حقوق بشر نظام آل‎خلیفه علیه مردم بحرین ایفا کند. فشار نظام حاکم علیه شیعیان، علما و باطل کردن شناسنامه شهروندان باید از بین برود.

شورای وحدت مسلمانان پاکستان نیز از نظام بحرین خواست از تصمیم خود در اخراج آیت الله شیخ حسین النجاتی از این کشور تجدید نظر کند .

شورای وحدت مسلمانان پاکستان همچنین با انتشار بیانیه ای از پاکستان خواست که به منظور اعتراض به اقدام مقامات بحرینی در اخراج آیت الله النجاتی، همکاری های امنیتی خود را با منامه متوقف کند.

انجمن علما و مبلغان مسلمان در آلمان نیز فشارهای نظام حاکم بر بحرین برای اخراج آیت الله النجاتی از این کشور را اقدامی طایفه ای توصیف کرد و از سازمان های بین المللی خواست با این اقدامات خطرناک که موجب افزایش تجاوزات و جنایت در حق مردم بحرین می شود، مقابله کنند.




1393/1/27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن