تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820982641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گام اول و مهم سلامتی انسان خود مراقبتی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گام اول و مهم سلامتی انسان خود مراقبتی است بیجار- ایرنا - مدیر مرکز بهداشت شهرستان بیجار با اشاره به اینکه گام اول و مهم سلامتی انسان خود مراقبتی است گفت: بیش از 85 درصد سلامتی انسان با خود مراقبتی حاصل می گردد.


دکتر حسن کرمی روز یکشنبه به مناسبت هفته سلامت در گفت و گو با ایرنا افزود: پیشگیری و رعایت بهداشت و مواظبت از نحوه زندگی، می تواند در ارتقاء سلامت جسمی، روحی و روانی انسان موثر باشد و برای همین منظور و تبیین آن در جامعه، شعار امسال کشور به عنوان خود مراقبتی و در راستای شعار جهانی، موجودات کوچک - تهدیدات بزرگ انتخاب شده است.
وی به وضعیت سلامت و فعالیت های مرکز شهرستان بیجار در سال 92 اشاره کرد و افزود: شهرستان بیجار در استان کردستان با توجه به عملکرد مرکز و کارکنان خدوم آن در وضعیت مناسبی قرار دارد.
دکتر کرمی با تقدیر از همکاری بسیار فعال و به روز مرکز دامپزشکی شهرستان بیجار، به تشریح وضعیت تب مالت در این شهرستان پرداخت و افزود: گستردگی جغرافیایی و همجواری با استان های همدان و زنجان موجب شده است کنترل تب مالت با مشکلات عدیده ای مواجه گردد.
به گفته دکتر کرمی تعدد زیاد دام، معاملات و مبادلات دامی بین مناطق روستایی با استان های همجوار، کمبود نیرو، کمبود واکسیناسیون دامی، پراگندگی روستایی، کم کاری دامداران و زنان روستایی موجب شده است با وجود تلاش های بسیار زیاد مرکز دامپزشکی شهرستان، مبارزه به نتیجه مطلوب و مورد نظر نرسد و این شهرستان همچنان با شیوع بالای تب مالت مواجه است.
به نظر مدیر مرکز بهداشت شهرستان بیجار چنانچه اعتبارات خاص و ویژه ای در کمیته برنامه ریزی شهرستان و یا استان برای این منظور لحاظ شود می توان امیدوار بود با برنامه ریزی برای مراکز بهداشت روستایی و آموزش زنان و تامین واکسیناسیون، ابتلا و شیوع را به مرحله پایان رساند و از مناطق آلوده خارج کرد.
همکاری و هماهنگی بین بخشی با ادارات شهرستان برای حفظ و ارتقاء جامعه روستایی بویژه زنان باردار از مولفه های مهمی است که دکتر کرمی برای سال 93 در نظر دارد.
وی خواستار تسریع در بهبود و بهینه سازی راه های روستایی برای دسترسی سریع بخصوص در فصل سرما و راه بندان و مواقع حاد و پرخطر شد که با استفاده از وسایل راه سازی موجود در اختیار شرکت ها و ادارات شهرستان، با کمترین هزینه انجام می شود.
کرمی گفت: آمار جمعیت شهرستان بیجار با گستردگی جغرافیایی و پراکندگی روستاها تناسب ندارد و این موضوع باعث مهاجرت پزشکان و عدم انگیزه کافی آنان برای حضور در شهرستان بیجار شده است.
دکتر کرمی در ادامه به نبود تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای یاسوکند، بابارشانی و پیرتاج، نبود شبکه فاضلاب روستایی که بصورت خام در مزارع یونجه زار و علوفه زار مورد استفاده قرارمی گیرد پرداخت و گفت: در شهر بیجار نیز کمبود توالت عمومی، وجود مراکز صنعتی، مکانیکی و صافکاری موجب آسیب دیدن تندرستی و آلودگی های صوتی برای شهروندان شده است.
مدیر مرکز بهداشت شهرستان بیجار در پایان به وجود 100 روستای بدون متولی در خصوص کنترل وضعیت بهداشتی آب روستایی اشاره کرد و خواستار تعیین مسوول کنترل مراکز فروش پوشاک، کفش دست دوم و مواد غذایی مانند در جمعه بازار شد.ک/4
7350/533
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن