تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810110748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناکامی محافل صهیونیستی برای لغو یک سفر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ناکامی محافل صهیونیستی برای لغو یک سفر برلین-ایرنا-درحالی که این روزها حرف و حدیث هایی درمورد سفر وزیر کارکشته صنعت، معدن و تجارت ایران به آلمان منتشر شده، سفر سه روزه محمدرضا نعمت زاده به برلین و دیدارهای متعدد با صاحبان صنایع و بنگاه های اقتصادی آلمان خط بطلانی بر تلاش های مذبوحانه گروهک حامی صهیونیست ها بود که ازهفته ها قبل برای انجام نشدن آن در دستور کار قرار داده بودند.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا، نعمت زاده که برخی منتقدان دولت تدبیر و امید وی را به خاطر سن بالایش برای تصدی این مسئولیت سنگین مناسب ندانسته و از همان ابتدای انتخاب برای برکناری او تلاش می کردند، یکشنبه تاسه شنبه 17 تا 19فروردین را دربرلین با انجام ملاقات های متعدد دو جانبه و چندجانبه و همچنین حضور در سمینارها و همایش هایی سپری کرد که دستاوردهای فراوانی برای صنعت و اقتصاد کشور درآینده خواهد داشت.
هرچند همزمانی سفر اقتصادی وزیرصنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم به آلمان با فعالیت یکی دیگر ازهمکاران وی در گوشه دیگری از اروپا(وین) و ورق خوردن برگی از دیپلماسی فعال و پویای دولت تدبیر و امید موجب شد که اخبار رایزنی ها اقتصادی نعمت زاده در آلمان چندان مورد توجه رسانه های داخلی قرار نگیرد اما از رضایت مدیران و نمایندگان شرکت های اقتصادی آلمانی و صاحبان صنعت این کشور از این حضور و در کنار آن عصبانیت صهیونیست ها و ایادی منافقین در این رابطه می توان پی به موفقیت آن برد.
وزیرصنعت ومعدن درطول سه روز اقامت دربرلین دیدارهای دو جانبه متعددی را با مدیران شرکت های اقتصادی آلمانی،مدیران ارشد شرکت های دولتی ایرانی مستقر در این کشور و همچنین سران انجمن اقتصادی نومف(مجمع اقتصادی خاور دور و نزدیک) برگزار کرد و درهمایشی پنج ساعته که با حضور و استقبال بی سابقه بیش از400 تن از مدیران ارشد و نمایندگان شرکت های اقتصادی ایرانی و آلمانی و همچنین صاحبان صنایع این کشور در یکی از هتل های پایتخت آلمان برگزار شد، حضور یافت.
نعمت زاده همچنین در دو نشست جداگانه که درمحل سفارت ایران در آلمان برگزار شد، با مدیران ارشد کارآفرین ایرانی مقیم آلمان و همچنین روسای شرکت های آلمانی سرمایه گذار در اقتصاد ایران جلساتی برگزار کرده و به گفت و گو و تبادل نظر با فعالان اقتصادی و صنعتی پرداخت که به زعم همه شرکت کنندگان، آثار مثبت این نشست ها را می توان در آینده نزدیک در اقتصاد و صنعت کشور لمس کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و هیات عالیرتبه اقتصادی همراه آخرین روز سفر خود به آلمان را نیز با سفر به شهر هانوفر و بازدید از نمایشگاه بین المللی صنایع آلمان پشت سر گذاشت و ضمن بازدید از غرفه های مختلف این نمایشگاه، ملاقات هایی نیز با مقام های محلی ایالت نیدرزاکسن و صدراعظم سابق آلمان( گرهارد شرودر) رییس افتخاری انجمن اقتصادی خاورمیانه و خاور دور و نزدیک (نومف) به انجام رساند که نشان از تلاش دو کشور برای آغازی دوباره در مسیر همکاری های اقتصادی و صنعتی بود.
درحالی که گروهک صهیونیستی موسوم به ˈبمب را متوقف کنیدˈهفته ها قبل از سفر نعمت زاده به آلمان و با اطلاع یافتن از برگزاری همایش بزرگ اقتصادی ایران و آلمان در هتل وستین گراند برلین همه توان خود را از دعوت به برگزاری تجمع اعتراض آمیز گرفته تا تهدید و هشدار به شرکت کنندگان آلمانی در این همایش به کار گرفت تا مانع انجام این سفر و برگزاری همایش شود اما برغم همه این تلاش ها و کارشکنی ها یکی از بزرگترین نشست های اقتصادی با استقبال کم سابقه مقام های آلمانی برگزار شد.
ˈبورکهارد دامنˈ رئیس شرکت ام ام اس دماگ آلمان و معاون انجمن نومف، در سخنان خود ضمن تاکید بر ضرورت همکاری های اقتصادی با جمهوری اسلامی، درسخنانی خود در این نشست ایران را به عنوان کشوری که به هیچ وجه در معادلات بین المللی نمی توان آن را نادیده گرفت، توصیف کرد.
این مدیر اقتصادی آلمانی با اشاره به دغدغه های فراوان شرکت های اقتصادی آلمان و صاحبان صنایع این کشور از تعلل دولت خود در استفاده از فرصت ایجاد شده برای از سرگیری روابط و همکاری ها با ایران و عقب ماندن از رقبای اروپایی در این عرصه، افزود: مذاکرات ایران با 1+5 به خوبی پیش رفته و به همین دلیل شرکت های اروپایی از جمله فرانسوی و ایتالیایی قصد پیشی گرفتن از همدیگر برای کار اقتصادی مجدد با ایران را دارند و در این زمینه باید شرکت های آلمانی نیز همین رویه را در پیش گیرند.
برغم اینکه مخالفان بهبود روابط ایران و آلمان با هدف اخلال در سفر وزیر ایرانی به برلین فعالان اقتصادی این کشور را از همکاری با ایران برحذر داشته و می دارند، بورکهارد دامن در سخنان خود بر این نکته تاکید کرد که در شرایط تحریم، اقتصاد آلمان به دلیل محدودیت های ناشی ازتحریم ها ازبازار مناسب ایران محروم مانده و همه باید تلاش کنیم تا در شرایط جدید این نقیصه جبران شود.
این گروه صهیونیستی نیز در بیانیه خود البته چاره ای جز این نداشتند که اذعان کنند انجام سفر هیات عالیرتبه اقتصادی ایران به آلمان به ریاست نعمت زاده و حضور مدیران اقتصادی و صنعتی آلمان درهمایش اقتصادی با حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت ایران به تقویت روز افزون جمهوری اسلامی خواهد انجامید.
ˈهلنه رانگˈمدیرعامل انجمن نومف اما در پاسخی قاطع به بیانیه گروهک صهیونیستی و هشدارها و تهدیدهای اعضای آن،با حمایت جدی از برگزاری همایش اقتصادی ایران و آلمان و میزبانی از وزیر صنعت،معدن و تجارت آلمان تاکید کرد برای او منافع اقتصاد آلمان در درجه اول اهمیت قرار دارد.
این فعال اقتصادی آلمانی در گفت و گو با تاگس اشپیگل با بیان اینکه اقتصاد کشورش در جریان تحولات اخیر ایران تا اندازه ای موضع خود را از دست داده است،گفت:از هنگامی که تحریم های علیه ایران از اوایل امسال و بعد از توافق هسته ای ژنو تا اندازه ای سست شدند، بسیاری از کشورهای غربی و اروپایی برای همکاری اقتصادی با ایران به این کشور راهی شده و دست به سرمایه گذاری زده اند.
رانگ تاکید کرد:ˈوقتی همه اقدامی را شروع کرده اند، ما هم باید کاری بکنیم و حالا که چندین کشور هیات های بلندپایه ای را به تهران فرستاده اند ما بر عکس چند نماینده ایران را به آلمان دعوت کرده ایم تا سرانجام دیالوگی را برقرار کنیم.
همایش بزرگ اقتصادی ایران وآلمان ورایزنی ها برای بهبودروابط اقتصادی با قطب صنعتی اروپا سه شنبه 19فروردین ماه در برلین و همزمان با تلاش های دیپلماتیک و سیاسی مذاکره کنندگان هسته ای ایران که درشهر وین در جریان بود، برگزار شد و علاوه بر وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران برخی از دیگر مدیران اقتصادی و صنعتی کشور برای سربلندی ایران اسلامی تلاش کردند.
ˈمهدی کرباسیانˈمدیرعامل سازمان ایمیدرو،افخمی مدیرعامل بانک صنعت ومعدن و یونسیان مدیر عامل شرکت ایران خودرو دیزل از جمله مدیران اقتصادی کشور بودند که در این همایش ضمن ارائه تصویری از صنایع ایران زمینه های فراوان همکاری شرکت های آلمانی در این صنایع را به تفکیک یاد آور شدند.
تعدادی از مدیران شرکت های تولید دستگاه های تونل کن و ماشین آلات فولاد و فلزات نیز در سخنانی درمورد مزیت های اقتصادی بازار ایران و ضرورت رفع کامل تحریم های سخنرانی کردند.
جمعی از مدیران بلندپایه وزارت صنعت،معدن و تجارت از جمله 4 نفر از معاونین این وزارتخانه و همچنین رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و هیأتی عالیرتبه ازمدیران ارشد 11 شرکت بخش خصوصی کشورمان که طرف تجاری شرکتهای آلمانی به شمار می روند، در این سفر وزیر صنعت ، معدن و تجارت را به آلمان همراهی کردند.
اروپام** 1701 ** 1064
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




26/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن