تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806378901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رتبه‌بندی معلمان یکی از طرح‌های زیربنایی در دستگاه تعلیم و تربیت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد؛ رتبه‌بندی معلمان یکی از طرح‌های زیربنایی در دستگاه تعلیم و تربیت خبرگزاری پانا: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مهمترین ضعف و کاستی در بی‌توجهی به جایگاه و منزلت معلمان در جامعه نقصی است که معلمان، مردم و نمایندگان آن را احساس می‌کنند.
۱۳۹۳ شنبه ۲۳ فروردين ساعت 08:52



به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، فیاضی طرح نظام رتبه‌بندی معلمان را به عنوان یکی از طرح‌های زیربنایی در دستگاه تعلیم و تربیت دانست و اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان سند مهم و متضمن تحول اساسی در تعلیم و تربیت کشور محسوب می‌شود که 6 نظام دارد که یکی از زیرنظام‌های آن مربوط به منابع انسانی است.
وی ادامه داد: راز عقب‌ماندگی جامعه چه کشور ما و چه کشورهای دیگر همواره عدم توجه جدی به موضوع دستگاه تعلیم و تربیت که زیربنایی‌ترین دستگاه محسوب می‌شود، است. مهمترین ضعف و کاستی در بی‌توجهی به جایگاه و منزلت معلمان در جامعه نقصی است که معلمان، مردم و نمایندگان آن را احساس می‌کنند.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس افزود: این موضوع باعث می‌شود انگیزه کار از معلمان گرفته شود. لذا طرح تحول بنیادین نتوانسته راهگشا باشد؛ قانون‌گذار تحول بنیادین در آموزش و پرورش را به عنوان خواسته جدی نظام می‌داند.
فیاضی با بیان اینکه استقرار نظام سنجش و آموزش می‌تواند چند حاصل و نتیجه داشته باشد، گفت: این موضوع انتظار به حق معلمان در کشور است و آنها می‌خواهند جایگاهشان در کشور مشخص شود. دوم تحقق خواسته و تکلیف سند و نقشه جامع علمی کشور است؛ وقتی قانون برنامه پنج ساله و نقشه جامع علمی کشور از ما می‌خواهد باید مجلس و دولت به این وظیفه عمل کند.
وی ادامه داد: طرح نظام رتبه‌بندی معلمان متضمن افزایش کیفیت در نیروی‌انسانی آموزش و پرورش می‌شود و کار تعلیم و تربیت و فعالیت‌های در مدرسه را رقابتی می‌کند و ما نمی‌توانیم از این نظام صرف‌نظر کنیم.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اجرای این طرح، گفت: اعتلای منزلت اجتماعی و ارتقای جایگاه معلمان و رفع مشکلات مادی و معیشتی آنها، ارتقای سطح دانش و انگیزه معلمان و افزایش اثربخشی نیروی انسانی در آموزش و پرورش و ساماندهی نظام پرداخت در این بخش از اثرات اجرایی این طرح محسوب می‌شود.
فیاضی خاطرنشان کرد: در سال اقتصاد و فرهنگ که اصالت فرهنگی باید رعایت شود و فرهنگ باید تقویت شود، آموزش و پرورش بزرگ‌ترین دستگاه زیربنایی برای توسعه فرهنگ است، لذا معلمان را باید به عنوان رکن اصلی تعلیم و تربیت بدانیم.
وی ادامه داد: در شروع سال جدید و بهار اقتصاد و فرهنگ پیام مجلس شورای اسلامی باید این باشد که با تصویب این طرح آن را به جامعه فرهنگی تقدیم کرده تا شاهد تحول باشیم.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: چرا در دانشگاه‌ها وقتی کسی به عنوان استاد می‌رود درجه‌بندی از استادیار آغاز و به درجه‌های بالاتر می‌رسد، اما یک معلم از روز اول خدمت یک آموزگار است و تا 30 سال همان آموزگار باقی می‌ماند. معلم یک کارمند نیست و کمتر از هیئت‌علمی دانشگاه هم نیست.
فیاضی در پایان خاطرنشان کرد: یک سرباز به تناسب درجه خدمت و تحصیلاتش به سرداری می‌رسد، اما یک معلم آموزگار است و 30 سال آموزگار باقی می‌ماند و حقوق او مانند کارمندان است. لذا برای از بین رفتن این تبعیضات درخواست می‌کنم نمایندگان به طرح رتبه‌بندی معلمان رای مثبت بدهند.  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن