تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814701096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«سقف درآمد برای حذف یارانه مشخص نیست»


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: «سقف درآمد برای حذف یارانه مشخص نیست»


معاون اول رئیس جمهور افزود: برابر اطلاعات دریافتی که البته هنوز دقیق نیست، شمار قابل توجهی از مردم به درخواست مراجع تقلید، علما، نخبگان و هنرمندان و دولت پاسخ داده و نام نویسی نکرده اند و امیدواریم استمرار انصراف همچنان وجود داشته باشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، گفت: مبلغ یارانه نقدی در مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها، همان 455 هزار ریال به ازای هر نفر است؛ اما به برخی  گروه های  نیازمند، کالاهایی برای امنیت غذایی اختصاص می یابد.
 
جهانگیری، در حاشیه بازدید از «ستاد هماهنگی پشتیبانی فنی مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها»، درباره رقم پرداختی یارانه نقدی در مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها، افزود: برای گروه هایی که بیشتر نیازمند هستند و امنیت غذایی آنها جزو اولویت های کشور است، پیش بینی شده به صورت غیر نقدی کالاهایی اختصاص یابد تا مطمئن شویم که امنیت غذایی این افراد نیز مناسب است.

وی در پاسخ به پرسش تعیین سقف درآمدی برای حذف یارانه در مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها نیز گفت: هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده، اما به اطلاعات مناسبی دسترسی خواهیم یافت و دولت بنا را بر دریافت اطلاعات دقیق از مردم گذاشته است.

جهانگیری، با بیان آنکه سطح درآمدی مردم برای بسیاری از تصمیم گیری های آینده مهم است، گفت: افزون بر این، بخش مسکن از اصلی ترین بخش های کشور است و برابر اطلاعات دریافتی، تصمیم های جدی برای بی مسکن ها و مناطقی که شمار افراد فاقد مسکن در آن زیاد هستند، اتخاذ خواهد شد.

وی گفت : قانون گذار به دولت تکلیف کرد بر اساس سطح درآمدی یارانه را به نیازمندان پرداخت کند و برابر داده های اطلاعاتی در جلسات آینده، قدم های بعدی دولت مشخص می شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضع نام نویسی تقاضای دریافت یارانه نیز گفت: نام نویسی به روش اینترنتی، در زمان مشخص و محدود برای کل جمعیت ایران، یکی از مسائل اساسی این طرح بود تا مردم بی دغدغه و در زمان مقرر، تقاضای خود را در سامانه وارد کنند.

وی گفت: متقاضیان تا کنون نام نویسی خود را در یک مقطع زمانی و به آسانی صورت داده اند و در روزهای آینده نیز در این زمینه مشکلی به وجود نمی آید.

جهانگیری تصریح کرد: متقاضیان از هر منطقه از کشور که تمایل به نام نویسی دارند، می توانند به راحتی به این امر اقدام کنند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی مصرف درآمدهای ناشی از انصراف دریافت یارانه ها، گفت: برابر اطلاعات دریافتی که البته هنوز دقیق نیست، شمار چشمگیری از مردم به درخواست مراجع تقلید، علما، نخبگان و هنرمندان و دولت پاسخ داده و نام نویسی نکرده اند و امیدواریم استمرار انصراف همچنان وجود داشته باشد.   جهانگیری گفت: در پایان زمان نام نویسی، شمار انصراف دهندگان اعلام می شود و منابع صرفه جویی و هزینه آن در بخش ها نیز اطلاع رسانی می شود.

وی با بیان آنکه کشور دارای چندین موضوع با اهمیت است که درمان در صدر آن است، گفت: معتقدیم بیماران فقط باید رنج بیماری را داشته باشد، اما هم اکنون بیش از بیماری، مسئله هزینه ها مورد دغدغه است و به همین علت، از سال 93، یکی از اولویت های اصلی دولت، رسیدگی به حل مسائل درمان است.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: دولت در بودجه سال 93 برابر میزان درآمدها به بخش درمان توجه وی‍‍ژه ای داشته و تخصیص برای این بخش را افزایش داده، البته قرار است به صورت خاص نیز ارقام دیگری را به این بخش تخصیص دهیم.

وی گفت: برهمین اساس، سه هزار میلیارد تومان به مناطق حاشیه شهرها و روستاها و 4 هزار و 800 میلیارد تومان از منابع حاصل از هدفمندی برای این امر در نظر گرفته شده؛ البته با تمام شرایط سختی که در بودجه سال 92 داشتیم، در اواخر سال گذشته، دو هزار میلیارد تومان به بخش درمان به عنوان عدد اولیه ارائه شده تا پس از اجرای مرحله دوم هدفمندی، بتوانیم کار خود را در این بخش آغاز کنیم.

جهانگیری افزود: بیمه های درمانی و همگانی نیز از دیگر موارد صرف منابع حاصل از انصراف است و علاقه مندیم فردی در کشور وجود نداشته باشد که به علت هزینه ها و حق بیمه، دفترچه بیمه نداشته باشد.

وی بخش تولید و اشتغال را جز موارد کلیدی در این زمینه دانست و گفت: شماری از نیروهای تحصیل کرده که می توانند برای کشور سرمایه و تولید ایجاد کنند، هم اکنون به علت کمبود شغل، بی کارند و امیدواریم از این محل، برای افزایش میزان اشتغال و تولید نیز بهره گیری کنیم.

معاون اول رئیس جمهور، آلودگی هوا را در برخی شهرهای بزرگ همانند تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد، جز دغدغه های اصلی دانست و گفت: باید به مطئله خودروهای فرسوده و مراکز آلاینده، وی‍ژه توجه شود.
 


جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن