تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812566474




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحران ام.اچ 370 و تجدیدنظر در ساختارهای امنیتی - دفاعی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بحران ام.اچ 370 و تجدیدنظر در ساختارهای امنیتی - دفاعی کوالالامپور – ایرنا - مالزی در پی تلاش نیروهای چند ملیتی برای یافتن هواپیمای پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی این کشور خواستار گسترش همکاری های امنیتی شد.


به گزارش ایرنا، مالزی همچنین پس از مشخص شدن نقاط ضعف این کشور درپی این حادثه که مورد انتقادات بین المللی قرار گرفت پروتکل های دفاعی خود را مورد بررسی مجدد قرار می دهد.
ˈتقویت امنیت و ثبات منطقه ایˈ موضوع اصلی نمایشگاه دفاعی آسیایی و همایش های حاشیه ای آن است که از روز گذشته در کوالالامپور آغاز بکار کرد و مقامات مالزیایی در آن طی سخنان خود با گریزی به ناپدیدشدن بوئینگ 200-777 ای.آر مالزی با 239 مسافر و خدمه پرواز بر گسترش همکاری های امنیتی و تجدیدنظر در پروتکل های دفاعی تاکید کردند.
نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی گفت که در طول ماه گذشته مالزی شاهد بود که کشتی های چینی با ورود به آب های ویتنام به جستجو برای یافتن پرواز ام.اچ 370 پرداختند. اطلاعات نظامی را با ما به اشتراک گذاشتند و استقرار و بکارگیری دارایی های ده ها کشور در یک تلاش جهانی دیده شد.
چین با کشورهای منطقه از جمله ویتنام و مالزی از گذشته در زمینه مسایل مرزی بویژه بر سر مناطق غنی از نفت و گاز دریای جنوبی چین مناقشه داشته است.
اختلافات چین با مالزی، ویتنام، فیلیپین، سنگاپور، برونئی و تایوان بر سر مالکیت برخی مناطق این دریا سبب شده که مساله چشم انداز و دورنمای صنعت فراساحل دریای جنوبی چین به یکی از موضوعات روز دنیا تبدیل شود، اما نخست وزیر مالزی با اشاره به حضور کشتی های چینی در عملیات جستجو در آب های مورد اختلاف همکاری های امنیتی را مورد تاکید قرار داد.
وی همچنین با اشاره به همکاری های آ.سه.آن که مشتمل بر 10 کشور منطقه است، گفت: وظیفه دوم ما در کنار تقویت روابط اقتصادی اتحادیه، گسترش همکاری های امنیتی است.
توانایی های دفاعی و نظارتی مالزی درپی ناپدید شدن 39 روزه هواپیمای پرواز ام.اچ.370 با انتقاد شدید سیاسیون داخلی این کشور نیز روبرو شد و این سئوال مطرح شد که چگونه یک هواپیمای غول پیکر بدون نشانه ای و کنترل دولت مالزی و ردگیری رادارهای امنیتی مسیر کوالالامپور به پکن را تغییر داده و سر از آب های جنوب اقیانوس هند درآورده است.
هشام الدین حسین وزیر دفاع مالزی، ناپدیدشدن این پرواز را ˈیک درس نه تنها برای مالزی، بلکه برای تمام کشورهاˈ دانست.
وی گفت: آنچه در خصوص ام.اچ 370 اتفاق می افتد نشان می دهد که جهان باید به این بیندیشد که می توان با هم و در کنار یکدیگر کار بهتری انجام داد.

مالزی به نقص های راداری و ماهواره ای خود برای ردگیری این هواپیما اشاره نکرد اما مقامات این کشور اعلام کردند برای همکاری بهتر در حال بررسی پروتکل های امنیتی این کشور هستند و زمان کنونی را فرصتی برای صنایع دفاعی جهان دانستند که برای خدمت جمعی تلاش کنند.
ناپدیدشدن مرموز این هواپیمای بوئینگ و محو ناگهانی آن از صفحه رادارها وضعیت امنیتی مالزی و کشورهای منطقه را زیر سئول برده است. این هواپیما ساعت ها بر فراز منطقه بدون ردیابی شدن توسط رادارها پرواز کرده است.
پس از ناپدیدشدن این هواپیما همکاری های منطقه ای در روزهای اولیه شکل نگرفت و هیچ کشوری حاضر به ارایه اطلاعات رادارهای نظامی خود نشد.
هندوستان نیز اجازه همکاری چین به منظور عملیات جستجو توسط کشتی های چینی در آب های این کشور به دلیل برخی اختلافات موجود و احتمال جاسوسی را نداد.
در همین دوره همکاری کشورهای عضو آ.سه.آن که مالزی یکی از پنج موسس آن است برای ردیابی این پرواز و یا تبادل اطلاعات زیر سوال رفت.
ویتنام در اواسط عملیات برای یافتن اثری از هواپیما بنابر دلیلی توقف عملیات را اعلام کرد.
کشورهای دیگر در حد بسیار محدود در عملیات جستجو وارد شدند و زمزمه های بسیاری در مورد سری بودن اطلاعات رادارها و عدم ارایه آن توسط کشورها شنیده شد.
در همین دوره بود که کی شانموگام وزیر امور خارجه سنگاپور وارد میدان شد و عدم همکاری کشورهای عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن برای یافتن هواپیمای پرواز ام.اچ 370 مالزی را رد کرد.
وی گفت با نگاهی به کشورهای مشارکت کننده در عملیات جستجوی بین المللی من باور ندارم کشورهای این اتحادیه برای ارایه اطلاعات دیر اقدام کرده اند.
حال واکنش مالزی و درخواست برای گسترش همکاری های امنیتی و بررسی مجدد پروتکل های دفاعی نشان از آن دارد که اختلالی در ساختارهای امنیتی منطقه بویژه برای کشورهایی مانند مالزی وجود دارد.
کارشناسان امنیتی منطقه معتقدند ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 دست بسیاری از کشورهای منطقه را در بخش امنیتی و اختلافات درونی برای هم رو کرده است.
آساق**1611
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




26/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن