تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815246618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتخابات عمومی گینه بیسائو امروز برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انتخابات عمومی گینه بیسائو امروز برگزار می شود تهران - ایرنا - مردم گینه بیسائو امروز (یکشنبه) به منظور انتخاب رییس جمهوری آینده و نیز اعضای پارلمان کشورشان پای صندوق های رای می روند.


خبرگزاری ˈفرانسهˈ در گزارشی با موضوع انتخابات امروز گینه بیسائو، نوشت: نتایج این رای گیری ها که پس از تاخیرهای مکرر برگزار می شود، به چهار دهه ناآرامی و شورش که از زمان استقلال این کشور از استعمار پرتغال رواج داشته است، پایان خواهد داد.
این کشور فقیر غرب آفریقا با اقتصادی بیمار و مبتلا به فساد که قاچاق کوکایین در آن بیداد می کند، دو سال است که در حاکمیت دولتی موقت و تحت حمایت ارتش قرار دارد.
به گفته ˈوینسنت فوچرˈ تحلیلگر ارشد ˈگروه بین المللی بحرانˈ، دولت جدید باید امتیازات نامشروعی را که افسران ارتش از آن برخوردار هستند، زیر سوال برده و با دقت به اصلاح بخش امنیتی بپردازد تا دیگر شاهد حوادثی همچون کودتا نباشد.
فقر و نبود منابع معدنی و طبیعی در این کشور کوچک 1 میلیون و 600 هزار نفری زمینه را برای فعالیت کارتل های قاچاق مواد مخدر فراهم کرده است، به طوری که گینه بیسائو اکنون به مرکز قاچاق کوکایین در غرب آفریقا تبدیل شده است.
طبق این گزارش، سود حاصل از قاچاق این مواد مقامات تمامی موسسات عمومی گینه بیسائو به ویژه نیروهای مسلح را اغوا کرده است و بسیاری از افسران ارشد ارتش به مشارکت در قاچاق کوکایین متهم هستند.
ˈکادره دزیره اودرائوگوˈ رییس بلوک اقتصادی کشورهای غرب آفریقا شب گذشته گفت تمامی نامزدها و احزابی که در انتخابات حضور دارند متعهد شده اند که به دنبال ایجاد کشوری آزادی باشند و عدالت را در آن پیاده کنند.
به گفته وی، این افراد همگی تصدیق کرده اند که به نتایج انتخابات احترام خواهند گذاشت.
ˈآنتونیو انجایˈ رهبر کودتای سال 2012 این کشور در ماه مه (اردیبهشت) همان سال موافقت کرد که قدرت را به دولت انتقالی غیر نظامی به ریاست ˈمانوئل شریفو نهامانجوˈ تحویل دهد. از آن زمان تا کنون، این نخستین انتخابات است که برگزار می شود.
در انتخابات امروز، 13 نامزد ریاست جمهوری و 15 حزب برای به دست آوردن صندلی های پارلمان با یکدیگر رقابت می کنند.
خبرگزاری فرانسه افزود: هر چند فعالیت های انتخاباتی روز جمعه و بدون هر گونه حادثه مهم امنیتی به پایان رسید، اما 4 هزار و 200 نیروی نظامی این کشور و نیز بلوک غرب آفریقا تامین و حفاظت از امنیت روند رای گیری را بر عهده دارند.
بیش از 500 ناظر بین المللی نیز بر آزادی و اعتبار این انتخابات نظارت خواهند داشت.
گینه بیسائو در فهرست سازمان ملل که بر اساس شاخص توسعه انسانی تهیه شده است رتبه یکصد و هفتاد و هفتم در میان یکصد و هشتاد و هفت کشور را دارد و دو سوم جمعیت آن زیر خط فقر زندگی می کنند.
طبق این گزارش، در صورت حاصل نشدن نتیجه ای مشخص از انتخابات امروز، دور دوم رای گیری در تاریخ 18 مه (28 اردیبهشت) برگزار خواهد شد.
خاورم**9156
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن