تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812522239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر خسارات در جامعه افزایش یابد، رئیس جمهور را به مجلس می کشیم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اگر خسارات در جامعه افزایش یابد، رئیس جمهور را به مجلس می کشیم
در حال حاضر عظم دولت برای جمع آوری نقدینگی در جامعه است و به همین دلیل بانک مرکزی نیز شاید سکوت کرده تا بانک ها با افزایش نرخ سود بانکی در جمع آوری نقدینگی کمک کند، تا بتواند به وسیله آن تا آنجا که امکان دارد تورم را در جامعه کنترل کند.
کد خبر: ۳۹۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹ - 13 April 2014



دولت پول کافی برای پرداخت یارانه همه مردم را دارد!
آنچه تاکنون از سوی مقامات رسمی درخصوص مصوبات شورای پول واعتبار بیان شده , حاکی از عدم تغییر در میزان سودبانکی درسال جاری است , اما تحرکات برخی بانک ها در جهت بالا بردن خود سرانه نرخ سود بانکی است.

به گزارش «تابناک»، این درحالی است که وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه دولت قصد تغییر سیاست‌های ارزی در سال 93 را ندارد، اعلام می کنند: عموم اعضای شورای پول و اعتبار، اخیرا به این جمع‌بندی رسیده‌اند که نیازی به تغییر نرخ سود بانکی در سال 93 نیست. ولی همان گونه که اشاره شد رفتارها نشان از یک افزایش چراغ خاموش دارد.

به طوری که امروز محمد حسن نژاد عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار، در رابطه با افزایش چراغ خاموش سود سپرده و تسهیلات بانکی اظهار داشت: شورای پول و اعتبار مصوبه ای برای افزایش سود سپرده های بانکی ابلاغ نکرده، اما بانک ها نرخ سود سپرده و تسهیلات را افزایش داده اند و بانک مرکزی نیز برخوردی با متخلفین نداشته است.

وی افزود: از این رو مطالبه ما از بانک مرکزی شفاف سازی در اینباره است، یعنی اگر نرخ های جدید را قبول دارد به صورت رسمی اعلام کند و اگر هم با این موضوع مخالف است با بانکهای متخلف برخورد کند.

اما از سوی دیگر رمضانعلی سبحانی فر در خصوص این موضوع در گفت و گو با تابناک اظهار داشت، به نظر می رسد که خود بانک مرکزی نیز با این قضیه موافق است و درواقع این سکوت بانک مرکزی نشان از یک چراغ سبز به بانکها برای افزایش نرخ سود بانکی است.

وی افزود: در حال حاضر عظم دولت برای جمع آوری نقدینگی در جامعه است و به همین دلیل بانک مرکزی نیز شاید سکوت کرده تا بانک ها با افزایش نرخ سود بانکی در جمع آوری نقدینگی کمک کند، تا بتواند به وسیله آن تا آنجا که امکان دارد تورم را در جامعه کنترل کند.

این نمایند گفت: ولی اینجا باید دولت یک چیز را مد نظر قرار دهد و آن اینکه، اگر از یک سوی قصد کاهش تورم را دارد به همان میزان نیز ممکن است ایجاد رکود کند به همین دلیل باید بخشهای دیگری از جمله صنعت و چرخه تولید فعال گردد تا بتوان به به پویایی لازم برسد.

وی در پاسخ به این سوال که بانک مرکزی پاسخگو نیست و مجلس نیز نمی تواند از رئیس بانک مرکزی بازخواست کند گفت: ما به رئیس بانک مرکزی در مجلس دسترسی داریم چرا که رئیس جمهور را مسئول اعمال رئیس بانک مرکزی می دانیم و اگر لازم باشد از وی سوال می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که هزینه سوال از رئیس جمهور زیاد است و مجلس نمی تواند هر زمان که بخواهد از رئیس جمهور طرح سوال کند گفت: به هر حال اگر به جایی برسیم که خسارت و زیان وارده به جامعه زیاد شده باشد از رئیس جمهور در این باره توضیح خواهیم خواست.

وی گفت، در حال حاضر به نظر من بالا بردن نرخ سود بانکی اثرات مثبت دارد اما همان گونه که گفته شد باید تزریق به بخش تولید نیز وجود داشته باشد تا اثرات مثبت آن پایدار باشد و جامعه دچار رکود نشود، به نظر می رسد با توجه به اینکه در بودجه امسال بحث ها خوبی در ارتباط با فاینانس ، تسهیلات و صندوق توسعه شده اگر درست برنامه ریزی شود جامعه از رکود خارج می شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن