تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815449221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استخر شنایی که در وعده ها غرق شد/ وقتی پای یک پروژه کوچک به دفتر وزیر کشیده می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > لرستان گزارش تصویری - تشریحی مهر/
استخر شنایی که در وعده ها غرق شد/ وقتی پای یک پروژه کوچک به دفتر وزیر کشیده می شود
پلدختر- خبرگزاری مهر: ماجرای استخر شنای شهرستان پلدختر به عنوان یکی از مصوبات سفر دولت نهم به لرستان تا کنون دو دولت، دو استاندار و چندین مدیر کل ورزش و جوانان را به خود دیده و پایش به دفتر وزیر ورزش نیز باز شده است ولی همچنان مردم منتظر تعیین تکلیف این پروژه هستند .



به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان پلدختر با بیش از 80 هزار نفر جمعیت گرمترین شهر استان لرستان که گرمای آن در فصل تابستان به علت همجواری با اندیمشک استان خوزستان از مرز 50 درجه فراتر می رود. این امر موجب شد تا مسئولان وقت به فکر احداث استخر در این شهرستان به عنوان پروژه ای ورزشی و تفریحی بیفتند و در سال 81 عملیات اجرایی این پروژه را در زمینی در ضلع جنوب مجموعه ورزشی شهید سرمالیان شهر پلدختر آغاز کردند. عدم رعایت استانداردهای فنی و اجرایی پروژه را دچار ایست قلبی کرد پس از گذشت مدتی به دلیل عدم کیفیت زمین و رعایت نکردن برخی استاندارد ها عطای این پروژه که از آرزوهای دیرینه مردم به ویژه نوجوانان و جوانان این دیار بود به لقایش بخشیده شده تا این استخر نیمه کاره رها و به سالن کشتی تغییر کاربری دهد.

موضوع به این جا ختم نشد، با درخواست های مکرر مردم مبنی بر ساخت استخر و انعکاس این مطالبات در رسانه های جمعی مسئولان مجدد به فکر چاره افتادند و در سال 84 ساخت این پروژه در فهرست مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری قرار گرفت تا عملیات اجرایی آن در سال 86 آغاز شود. ولی متاسفانه از آن زمان تا کنون سرنوشت این پروژه در هاله ای از ابهام فرو رفته و به دلیل عدم نظارت صحیح در انتخاب پیمانکار واجد شرایط و توانمند این پروژه دچار ایست قلبی شده و با گذشت هشت سال و تعویض چند پیمانکار و با گذشت عمر دولت نهم و دهم وعده های مسئولان در زمینه این پروژه محقق نشد. تعطیلی پروژه استخر شنای پلدختر و بی توجهی مسئولان موجی از نارضایتی را نسبت به عملکرد متولیان ورزش استان و شهرستان در بین دوستداران ورزش شنا در پلدختر به وجود آورده است. هم کار خوابیده، هم پیمانکار و هم پروژه... یکی از جوانان پلدختری به خبرنگار مهر می گوید: وقتی وارد مجموعه ورزشی شهید سرمالیان این شهر می شوید در بخش جنوب شرقی این مجموعه زمین استخر شنا را مشاهده می کنید که بخش زیادی از استادیوم را به خود اختصاص داده ولی خبری از استخر نیست.

وی ادامه می دهد: در این محل نه صدای بیل و کلنگ کارگران به گوش می رسد و نه از ماشین های سنگین که مصالح تخلیه می کنند خبری است، هم کار خوابیده، هم پیمانکار و هم پروژه و هر رهگذری که از کنار این پروژه عبور می کند به حال و روز جوانان این خطه غصه می خورد. یک جوان دیگر پلدختری نیز صحبت های دوستش را پی می گیرد و با انتقاد از وضعیت ساخت پروژه استخر شنا این شهر گفت: علاقمندان به ورزش شنا در پلدختر مجبورند با پیمودن مسافت بیش از 50 کیلومتر به شهرستان های کوهدشت در لرستان و دره شهر از توابع استان ایلام بروند. وی ادامه می دهد: نبود استخر و نداشتن هزینه سفر، نداشتن مکان های تفریحی و سرگرمی در شهر موجب شده که نوجوانان و جوانان پلدختری در فصل گرما و تابستان  در رودخانه وحشی کشکان به شنا بپردازند که این امر موجب شده که هراز چند گاهی یک نفر قربانی این رودخانه و خانواده ای عزادار فرزند و عزیز خود  شود.

این وضعیت به گونه ای است که بارها نوجوانان و جوانان شهرستان پلدختر برای ساخت و تکمیل  استخر شنا به اداره ورزش و جوانان این شهرستان مراجعه و خواستار تسریع در ادامه روند ساخت آن شده اند. فرماندار: اگر نمی توانید پروژه را تمام کنید لااقل آن را پُر کنید! فرماندار پلدختر نیز پیرامون استخر شنای این شهرستان به خبرنگار مهر می گوید: خشت اول این پروژه کج نهاده شده و کسانی که در ابتدای کار این مهم را عهده دار شده اند از روز نخست نقشه و فوندانسیون آن را خوب اجرا نکرده اند. فریدون رشیدی با بیان این که تاخیر در احداث و عدم تحقق وعده های مسئولان فشارهای روانی زیادی را به شهرستان تحمیل کرده است، افزود: هیچ سالی نبوده که نوجوانان و جوانان این دیار با شنا در رودخانه و تالاب های این شهرستان غرق و قربانی نشده باشد.

وی تصریح کرد: اخیرا با پیگیری های به عمل آمده از شهرداری خواستیم تا اجازه دهد و از بخشی از حقوق خود گذشت کند تا برای توسعه استخر پلدختر دیوار شرقی مجموعه ورزشی تخریب شود و چند پیمانکار وارد عمل شوند اما عملا کار رضایت بخشی انجام نشده است. وی افزود: متاسفانه تا نیمه اول فروردین سال جاری پروانه ای از سوی شهرداری پلدختر برای این پروژه صادر نشده است. فرماندار پلدختر گفت: اگر واقعا نمی توانید و این کار قابلیت اجرا ندارد آن را پر کنید تا مردم دیگر در آرزوی تکمیل استخر شنا به سر نبرند. نماینده مردم: چهار سال است که تمام دارم فریاد می زنم نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار مهر گفت: دو استاندار و دو دولت رفتند و استاندار و دولت جدید آمد اما استخر شنای شهرستان پلدختر هنوز تکمیل نشده است. علی کاییدی افزود: چهار سال تمام دارم فریاد می زنم، چهار مدیر کل ورزش و جوانان لرستان آمد ولی پروژه استخر شنای پلدختر در ایست قلبی کرده و همچنان فعالیتش با رکود مواجه است.

وی تصریح کرد: من به عنوان نماینده مردم در این زمینه تلاش می کنم، موضوع مصوبه می شود و نامه نگاری صورت می گیرد ولی مدیران مربوطه که باید پیگیر باشند و کار را اجرایی کند تلاش جدی نمی کنند. کاییدی با بیان اینکه به وزیر ورزش هم  موضوع را تذکر داده ام، گفت: با توجه به پیگیری انجام شده اعلام می کنم من به عنوان نماینده مردم شرمنده جوانان و نوجوانان این شهرستان هستم و هرگاه که نوجوان و جوان پلدختری در رودخانه کشکان غرق می شود و در مراسم آن شرکت می کنم، خانواده و بازماندگان متوفی یقه مرا می گیرند و مرا مسئول می دانند. رونمایی از وعده جدید مسئولان برای تکمیل پروژه نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی از اصحاب رسانه خواست این موضوع را حتما منعکس کنند که از این پس اگر جوان و یا نوجوانی در رودخانه کشکان غرق شود مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند.

این سخنان در حال مطرح می شود که مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان در آخرین اظهارات خود در جلسه بررسی مشکلات ورزش شهرستان پلدختر گفت که مشکل استخر شنای این شهرستان حل شده و برای صدور پروانه اقدام، پیمانکار انتخاب و چک بانکی آن آماده شده است و هفته آینده این پروژه کارش را از سر می گیرد. به هر روی این پروژه شاهد سرآمدن وعده های مختلفی بوده است که باید منتظر ماند و دید که آیا وعده هفته آینده نیز به سیل وعده های هشت سال می پیوندند یا نه. .......................... گزارش و عکس: محسن مهرابی




























۱۳۹۳/۱/۲۶ - ۱۲:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن