تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805521108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دریاچه مهارلوی شیراز قرمز شد/ آزادی مرزبانان ربوده شده و شادی مردم مشهد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها منتخب اخبار استانها:
دریاچه مهارلوی شیراز قرمز شد/ آزادی مرزبانان ربوده شده و شادی مردم مشهد
گروه استان ها: دریاچه مهارلوی شیراز قرمز شد، آزادی مرزبانان ربوده شده و شادی مردم مشهد از این بابت، کاهش 50 درصدی فروش نوروزی صنایع دستی اصفهان از مهمترین اخبار استانهای مهر طی این هفته بود.



دریاچه مهارلوی شیراز قرمز شد/ شوری زیاد آب عامل تغییر رنگ دریاچه دریاچه مهارلو در نزدیکی شیراز دوباره مانند چند سال اخیر به رنگ قرمز درآمده و کارشناسان علت آن را شوری زیاد آب و رشد جلبکهای مقاوم به شوری می دانند. دریاچه مهارلو در 15 کیلومتری شیراز واقع شده و با وسعتی حدود 600 کیلومتر مربع پناهگاهی برای حیات وحش و پرندگان محسوب می شد. مهمترین زیستمندان این تالاب را می توان پرنده هایی نظیر فلامینگو، مرغابی، آنقوت و... دانست. خشکسالی های متمادی که طی چند سال اخیر فارس را فرا گرفته بود منجر به خشکی اغلب تالابهای استان شد اما یکی از دریاچه هایی که همچنان در مقابل این خشکیها مقاومت کرد دریاچه مهارلو بود. دریاچه مهارلو اگرچه در بسیاری از اوقات با کاهش شدید سطح آب مواجه شد اما به لطف آبهایی که از کلانشهر شیراز وارد آن می شد از خشکی مطلق رهایی می یافت اما یکی از مشکلاتی که طی این مدت مهارلو را رها نکرد پدیده کشند قرمز بود. این پدیده هرازچند گاهی در تالاب مهارلو دیده می شود و اکنون نیز دریاچه مهارلو به رنگ قرمز درآمده است.

وزیر امور خارجه درخت "صلح ودوستی" کاشت وزیر امور خارجه ایران در نخستین باغ گیاه شناسی شرق کشور درخت صلح و دوستی کاشت. محمد جواد ظریف عصر جمعه ضمن دیدار با شهردار مشهد، در باغ گیاه شناسی مشهد درختی به نام صلح و دوستی کاشت. همچنین  محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، در جریان سفر خود به مشهد با آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد دیدار و گفتگو کرد. رشد 37 درصدی حضور کاروانهای راهیان نور در شلمچه/ حضور 59 هزار نفر در یک روز فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر از رشد 37 درصدی ورود و حضور کاروانهای راهیان نور در یادمان شهدای شلمچه و خرمشهر خبر داد. سرهنگ عادل فرهانیان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در طول یک ماهه حضور کاروانهای راهیان نور در خرمشهر (از پانزدهم اسفندماه پارسال تا امروز) بالاترین رقم زائران ورودی از طریق کاروانهای راهیان نور  به شلمچه 59 هزار نفر در هفتم و هشتم فروردین ماه جاری و کمترین آن مربوط به امروز با یک هزار نفر ورودی است.

وی افزود: موضوع حضور کاروانهای راهیان نور در یادمانهای عملیاتی هشت سال دفاع مقدس از جمله شلمچه با حضور مقام معظم رهبری در یادمان شرق کارون مهر تاییدی بر حرکت کاروانهای راهیان نور بود. رییس جمهور هفته آینده به سیستان و بلوچستان می‌رود معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان از سفر ریاست جمهور در هفته آینده به این استان خبر داد. زهرا اربابی صبح سه‌شنبه در نشست با مدیران رسانه و مطبوعات استان در راستای برنامه‌ریزی سفر دکتر روحانی اظهار داشت: رییس جمهور ایران اسلامی آقای دکتر روحانی هفته آینده به مدت دو روز میهمان مردم خونگرم سیستان و بلوچستان است. وی ادامه داد: رییس جمهور در این سفر به مدت دو روز با مردم شهرهای زاهدان، زابل، و چابهار دیدار مردمی خواهند داشت. وی با بیان اینکه رویکرد اصلی دولت تدبیر و امید اهتمام و توجه جدی در راستای رفع مشکلات مردم و رسیدگی به مطالبات و خواسته های به حق مردم است افزود: در این راستا رسانه ها نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری در انعکاس آمال و آرزو های مردم  و انتقال آن به مسئولان عالی رتبه دارند. سرما 2000 میلیارد ریال خسارت به باغداران آذربایجان غربی زد رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سرما در روزهای اولیه سال در سطح باغهای این استان بیش از دو هزار میلیارد ریال خسارت زد. سیدعلی مختاری ظهر شنبه در جلسه بررسی وضعیت سرمازدگی باغات استان افزود: با توجه به افت دما از 10 الی 12 فروردین ماه سال جاری در سطح استان ، 20 تا 30 درصد باغهای آذربایحان غربی دچار سرمازدگی شدند.

وی اظهار داشت: بیشترین خسارتها به باغهای سیب، انگور، زردآلو، شلیل، هلو، گیلاس و سایر هسته دارها در شهرستانهای ارومیه، اشنویه، پیرانشهر، چالدران، سردشت، سلماس، انزل، مهاباد، تکاب وارد شده است. کاهش 50 درصدی فروش نوروزی صنایع دستی اصفهان رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی اصفهان با اشاره به کاهش 50 درصدی فروش صنایع دستی در نوروز سال جاری گفت: تغیر کاربری فروشگاه های صنایع دستی میدان نقش جهان به اسباب بازی فروشی مغایر قانون است و هیچگونه تطابقی با هویت فرهنگی تاریخی و هنری آن ندارد. عباس شیردل در گفتگو با مهر درباره میزان خرید نوروزی مسافران اظهار داشت:  علی رغم آنکه مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از رشد دودرصدی مسافران نوروزی خبر داده اند فروش کالاهای صنایع دستی به نسبت عید سال گذشته به نصف رسید. وی افزود: عامل این امر فقط کاهش قدرت خرید مردم است و آنها همانند سابق تمایلی به خریدهای متنوع صنایع دستی از خود نشان نمی دهند. هجوم لاروهای پروانه به مزارع و روستاهای رودبار جنوب/ زندگی مردم مختل شد طی روزهای اخیر و پس از افزایش بارندگیها لاروهای پروانه به مزارع و منازل مسکونی مردم در رودبار جنوب در استان کرمان حمله کرده اند تعداد حشرات به حدی است که برخی از مردم خانه های خود را ترک کرده اند. پس از بارندگیهای اخیر در استان کرمان و به خصوص در مناطق جنوبی کرم ابریشم یا همان لارو پروانه ها به روستاها، مزارع و منازل مسکونی مردم هجوم برده اند. تعداد این کرمها به حدی است که در سطح زمین و حتی دیوار خانه ها مملو از این حشرات است و زندگی مردم دچار اختلال شده است. گفته می شود دلیل افزایش ناگهانی این حشرات بارندگی و رشد و نمو این حشره است که پس از مدتی و تغذیه روزانه 5 برابر وزنش، تبدیل به پروانه خواهد شد. هر چند گفته می شود این حشره تا کنون خسارتی به مزارع نداشته اند اما مردم محلی و کشاورزان نگران هجوم این حشرات به مزارع کشاورزی و از بین رفتن محصولات کشاورزی هستند. افت سفره های زیر زمینی آب در استان سمنان/ کاهش بارندگی سمنان را در صدر استان های خشک قرار داد
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان از افت شدید سفره های زیرزمینی آب به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی در این استان خبر داد و گفت: کاهش 36 درصدی بارش باران در سال آبی 93 – 92 نسبت به سال گذشته منابع محدود آبی استان را به خطر می اندازد.
اتابک جعفری پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل شرکت آب منطقه ای سمنان با تاکید بر کاهش آب سفره های زیر زمینی و بارندگی در استان افزود: اینها از دلایلی است که سمنان را در صدر استان های خشک کشور قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه 87 درصد از مصارف آبی استان سمنان از منابع زیر زمینی تامین می شود خاطر نشان کرد: در سال آبی جاری در این استان 69.6 میلیمتر باران باریده است که این رقم در سال قبل از آن 108.1 و در دراز مدت 102.8 بوده است. مدیر عامل شرکت آب منطقه ای سمنان با بیان این مطلب که آب در سفره های زیر زمینی این استان 66 درصد افت داشته تصریح کرد: از یک میلیون و 183 هزار متر مکعب مصارف آبی استان یک میلیون و 39 هزار متر مکعب آن در بخش کشاورزی، 109 میلیون مترمکعب در بخش شرب و بقیه در بخش صنعت مصرف می شود. آتش سوزی سه هزار هکتار از جنگلهای فارس در سال 92/ سهل انگاری مردم علت حریق در سالی که گذشته افزون بر سه هزار هکتار از جنگلهای استان طعمه حریق شد، آتش سوزیهایی که مسئولان امر اعتقاد دارند در اثر سل انگاریهای مردم رخ داده است. استان فارس با داشتن بیش از دو میلیون هکتار جنگل 17درصد جنگلهای کشور را به خود اختصاص داده است. این میزان جنگل حتی از کل مساحت برخی از استانهای شمالی نیز بیشتر است اما امکاناتی که به استانهای شمالی کشور برای اطفای حریق جنگلها اختصاص یافته اصلا قابل مقایسه به استان فارس نیست.  در سال گذشته چهار هزار هکتار از این عرصه ها در استان فارس طعمه حریق شد و به دلیل عدم وجود امکانات منابع طبیعی برای مهار آن با مشکلات عدیده ای رو به رو بود. آزادی مرزبانان ربوده شده و شادی مردم مشهد از این بابت 4 تن از 5 مرزبان ربوده شده توسط یک گروهک تروریستی که از باقی مانده های گروهک ریگی به شمار می روند پس از چند روز حرف و حدیث طی هفته گذشته آزاد شدند. این اتفاق علاوه بر شادی تعدادی از خانواده های گروگان ها موجب شادی مردم جای جای کشور بلاخص مشهدی ها شد. مردم مشهد، بعدازظهر یکشنبه به مناسبت آزادی مرزبانان در خیابان و پشت چراغ قرمزها نقل و شیرینی توزیع کردند.

نام سه مرزبان آزاد شده مشهدی؛ سرباز وظیفه "سجاد زوهانی"، "محمد نظامی" و "جمشید تیموری" است. رزمایش مشترک دریایی ایران با عمان و پاکستان رزمایش دریایی مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در شرق تنگه هرمز صبح روز سه شنبه آغاز شد. در این رزمایش، یگان‌های منتخب ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ناوگروه مستقر نیروی دریایی ارتش پاکستان در آب‌های شرق تنگه هرمز حضور دارند و تمرینات پیش بینی شده نظیر خروج از بندر، چک مدارات مخابراتی، تغییر آرایش در دریا، عبور از کانال مین روبی و ... را انجام می دهند. همچنین معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: رزمایش مشترک دریایی امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان در آبهای دریای عمان با موفقیت پایان یافت. سیاوش جره بیان داشت: ناوگروه امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران که از جمعه گذشته در بندر سلطان قابوس مسقط حضور داشت به همراه ناوهای امدادی نیروهای مسلح کشور سلطنتی عمان، چهارمین رزمایش مشترک امداد و نجات نیروی دریایی دو کشور را در آبهای عمومی سلطان نشین عمان آغاز کرد. معاون عملیات نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در این رزمایش، ناوگروه جمهوری اسلامی ایران با ناوشکن الوند، ناو موشک انداز شمشیر، ناو لجستیکی بوشهر، بالگرد AB212 نیروی دریایی ارتش و یدک کش سفیر 3 حضور داشت. عشایر گرفتار در سیل جیرفت نجات یافتند/ ادامه جستجوها برای یافتن گمشدگان رئیس هلال احمر جیرفت از نجات 21 عشایر گرفتار در سیل جیرفت خبر داد. وجیه‌الله بهادر صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت سامانه بارش‌زا در جنوب کرمان و جاری شدن سیل در برخی مناطق اظهار داشت: این امر باعث بروز مشکلاتی برای افراد شد و برخی نیز در سی گرفتار شدند که با تلاش ماموران امدادی نجات پیدا کردند. وی گفت: در چهاردهم فروردین ماه جاری 70 نفر در منطقه دلار در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند با تلاش مااموران امدادی نجات پیدا کردند. بهادر تصریح کرد: با توجه به شدت بارندگی ها و  طغیان رودخانه شور عشایر ضلع شرقی جیرفت طی روز گذشته در محاصره سیل قرار گرفتند.


۱۳۹۳/۱/۲۲ - ۱۱:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن