تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820469529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آرامش نسبی در بازار بورس/ شاخص در کانال 73 هزار واحد باقی ماند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
آرامش نسبی در بازار بورس/ شاخص در کانال 73 هزار واحد باقی ماند

آرامش نسبی در بازار بورس/ شاخص در کانال 73 هزار واحد باقی ماند
شاخص کل بورس تهران با افت 125 واحدی به 73 هزار و 847 واحد رسید.
ببه گزارش نامه نیوز، بورس تهران در پایان روز کاری سه شنبه با وجود کاهش 125 واحدی در شاخص کل نسبتا روز آرامی را سپری کرد و توانست در کانل 73 هزار واحد باقی بماند.

امروز شاخص بازار اول (تالار اصلی) با 47 واحد کاهش به رقم 55099 واحد رسید. شاخص بازار دوم (تالار فرعی) در این روز با ثبت 482 واحد کاهش عدد 140771 واحد را تجربه کرد. شاخص کل بورس نیز در روز جاری با 125 واحد افت به رقم 73847 واحد رسید.

پالایش نفت بندر عباس بیشترین تاثیر منفی و مخابرات ایران بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص امروز بازار داشتند.

بسیاری از فعالان بازار سرمایه در حالی امروز نیز همچون روزهای گذرشته انتظار کاهش ارزش سهام شرکت های بورسی و نیز افت شاخص کل را داشتند که در پی انتشار خبر درخواست مجلس از وزیر اقتصاد جهت ارائه گزارشی از نحوه عملکرد وی در خصوص مسائل مهم اقتصادی و تذکر نسبت به افت پی در پی شاخص کل، شاهد ایجاد رونق نسبی در روند قیمتی سهام اغلب شرکت های بورسی هستیم.

ارسلان فتحی پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حالی صبح روز جاری در جلسه خانه ملت در خصوص افت قابل توجه شاخص کل به وزیر اقتصاد تذکر داد که پس از انتشار این خبر، به تدریج صف های سنگین فروش در اکثر نمادهای شاخص ساز برچیده شده و شاخص کل که می رفت امروز نیز افت دیگری را در کارنامه خود ثبت کند توانست خود را در مدار 73 هزار واحدی حفظ کند.

همچنین حامد ستاک در گفتگو با مهر در مورد دلایل افت شاخص بورس گفته است اصلی ترین علت ریزش شاخص طی روزهای اخیر در بورس، عدم شفافیت آینده شرکت ها در مورد درآمدها و هزینه های آنها است و همین عامل سردرگمی منجر به کاهش اعتماد سرمایه گذاران شده است و بی اعتمادی که بوجود آمده موجب نزولی شدن پیاپی شاخص بازار و افت آن شده است. البته افراد حرفه ای معمولا در اینگونه شرایط که بیشتر افراد در حال خارج شدن از بازار سرمایه هستند و قیمت ها به شدت در بازار نزول کرده است، اقدام به خریدهای گسترده می کنند.

وی با بیان اینکه تحقیقات متعددی بیانگر پرسود بودن استراتژی معکوس روند بازار است و غالبا این نقش را بازارگردانان و افرادی با سرمایه های بیشتر بر عهده می گیرند، گفته است همواره در بورس 2 استراتژی وجود دارد یکی هم جهت بازار و دیگری عکس جهت بازار؛ تحقیقات نشان داده است که استراتژی عکس جهت بازار و خرید و نگهداری همواره پرسود تر بوده است.

کارشناس بازار سرمایه با ذکر این مطلب که باید توجه داشت که بازار همواره شرایط خاص خود را دارد و در هر زمانی رفتار مربوط به آن زمان را خواهد داشت، عنوان کرد: این موضوع باعث می شود که امسال سود منطقی در بازار سرمایه داشته باشیم و هنوز برخی از سهامداران خود را با شرایط تطبیق ندادند و انتظار دارند که پس از هر خریدی سهام آنها رشد قیمت داشته باشد. شرایط امسال بازار سرمایه به نحوی است که سود معقول و بالاتر از بازارهای رقیب را خواهد داشت ولی شرط آن نگهداری سهام است.





1393/1/26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن