تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820898029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران تکمیل تونل استقلال تاجیکستان را به عهده گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ایران تکمیل تونل استقلال تاجیکستان را به عهده گرفت دوشنبه ـ ایرنا - یک مقام تاجیک روز جمعه اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران تکمیل تونل استقلال تاجیکستان را به عهده گرفت.


«شمس محمد نذری اف» معاون وزیر حمل و نقل تاجیکستان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در جریان سفر سه روز پیش «خیرالله عصایف» وزیر حمل و نقل تاجیکستان به تهران، توافقنامه تکمیل تونل استقلال تاجیکستان با جمهوری اسلامی ایران امضا شد.
وی افزود: بر اساس این توافقنامه، مهندسین ایرانی محل نشتی ها، راه و قسمت های هواگذر را ترمیم و نسبت به تکمیل این تونل و بهره برداری کامل اقدام خواهد کرد.
«ابراهیم رحیم پور» معاون وزیر امور خارجه کشورمان اواخر سال گذشته در سفر به تاجیکستان و دیدار با «امامعلی رحمان» رییس جمهوری این کشور، تکمیل تونل استقلال را مورد بررسی فرار داد.
تونل استقلال موسوم به انزاب در سال 2006 میلادی (1385) توسط شرکت ایرانی در حالی توسط رییس جمهوری وقت به بهره برداری رسید که همچنان نیاز به عملیات تکمیلی داشت.
این تونل علاوه بر ایجاد مسیر دسترسی دایمی در تابستان و زمستان، مسیر جاده دوشنبه به خجند را حدود 60 کیلومتر کوتاه و شمال و جنوب تاجیکستان را به هم متصل می کند.
قرارداد حفاری این تونل در سال 2003 میلادی بین وزارت حمل ونقل تاجیکستان و شرکت صابر از ایران به ارزش 39 میلیون دلار به امضا رسید.
این تونل که پنج هزار و 200 متر به همراه تونل جانبی تهویه آن مجموعا 10 کیلومتر و 400 متر طول دارد از بزرگترین طرح های ایران در تاجیکستان است و در 72 کیلومتری شمال دوشنبه پایتخت تاجیکستان، از کوه های بلند فان می گذرد و این شهر را به استان سغد در شمال این کشور و شهر تاریخی خجند مرکز استان پیوند می دهد.
آساق**ه.ص**1663**1545
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




22/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن