تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820462769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کميته سياسي کميسيون مشترک عالي اقتصادي ايران و امارات تشکيل مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ فروردين ۱۳۹۳ (۹:۳۲ق.ظ)
با موافقت وزراي خارجه ايران و امارات؛ کميته سياسي کميسيون مشترک عالي اقتصادي ايران و امارات تشکيل مي شود در کميسيون مشترک عالي اقتصادي ايران و امارات موافقت شد که کميته اي سياسي به رياست معاونان سياسي وزارت خارجه دو کشور هر 6 ماه يک بار در تهران و ابوظبي برگزار شود.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدجواد ظريف و شيخ عبدالله بن زايد آل نهيان در پايان دومين کميسيون مشترک عالي اقتصادي ايران و امارات اسناد 8 توافق حاصله در اين کميسيون را امضا کردند.
براساس يکي از اين توافق ها که به امضا رسيد دو طرف نسبت به گسترش همکاري هاي سياسي درسازمان ها و محافل بين المللي تاکيد کردند.
در اين کميسيون ايران و امارات ضمن تاکيد بر توسعه ارتباط و همکاري ميان موسسات مطالعاتي و تحقيقاتي در زمينه هاي سياسي و بين المللي توافق کردند که مرکز آموزش و پژوهش هاي بين المللي وزارت امورخارجه از سوي ايران و مرکز مطالعات و پژوهش هاي استراتژيک از سوي امارات با برگزاري جلسات کارشناسي مشترک،دعوت از محققان و صاحبنظران برجسته سياسي دو کشور اطلاع رساني نسبت به همايش ها و ميزگردهاي منعقده و تبادل تجربيات همکاري ها را گسترش دهند.
همچنين در اين کميسيون مشترک عالي اقتصادي توافق شد با بررسي نهايي متن موافقتنامه پيش امضا در سال 1388 درباره تحديد حدود دريايي ايران و امارات در درياي عمان در مدت سه ماه آينده آن را براي امضا آماده کنند.
لغو رواديد براي گذرنامه سياسي و خدمت از ديگر توافقات در دومين کميسيون مشترک عالي بود.
طرفين همچنين در اين کميسيون ضمن ابراز رضايت از همکاري هاي فيمابين براي اجرايي کردن مفاد يادداشت تفاهم امضاشده در تاريخ 16 دي ماه 1382 در زمينه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مواد روانگردان و مواد اوليه شيميايي و برگزاري منظم اجلاس هاي مشترک دوره اي براساس بند 4 يادداشت تفاهم تاکيد کردند.
ايران و امارات همچنين بر گسترش و تقويت همکاري ها، مبارزه با قاچاق مواد مخدر،کالا، انسان، جرايم سازمان يافته، رفع چالش ها و مشکلات مرزي - دريايي و تردد غيرمجاز از طريق استمرار پيگيري مصوبات هشتمين کميسيون مشترک کنسولي دو کشور تاکيد کردند.
دو کشور ايران و امارات همچنين توافق کردند در حوزه هاي سياسي، اقتصادي، سرمايه گذاري، بنادر و گمرکي، ارتباطات،مطالعات و پژوهش، جوانان و ورزش، استاندارد، آب و برق، محيط زيست، کشاورزي، انرژي هاي تجديدپذير، نفت و گاز و پتروشيمي،بهداشت، حمل و نقل، کنسولي، حقوقي و انتظامي، آموزشي، گردشگري، روند توسعه روابط را پيگيري کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن