تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815614491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رایزن فرهنگی ایران در ترکیه : یکهزار دانشجوی ترک زبان فارسی را فرا می گیرند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رایزن فرهنگی ایران در ترکیه : یکهزار دانشجوی ترک زبان فارسی را فرا می گیرند آنکارا - ایرنا - ˈ ابوالحسن خلج منفرد ˈ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه گفت: هم اکنون بیش از یکهزار نفر از دانشجویان دانشگاه های مختلف ترکیه در رشته زبان و ادبیات فارسی مشغول به تحصیل هستند.


خلج منفرد در پایان دومین المپیاد زبان و ادبیات فارسی در ترکیه روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب گفت: هم اکنون در دانشگاه های استانبول، آنکارا، کرک قلعه، قونیه و ارزروم رشته زبان و ادبیات فارسی تدریس و افزون بر آن در استان های دیاربکر و مالاتیا نیز دوره های آموزش زبان فارسی برگزار می شود.
وی افزود: برگزاری دومین المپیاد زبان و ادبیات فارسی در آنکارا نشان داد که دانشجویان از نظر کمی و کیفی در آموزش زبان فارسی پیشرفت چشمگیری کرده اند.
وی شمار دانشجویانی را که در دانشگاه های ترکیه در رشته زبان فارسی تحصیل می کنند، بیش از یکهزار نفر اعلام کرد و افزود: افزون بر آن شمار دیگری از دانشجویان ترکیه ای در رشته های تاریخ ، الهیات و فلسفه که مرتبط به زبان فارسی است در حال تحصیل هستند که شمار آنان مشخص نیست.
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در آنکارا در ادامه گفت: برگزاری چنین المپیادهایی رقابت سالم بین دانشجویان و گروه های زبان فارسی دانشگاه های مختلف در ترکیه را افزایش داده است و این دانشجویان سفیران آتی ایران در شهرهای مختلف ترکیه خواهند بود.
وی در ادامه گفت: در این المپیاد از روسای گروه های زبان فارسی دانشگاه های ترکیه برای تدوین سئوالات بهره گرفتیم تا عدالت برای تمامی دانشجویان حفظ شود.
وی نخستین هدف از برگزاری این المپیاد را گردآوردن دانشجویای ترکیه ای در یک محل و ارتباط با آنان دانست و تصریح کرد که ما با برگزاری این المپیاد به هدف خود رسیدیم.
در این المپیاد ما سطح و انگیزه دانشجویان را برای آموزش زبان فارسی شناختیم .
خلج منفرد گفت:اکنون در پنج دانشگاه ترکیه ، رشته زبان و ادبیات فارسی تدریس می شود و در 20 دانشگاه نیز مجوز راه اندازی این رشته اخذ شده است که این دانشگاه ها به علت نبود مدرس موفق به این کار نشده اند که امیدوارم شماری از دانشجویان در آینده نزدیک به عنوان مدرس در این دانشگاه ها به آموزش زبان فارسی بپردازند.
وی از زبان فارسی به عنوان یکی از عوامل پیوند دهنده مردم ایران و ترکیه نام برد و گفت : تاریخ نشان می دهد که ترک ها با عشق و علاقه به ترویج زبان فارسی در جهان پرداخته اند.
خلج منفرد مهمترین وظیفه رایزنی فرهنگی ایران در ترکیه را گسترش زبان فارسی در این کشور دانست و گفت: برای ما بسط و گسترش زبان فارسی در ترکیه اولویت است هم اکنون دو وابستگی فرهنگی دیگر ایران در شهرهای ارزروم و استانبول وجود دارد که وظیفه آنها نیز گسترش زبان فارسی است.
وی در پایان تاکید کرد که زبان فارسی حامل تمامی ارزش های ملی و دینی ایران اسلامی است.
خاورم ** 230 *1446
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن