تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806735675




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مالیات لرزه بر قلم خوشنویسان قمی انداخت/ خطاطان بی‌توجهی مسئولان را مشق می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم مهر گزارش می‌دهد/
مالیات لرزه بر قلم خوشنویسان قمی انداخت/ خطاطان بی‌توجهی مسئولان را مشق می‌کنند
قم - خبرگزاری مهر: بی‌توجهی مسئولان به هنر خوشنویسی که در استان قم دارای اساتید به نام و برجسته‌ای است موجب شده تا این هنرمندان با مشکلات عدیده‌ای مواجه باشند.



به گزارش خبرنگار مهر، خوشنویسی در ایران دارای قدمت طولانی است و برخی از آن به دلیل اینکه در نگارش قرآن کریم نیز از آن استفاده می‌شود به عنوان هنر قدسی نام می‌برند. خوشنویسی یا خطاطی به معنی زیبانویسی یا نوشتن همراه با خلق زیبایی است و فردی که این فرآیند توسط او انجام می‌گیرد خوشنویس نام دارد. انجمن خوشنویسان ایران از ابتدای تاسیس سعی داشته تا خوشنویسان را آموزش داده و جایگاه این هنر را در جامعه حفظ کند، این انجمن در شهرهای مختلف دارای شعب متعدد است که یکی از شعب آن نیز در استان قم واقع شده است. به گفته حسن آهنگران وی شعبه انجمن خوشنویسان را در سال 1356 در قم تاسیس کرده و خود از جمله افرادی بوده که به آموزش خوشنویسان روی آورده است. آهنگران که به گفته خود نزدیک به 50 سال از عمر خود را صرف هنر خوشنویسی کرده امروز درد دلهای فراوانی را در زمینه عدم توجه برخی از مسئولان به این هنر دارد. قم دارای هنرمند‌ترین خوشنویسان در کشور است وی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه قم دارای هنرمند‌ترین خوشنویسان در کشور و حتی بین الملل است، گفت: متأسفانه مسئولان به این هنر توجه ندارند و انجمن خوشنویسان قم در یک مکان استیجاری فعالیت می‌کند و هزینه‌های انجمن نیز از محل ثبت نام دانش آموختگان تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز برای این محل مالیاتی تعیین شده که واقعا تعجب آور است که در کجای دنیا از هنرمندان مالیات می‌گیرند. این استاد برجسته خوشنویسی با اذعان به اینکه حتی در حوزه علمیه قم نیز خوشنویسان برجسته وجود دارند بیان کرد: باید از استعداد و هنر این افراد برای آموزش دیگران استفاده کرد ولی متاسفانه توجهی به این امر نمی‌شود.
وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه دو چیز می‌تواند فرهنگ یک کشور را فرامرزی کند، بیان داشت: هنر و آئین و عرفان اسلام می‌تواند موجب شود که فرهنگ کشور را به دیگران کشور‌ها سرایت داد. آهنگران با تاکید بر اینکه این هنر تنها نیازمند کاغذ، قلم و دوات است و یکی از کم خرج‌ترین هنر‌ها است، ادامه داد: در بسیاری از کشورهای جهان به هنر خوشنویسی ایران غبطه می‌خورند و از آن استقبال فراوانی می‌کنند اما در کشور خودمان این هنر چندان مورد توجه نیست. وی ادامه داد: حتی برخی از مواقع از دیگر کشور‌ها دعوت‌هایی از هنرمندان ایرانی برای آموزش خط می‌شود و کشور ژاپن که در دانشگاه خود زبان فارسی را ارائه می‌دهد از من برای آموزش خوشنویسی دعوت کرده است. رتبه اول قم در خط نسخ و ثلث رئیس انجمن خوشنویسان استان قم نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، به سابقه 65 ساله انجمن خوشنویسان در کشور و سابقه 35 ساله شعبه آن در قم اشاره و بیان کرد: قم در زمینه خوشنویسی جایگاه مناسبی در کشور دارد و حتی می‌توان گفت در خط نسخ و ثلث جایگاه اول را دارا است. علیرضا بخشی با اشاره به اینکه توجه به هنر خوشنویسی در سالهای اخیر کمرنگ شده گفت: کمبود بودجه نیز موجب شده تا نتوانیم تبلیغات خوبی را در جذب هنرجو داشته باشیم. وی نیز با بیان اینکه انجمن خوشنویسان در یک مکان استیجاری مشغول فعالیت است، ادامه داد: حتی این کمبود بودجه تا جایی پیش رفت که جشنواره نسیم مهر که پنج سال به طور مستمر برگزار می‌شود را نتوانیم برگزار کنیم.

بخشی نیز از مالیاتی که اداره دارایی برای مکان این انجمن تعیین کرده خبر داد و ابراز داشت: این در حالی است که مجموعه‌های هنری از پرداخت مالیات معاف هستند و از طرفی دیگر ما به عنوان شعبه‌ای از دفتر مرکزی مشغول فعالیت هستیم و در این زمینه اگر مالیاتی نیز باید پرداخت شود مذاکرات باید با دفتر مرکزی انجام شود و اگر این مشکلات همچنان ادامه یابد انجمن خوشنویسان قم در آینده این نزدیک تعطیل خواهد شد. عدم توانائی در پرداخت حق الزحمه اساتید وی در ادامه به عدم توانائی در پرداخت حق الزحمه اساتید اشاره و گفت: برخی از اساتید کلاس‌های فوق ممتاز تنها از روی علاقه در کلاس حاضر می‌شوند و حق الزحمه‌ای را دریافت نمی‌کند و برخی از اساتید نیز تنها در ماه مبلغ ناچیزی را دریافت می‌کنند. در هر حال اگر خوشنویسی از قدمت فراوانی در کشور ما برخوردار است و هنرمندانی به نامی در این عرصه برای گسترش آن فعالیت‌های چشمگیری را داشته‌اند اما امروز و با گذشت زمان این هنر در سایه بی‌توجهی‌ها در حال کمرنگ شدن است که می‌طلبد با توجه به جایگاه ممتاز قم در این زمینه و همچنین حضور افراد با استعداد در حوزه علمیه و همچنین حضور تقریبا 100 ملیت در قم این هنر را وسیله‌ای برای نشر فرهنگ اسلامی مد نظر قرار داد.






۱۳۹۳/۱/۲۷ - ۱۱:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن