تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815336782




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برپایی شب یوری در ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دبیر شاخه آماتوری انجمن نجوم خبر داد: برپایی شب یوری در ایران و جهان تهران-ایرنا- دبیر شاخه آماتوری انجمن نجوم ایران گفت: مراسم شب یوری به مناسبت بزرگداشت نخستین سفر انسان به فضا (سفر یوری گاگارین به فضا) امشب در اکثر نقاط جهان برگزار می شود . این مراسم شامل رصد ستارگان آسمان ، سخنرانی های علمی و ارایه مباحث نجومی است .


محمد رحیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: هرساله مراسم شب یوری همزمان با 12 آوریل ( 23 فروردین ماه ) در نقاط مختلف جهان برپا می شود زیرا در این روز یوری گاگارین روسی در سال 1961 با فضا پیمای وستوک به فضا سفر کرد تا اولین قدم بشر برای فتح دنیای بالای سر خود برداشته شود.
وی ادامه داد: هم اکنون با گذشت 53 سال از این رویداد، ستاره شناسان سراسر جهان این مناسبت را با برگزاری مراسمی به نام شب یوری گرامی می دارند.
دبیر شاخه آماتوری انجمن نجوم ایران، هدف از برگزاری این مراسم را جلب توجه عموم به اهمیت فضا و آشنایی با ماموریت های فضایی و مرور خاطرات سفر نخستین انسان به فضا عنوان کرد. در ایران نیز چند سالی است که این شب به یکی از اصلی ترین برنامه ها و پروژه های انجمن ها و مراکز نجومی تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: از آنجا که صنعت فضایی ایران در چند سال اخیر از پیشرفت چشمگیری برخوردار بوده است، شب یوری فرصت مناسبی است تا ایرانیان به اهمیت موضوع فضا و داشتن صنایع فضایی و دستیابی به پاسخ سوال همیشگی داشتن ماهواره به چه کار می آید ، دست یابند.
رحیمی خاطر نشان کرد: شب یوری فرصت خوبی است که به صورت پایه ای و اساسی اهمیت فضا را برای ایرانیان توضیح دهیم و برای بومی کردن صنایع فضایی گام برداریم .
در همین ارتباط نخستین همایش عمومی کانون فضایی ایران به مناسبت گرامیداشت پنجاه و سومین سالگرد پرواز تاریخی یوری گاگارین به فضا و بزرگداشت شب یوری بعد از ظهر امروز- شنبه - در فرهنگسرای اشراق تهران برگزار می شود.
این ویژه برنامه با نمایش فیلم سینمایی گاگارین آغاز می شود . این فیلم شامل فرازهایی از زندگی یوری گاگارین و چگونگی سفر او به فضا است.
پس از آن، سیروس برزو سردبیر مجله مرزهای بیکران فضا و عضو هیات موسس کانون فضایی ایران به معرفی اهداف و فعالیت های این کانون و شرح برنامه های آینده آن خواهد پرداخت.
شهرام یزدان پناه پژوهشگر علوم فضایی و عضو هیات موسس کانون فضایی ایران، دیگر سخنران همایش شب یوری است و قرار است در مورد جهان فضانوردی سخنرانی کند . وی در این سخنرانی به بررسی روش ها و معیارهای انتخاب و آموزش فضانوردان و چگونگی زندگی آنها در فضا می پردازد.
اجرای مسابقه، قرعه کشی و اهدای جوایز و بازدید از نمایشگاه دائمی انسان و فضا از دیگر بخش های درنظر گرفته شده در نخستین همایش عمومی کانون فضایی ایران است.
فرهنگسرای اشراق واقع در خیابان تهرانپارس ، بعد از فلکه دوم است . شرکت در این برنامه برای عموم شهروندان آزاد و رایگان است.
علمی(4)**2038**1581
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




23/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن