تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812602787




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر روحانی به استانی که پیشانی امنیت ملی ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفر روحانی به استانی که پیشانی امنیت ملی ایران است تهران - ایرنا - «اینکه نمایندگان سیستان و بلوچستان عنوان می کنند مردم استان به بنده به عنوان خادم خودشان رای بالایی دادند، برای بنده مایه مباهات است، اما حتی اگر مردم یک رای هم به بنده نداده بودند، خدمت به استان سیستان و بلوچستان و مردم آن را وظیفه خود می دانستم».


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، این جملات بخشی از سخنان رییس جمهوری در 28 بهمن 92 در دیدار مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان است، استانی که روحانی در این جلسه از آن به عنوان پیشانی امنیت ملی ایران یاد کرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز (سه شنبه) به همراه جمعی از وزرا، معاونان و مشاوران رییس جمهوری برای دو روز به استان مرزی سیستان و بلوچستان سفر می کند.
دو سفر قبلی رییس جمهوری به استان های مرزی خوزستان (24 دیماه 92)، و هرمزگان (6 اسفند 92) و سفر امروز به سیستان و بلوچستان حاکی از آن است که دولت تدبیر و امید برنامه های کاری خود را از مرزهای ایران اسلامی آغاز کرده است و این بیانگر توجه ویژه دولت یازدهم به توسعه مناطق مرزی و نقاط محروم است.

**چند نکته در مورد استانی که بالاترین رای را به روحانی داد

سیستان و بلوچستان که با 73.3 درصد آرا، «حسن روحانی» را در انتخابات 24خرداد 92 برگزیده بود، جایگاه نخست درصد رای به رییس جمهوری را به خود اختصاص داده است؛ استانی که مدت ها از مشکلات بسیار در رنج است.
اینک که سومین سفر داخلی روحانی به این استان مرزی، پهناور و استراتژیک کشور انجام می شود؛ در ذیل به نکاتی در مورد سیستان و بلوچستان اشاره می کنیم.
نکته نخست اینکه برقراری امنیت کامل شرط لازم توسعه این استان است؛ موضوعی که رییس جمهوری بر آن تاکید کرد که همه مردم، قبایل و طوایف خوب و وطن دوست استان باید با در نظر گرفتن این مهم که امنیت، بستر توسعه است، دولت را در برقراری امنیت کامل و توسعه استان یاری کنند.
1300 کیلومتر نوار مرزی، ظرفیت های ویژه و خاص کشاورزی و اقلیمی، ظرفیت های گردشگری، معادن متنوع و غنی استان، اتصال به دریا و آبهای آزاد را می توان از جمله ظرفیت های سیستان و بلوچستان نام برد که مورد توجه دولت تدبیر و امید است.

**برنامه دولت برای توسعه سواحل مکران

سواحل مکران یکی از مزیت های ویژه سیستان و بلوچستان و ظرفیت مهم و مؤثر برای توسعه استان است و دولت سعی دارد توسعه آن را در دستور کار دهد تا استان در مسیر پیشرفت، متحول شود.
موقعیت استراتژیک، توسعه بندر چابهار، ساخت اسکله های بزرگ و تسریع در اجرای پروژه های راه، راه آهن و اتصال این استان به شمال کشور و افغانستان و توسعه سواحل مکران از جمله مواردی است که برای توسعه این استان ضرورتی انکارناپذیر است.
همچنین این استان دارای شرایط منطقه ای ویژه نیز است؛ افغانستان و پاکستان که با سیستان و بلوچستان هم مرز هستند، مشکلات امنیتی بسیاری دارند و دولت بر سر انعقاد یک قرارداد بلندمدت و راهبردی با افغانستان در حال رایزنی است.
در این راستا همچنین به دنبال گسترش و ارتقای سطح روابط با پاکستان هستیم تا مشکلاتی که از خارج مرزها به سیستان و بلوچستان سرایت می کند، کاهش یابد.
عدم استفاده مناسب از ظرفیت های مرزی از جمله تجارت مرزی، مشکل ناامنی که با توجه به طراحی ها و بدخواهی های دشمنان نظام و تمرکز و توجه آنان در نقاط مرزی، سیستان و بلوچستان را دچار مشکلات مضاعف کرده است، گستردگی استان، بیکاری فراگیر، خشکسالی، بادهای موسمی و ریزگردها، ضعف استان در زمینه راه های مواصلاتی و راه آهن و خشکسالی از مهمترین مشکلاتی است که مردم این استان مدتهاست از آن رنج می برند.

**سرزمین اسطوره ای سیستان و بلوچستان
سرزمین اسطوره ای سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی ایران با وسعتی حدود 181 هزار و 758 کیلومتر مربع، پهناورترین استان ایران است و بیش از 11درصد وسعت کشور را دربر می گیرد.
سیستان و بلوچستان 1100 کیلومتر مرز با کشورهای پاکستان و افغانستان و 300 کیلومتر مرز آبی با دریای عمان دارد و به دلیل قرار گرفتن در موقعیت راهبردی و ترانزیتی از اهمیت فراوانی برخوردار است به ویژه بندر چابهار که تنها بندر اقیانوسی ایران و آسانترین و بهترین راه دسترسی کشورهای آسیای میانه به آبهای آزاد است.
مردم استان سیستان و بلوچستان از قومیتهای بلوچ و سیستانی هستند که سیستانی ها به گویش فارسی سیستانی صحبت می کنند و پیرو مذهب تشیع هستند و مردم بلوچ عموما پیرو مذهب تسنن اند و به زبان شیرین بلوچی متعلق به گروه زبان های آریایی سخن می گویند.
این استان بیشتر آب و هوای گرم و خشک دارد اما در عین حال از تنوع آب و هوایی و اقلیمی ویژه ای برخوردار است و مناطق کوهستانی، جنگلی و باتلاقی نیز در این استان پهناور به چشم می خورد.
زاهدان مرکز این استان است که از طریق راه آهن با میرجاوه پاکستان ارتباط دارد و از سوی کرمان هم به راه آهن سراسری ایران متصل است.
استان سیستان و بلوچستان با داشتن موقعیت راهبردی بازرگانی و ترانزیتی و دارا بودن کشاورزی و باغبانی به ویژه میوه های استوایی و گرمسیری، همچنین جاذبه های فراوان تاریخی، طبیعی و نیز صنعت در حال رشد از توانایی و ظرفیت فوق العاده ای برای توسعه و آبادانی برخوردار است.
رییس دولت تدبیر و امید در سفر دو روزه به سیستان و بلوچستان با مردم زاهدان، زابل و چابهار دیدار خواهد کرد.
نشست ایثارگران و منتخبان، حضور در همایش سرمایه گذاری و توسعه استان و دیدار علمای اهل سنت و شیعه سیستان و بلوچستان از جمله برنامه های روحانی در این سفر است.

از: زهرا امیری



9012 /1449/2729
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




26/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن