تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810042214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مولانا عبدالحمید؛ از تحصیل در مراکز دینی پاکستان تا خطبه‌های آتشین در منبر نماز جمعه مسجد مکی زاهدان


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
مولانا عبدالحمید؛ از تحصیل در مراکز دینی پاکستان تا خطبه‌های آتشین در منبر نماز جمعه مسجد مکی زاهدان

مولانا عبدالحمید؛ از تحصیل در مراکز دینی پاکستان تا خطبه‌های آتشین در منبر نماز جمعه مسجد مکی زاهدان
مولانای 67 ساله اهل سنت شرق کشور باردیگر به صدر اخبار رسانه ها بازگشته است. به گزارش نامه نیوز،  او که روزی با خطبه های آتشین اش در مسجد مکی زاهدان و روزی دیگر با برخی ابهامات پیرامون همکاری برخی از نزدیکانش با بیگانگان و زمانی دیگر به سبب اظهاراتش پیرامون حکم اعدام و برگزاری اعیاد اهل سنت و ... حاشیه ساز می شد، در روزهایی که تب و تاب مرزبانان ربوده شده و بی اطلاعی از سرنوشت آنها به اوج رسیده بود در نقش یک « میانجی گر» ظاهر شد.

عبدالحمید اسماعیل زهی یا شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید که اهل سنت شرق کشور او را رهبر معنوی خود می دانند، در سال 1326 در روستای گلوگاه از توابع غربی زاهدان به دنیا آمد. او پس از طی دوران ابتدایی برای ادامه تحصیل راهی پاکستان شد و در مدرسه دینی «دار الهدی» ثبت نام کرد. او را شاگرد عبدالله درخواستی رئیس جمعیت علمای اسلام شیخ التفسیر مولانا "عبدالغنی جاجروی  می دانند.

مولانا عبدالحمید در سال 1349 از حوزه علمیه "بدرالعلوم رحیم یارخان" فارغ التحصیل شد و پس از فراغت به زاهدان بازگشت. در زاهدان با مولانا عبدالعزیز از علمای بزرگ منطقه به شمار می رفت، آشنا شد. فارغ التحصیلی مولانا عبدالحمید مقارن بود با سال تاسیس حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان توسط مولانا عبدالعزیز شد، لذا مولانا عبدالحمید نیز در این حوزه مشغول تدریس گردید. پس از رحلت مولانا عبدالعزیز مسئولیت دارالعلوم زاهدان و امامت جمعه مسجد جامع مکی این شهر بر دوش مولانا عبدالحمید افتاد.

عبدالحمید فارغ از امام جمعه اهل سنت و عضو مجمع فقهی و اتحادیه جهانی علمای مسلمان سال های زیادی است در مدرسه علوم دینی داارلعلوم زاهدان به عنوان یکی از بزرگترین مراکز دینی و آموزشی اهل سنت و شورای هماهنگی مدارس اهل سنت این استان به گسترش و حفاظت از مبانی اهل سنت مشغول است.

در سویی دیگر مراسم نماز جمعه در مسجد جامع مکی زاهدان به امامت مولانا عبدالحمید به محفلی برای بیان برخی مطالبات یا موضع گیری های اهل سنت از سوی او تبدیل شده است که گاها با انتقاداتی از سوی هم کیشان او نیز مواجه می شود. مانند آنچه او درباره مجازات اعدام در نظام جمهوری اسلامی مطرح ساخت.

مولوی عبدالحمید به عنوان یکی از بزرگان قبایل شرق کشور از دیدگاه اهل سنت نقش تاثیرگذاری در معادلات شرق کشور ایران دارد.شاید از همین روست که بارها  بارها در ماجراهای مربوط به گروهک های ترویستی در شرق کشور چون حملات انتحاری به مراکز و محافل دینی، اختلاف افکنی بین شیعه و سنی یا ترور و به شهادت رساندن سربازان ایرانی نگاه ها به سوی او چرخیده است تا از جایگاهی که در آن قرار گرفته است در راستای برقراری امنیت شرق کشور بهره بگیرد.

نام او در ماجرای ربوده شدن 5 مرزبان ایرانی از سوی گروه جیش العدل که بهمن ماه سال گذشته صورت گرفت و رایزنی ها و مذاکرات پیرامون این ماجرا با تاخیر زیادی مطرح شد. زمانی که یکی از 5 مرزبان اسیر شده به ادعای این گروه تروریستی اعدام شده بود. با این وجود نقش آفرینی مثبت مولوی عبدالحمید در آزادی 4 مرزبان ربوده شده ایرانی گرچه نگاه های تقدیرآمیزی را به سوی او روانه کرد اما برخی اظهارنظرهای بعدی او خصوصا درباره آمادگی جیش العدل برای مذاکره با دولت ایران انتقاداتی را سبب شد. چه آنکه به عقیده سیاسیون و تحلیلگران داخلی نظام جمهوری اسلامی گروه های تروریستی از نوع جیش العدل را در جایگاه مذاکره با خود نمی بیند.






1393/1/25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن