تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820983066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كمبود سوخت مشكل جدي بخش كشاورزي است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران قنبري:
كمبود سوخت مشكل جدي بخش كشاورزي است
بهشهر- خبرگزاري مهر: مدير جهاد كشاورزي بهشهر گفت: اكنون مهمترين مشكل در بخش كشاورزي سوخت مورد نياز اين بخش است كه متاسفانه قطره چكاني تزريق مي شود.



به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا قنبري پيش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبنرنگاران با اشاره به فصل برنج كاري در منطقه اظهار داشت: مزارع ما در اين فصل با توجه به فصل كشت محصولات كشاورزي نيازمند سوخت مناسب هستند كه متاسفانه تا كنون سوخت  مورد نياز كشاورزان در اختيار ما قرار داده نشده است.
 
وي ادامه داد: سال گذشته 4ميليون ليتر در سه ماهه سال، سوخت براي بخش كشاورزي شارژ شد كه امسال تا كنون تنها حدود 700 هزار ليتر به بخش كشاورزي واگذار شده است.
 
قنبري بيان داشت: عدم سوخت مناسب در بخش كشاورزي و كمبود آن، كشاورزان  را با مشكل روبرو مي كند كه بايد چاره انديشي مناسب در اين راستا انجام شود.
 
مدیر جهاد کشاورزی بهشهر همچنين در ادامه به كمبود آب و بحران خشكسالي اشاره كرد و يادآور شد: براساس كارشناسي هاي انجام شده میزان بارندگی باران در سال جاری 30 درصد کمتر از سال قبل است كه اين مسئله نيز مزيد بر علت شده و علاوه بر كمبود سوخت براي كشاورزان منطقه مشكل ساز است.
 
قنبري گفت: تاكنون با وجود گذشت يكماه از بهار و آب شدن يخ  و برف مناطق بالا دست، ظرفیت آب بندان های موجود در شهرستان به طور کامل تکمیل نشده است و بايد با برنامه ريزي مناسب در جهت مقابله با كم آبي در بخش كشاورزي وارد شويم.
 
وي با بيان اينكه آبگيري سد گلورد مشكل آب كشاورزي بهشهر را مرتفع مي كند ادامه داد: با آبگيري اين سد 15 هزار هكتار از اراضي كشاورزي بهشهر از اين آب مشروب مي شوند و مشكلي دائمي كمبود آب در بخش كشاورزي مرتفع مي شود.
 
قنبري افزود: به همين منظور و با هدف صرف جويي در مصرف آب كشاورزي، حدود 6 هكتار از اراضي كشاورزي بهشهر تجهيز و يكپارچه سازي شد.
 
مدير جهاد كشاورزي بهشهر ادامه داد: مکانیزه شدن کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب، تسهیل در تردد برای عملیات کاشت، داشت و برداشت و افزایش عملکرد در واحد سطح از اهداف مهم اجرای عملیات تجهیز و نوسازی و یکپارچه سازی در اراضي كشاورزي است.



۱۳۹۳/۱/۲۷ - ۱۳:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن