تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820968639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معدوم سازی بیش از یک میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی در خوزستان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان کنارکوهی خبر داد:
معدوم سازی بیش از یک میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی در خوزستان
اهواز - خبرگزاری مهر: مدیرکل دامپزشکی خوزستان از معدوم سازی بیش از یک میلیون و 254 هزار کیلوگرم فرآورده دامی غیرقابل مصرف در سال 92 خبر داد.



مصطفی کنارکوهی در گفتگو با خبرنگار مهر در اهواز یکی از ماموریت های اداره کل دامپزشکی را علاوه بر کنترل و نظارت بر کشتار دام، بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی عنوان کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 146 هزار مورد بازدید در این راستا از مراکز عرضه دام شامل قصابی ها، مراکز عرضه مرغ و ماهی و سردخانه ها انجام شده است.

وی افزود: در این بازدیدها بیش از 144 هزار مورد تذکر بهداشتی صادر شده است. این تذکرها در بازدیدهای بعدی موردتوجه قرار می گیرد و تکرار آن می تواند منجر به پلمب یک مرکز عرضه یا معرفی آن به مراجع حقوقی شود.

کنارکوهی تصریح کرد: یک هزار و 250 مورد نیز به مراجع قضایی ارجاع شده که برخی از آنها منجر به صدور حکم نیز شده است.

به گفته وی، در بازدید از مراکز عرضه یک میلیون و 822 هزار و 724 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف (شامل مرغ، ماهی، میگو و گوشت قرمز) ضبط موقت شد که پس از انجام آزمایش های لازم یک میلیون و 254 هزار و 507 کیلوگرم از آن معدوم شد.

به گفته وی، در سال گذشته در مجموع حدود 15 میلیون قطعه طیور کشتار شده، حدود 408 هزار قطعه دام سبک و بیش از 54 هزار قطعه دام سنگین در کشتارگاه ها مورد بازرسی قرار گرفت.

کنارکوهی همچنین به شهروندان و مصرف کنندگان توصیه کرد که مایحتاج خود را از مراکز عرضه بهداشتی مواد پروتئینی تامین و از خرید مرغ زنده جدا خودداری کنند.

این عضو شورای سلامت و امنیت قضایی استان با اشاره به برچسب گذاری لاشه ها در برخی شهرهای استان از جمله اهواز، دزفول، ماهشهر و بهبهان اظهار کرد: شهروندان حتما به مهر دامپزشکی و برچسب های روی لاشه ها دقت کنند و از قصابی های مورد تایید دامپزشکی خرید کنند. همچنین ماهی و میگوی مورد نیاز خود را به ویژه در شهرهای ساحلی از مغازه هایی که نسبت به بهینه سازی سیستم عرضه خود اقدام کرده اند تهیه کنند.

وی از شهروندان خواست که هر گونه مورد مشکوک یا تخلف در این زمینه را به نزدیک ترین مرکز دامپزشکی اطلاع دهند.


۱۳۹۳/۱/۲۳ - ۱۴:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن