تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799238285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد دانشگاه: تمدن غرب در حال سقوط است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاد دانشگاه: تمدن غرب در حال سقوط است مشهد- ایرنا- استاد دانشگاه امام صادق (ع) گفت: از دیدگاه تمدن شناسان، تمدن غرب در حال سقوط می باشد و این تمدن از لحاظ فرهنگی و تمدنی در واقع مرده است و فقط در هالیوود و رسانه ها حیات دارد.


دکتر ˈمحمدهادی همایونˈ روز چهارشنبه در همایش ˈاقتصاد مقاومتی در مسیر پیشرفت درونزاˈ در دانشگاه فردوسی مشهد افزود:هم اکنون در جامعه غرب، تولید علم و نشاط عمومی در جامعه وجود ندارد این در حالی است که تمدن اسلامی در راه رشد است و تحول دینی بزرگی در جامعه ما رخ داده و تحول علمی در حوزه ها و دانشگاه ها نیز بی نظیر است.
وی گفت:جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک مرکزیت کاملا تثبیت شده است و کسی نمی تواند بدان تعرض کند و شاهد بودیم که در سالهای قبل هر کاری که می توانستند اعم از ترور، جنگ داخلی، تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی انجام دادند اما راه به جایی نبردند.
این استاد دانشگاه با تشریح سه نگاه درباره تمدن اسلامی گفت: برخی، آغاز تمدن اسلامی را از مدینه النبی می دانند که با خلافت چهار خلیفه ادامه می یابد و به حکومت بنی امیه و بنی عباس منجر می شود و سپس مرکزیتش از بین رفته است.
همایون افزود:در نگاه دوم که یک نگاه شیعی محسوب می شود تمدن اسلامی از دوران زمامداری پیامبر در مدینه آغاز می شود و به حکومت امام علی (ع) و امام حسن مجتبی(ع) می رسد و با حکومت های شیعی نظیرآل بویه و فاطمیون مصر تدام می یابد و با سقوط صفویان در ایران نیز رو به افول می گذارد.
وی گفت:در نگاه سوم که مورد پذیرش ماست ریشه و مبدا تمدن اسلامی مدینه النبی نیست بلکه قیام نوح نبی (ع) به عنوان نخستین پیامبر اولوالعزم به عنوان نقطه آغاز تمدن اسلامی محسوب می شود.
وی تاکید کرد:با این فرض، دوران حاکمیت پیامبر در مدینه، آغاز تمدن اسلامی نیست بلکه نقطه عطفی از این دوران است.
وی گفت:در این نگاه، اساس تمدن سازی انسان به هبوط آدم از بهشت برین به زمین بر می گردد و موجودات انسان نمای پیش از آن که تحت عنوان پدران میمون نمای انسان یا انسانهای ˈنئاندرتالˈ از آنها یاد می شود ˈنسناسˈ بوده اند که بر اثر نبردی که با یکدیگر کرده اند از بین رفته اند.
او افزود:بر این اساس، تمدن اسلامی از نوح نبی آغاز شد اما به شکل عمیق آن در عاشورای حسینی شکل گرفت و پس از آن حضرت امام زین العابدین (ع) مبانی اخلاقی آن را بنیان نهاد و سپس در دوران امام محمد باقر و امام جعفر صادق(ع) توسعه علمی آن شکل یافت تا این که در دوران امام رضا (ع) که عالم آل محمد (ص) است به اوج علمی خود رسید.
وی گفت: یک بعد خروج امام رضا(ع) از مدینه به سمت ایران و سرزمین فارس آن است که دیگر مدینه توانایی پذیرش علم امام معصوم زمان خود را نداشت لذا امام رضا (ع) با هجرت خود به سرزمین فارس این علم را در این سرزمین تمدنی مستقر کردند.
وی حرکت گسترده امامزادگان به سمت ایران از جمله کاروان برادر گرامی امام رضا (ع) حضرت احمد ابن موسی (شاهچراغ) و کاروان حضرت معصومه (س) را نیز در این راستا ارزیابی کرد.
وی گفت: تاسیس حوزه علمیه قم توسط مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری و مقاومت ایشان در برابر تلاش اوقاف حکومت پهلوی برای نفوذ در گزینش طلاب و نیز رونق این حوزه علمیه توسط مرحوم آیت الله العظمی بروجردی نیز با همین سمت و سو بوده است.
او افزود:در زمان مرحوم بروجردی روابط حوزه علمیه قم با الازهر مصر شکل گرفت و مرحوم آیت الله قمی به نمایندگی از ایشان به مصر رفت و مذاکراتی انجام شد و سرانجام مذهب شیعه به عنوان یکی از مذاهب پنجگانه اسلامی پذیرفته شد.
وی گفت: نتیجه این اقدام ایشان را هم اکنون می توان در خلال بیداری اسلامی سالهای اخیر مشاهده کرد بدین اعتبار نمی توان گفت که این بزرگان، سیاسی نبوده اند بلکه می توان گفت که آنها مهمترین اقدامات و تاثیرگذارترین تلاشها را به انجام رسانده اند.
این استاد دانشگاه افزود: هم اکنون که ما در حال تمدن سازی در ایران اسلامی هستیم دور تا دورمان را مین گذاری کرده اند و این وسط در حال تمدن سازی هستیم و لذا اگر می خواهیم با غرب مذاکره کنیم باید بدانیم که چه داریم و آنها در چه شرایطی هستند.
همایون افزود: اینکه گفته شود آمریکا تحت فشار صهیونیست ها و لابی های آن تصمیم می گیرد لذا برخی از خلف وعده های آمریکا باید درک شود، مساله درستی نیست.
او گفت: مساله اصلی ما آمریکاست و شیطان بزرگ دولتمردان این کشور هستند و همین آمریکاست که بنی امیه تاریخی را در دوران معاصر در کشورهای عربی مستقر کرد.
1922/659/330
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




27/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن