تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809758639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پوست اندازی انتخاباتی «کارگزاران»


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پوست اندازی انتخاباتی «کارگزاران» تهران- ایرنا- در گزارشی که سایت فرارو با عنوان « پوست اندازی انتخاباتی کارگزاران » منتشر کرد آمده است: کارگزاران پیش دستی کرده است و زودتر و سریعتر از دیگر احزاب کشور دست به اقدامات اصلاحی و بازسازی زده تا از فرصت دو سال آینده برای ترمیم وضعیت خود برای انتخابات مجلس استفاده کند.


در این مطلب می خوانید: کمتر از دو سال به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است.
در این زمان گروه ها و احزاب سیاسی دست به ترمیم سیاسی خود می زنند.
در همین راستا بازوی تشکیلاتی اصلاح طلبان نزدیک به آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در حال پوست اندازی است.
با آغاز سال جدید تغییر و تحولات جدید در ترکیب اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران ایجاد شده است.
حزب کارگزاران در هجدهمین سال تأسیس خود بر اساس آنچه دبیرکل فعلی این تشکل اعلام کرده، دست به ترمیم تشکیلات خود زده است.
تشکیلاتی که در این سال ها در خط سیاسی آیت الله هاشمی رفسنجانی حرکت کرده است، خطی که حزب اعتدال و توسعه نیز در آن تعریف می شود با این تفاوت که کارگزاران رویکرد اصلاح طلبانه دارد و اعتدال و توسعه رویکرد میانه روی را پیگیری می کند.
کارگزاران در سال های فعالیت خود سعی کرده است فاصله خود را با دو حزب اصلی اصلاح طلب، سازمان مجاهدین انقلاب و جبهه مشارکت حفظ کند همین موضوع باعث شد که این حزب پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 به سرنوشت این دو حزب دچار نشد.
پس از انتخابات ریاست جمهوری 88 وزارت کشور وقت دو حزب اصلاح طلب مجاهدین و مشارکت را غیر قانونی اعلام کرد.
با این وجود حزب کارگزاران در سال های فعالیت خود از حاشیه به دور نبوده است. محکومیت غلامحسین کرباسچی، درگذشت محسن نوربخش، خروج عطا الله مهاجرانی از کشور و همچنین اعترافات محمد عطریانفر در دادگاه های پس از انتخابات 88 از مهمترین حاشیه هایی است که در این حزب به وجود آمده است.
اکنون پس از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و پیروزی حسن روحانی یکی از چهره های نزدیک به حزب کارگزاران در این انتخابات، این حزب فضای تازه ای برای فعالیت ها خود به دست آورده است و تحت مدیریت غلامحسین کرباسچی به فکر بازسازی خود افتاده است.
کرباسچی در این باره معتقد است: «در شرایط فعلی نیز احساس می شود فضا برای فعالیت و کار به لحاظ ذهنی و عملی در جامعه پیش از پیش فراهم است.»
دبیر کل حزب کارگزاران به آخرین مصوبه شورای مرکزی و هیأت اجرایی این حزب اشاره کرده و گفته است که ˈبر اساس این مصوبه، شورای مرکزی ترمیم شده و بخشی از اعضای شورای مرکزی به دلیل استعفا یا هر دلیل دیگری حضور ندارند. از فیض وجود مرحوم دکتر نوربخش هم که محروم شدیم و در نتیجه مصوبه شد در مرحله اول برای ترمیم شورای مرکزی اقدام کنیم.ˈ
بر اساس تغییرات جدید در حزب تعداد اعضای شورای مرکزی به 31 نفر افزایش یافته است.
او در مورد 31 نفر عضو شورای مرکزی این تشکل نیز اظهار کرده است که ˈخیلی از دوستان قبل در شورای مرکزی حضور دارند علاوه بر آنها از چند نفر از خانم های فعال سیاسی و کارآفرین، چند تن از روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای از اهل سنت و چند تن حزب در شهرستان ها و یکی از اعضای سابق دفتر تحکیم وحدت دعوت کرده ایم که به حزب بپیوندند.ˈ
بر اساس گزارش ها اعضای جدیدی که به شورای مرکزی به این حزب اضافه شدند، عبارتند از: محمدحسین عادلی، سعید لیلاز، محمد قوچانی، علی جمالی، شهربانو امانی، خانم مقیمی، اعظم نوری، عباس علیخانی ، علی اشرف افخمی، سیدافضل موسوی، مهندس پناه، سیدعبدالله حسینی ، عباسعلی الله یاری، فرزانه ترکان، خانم کفایتی، جهانبخش خانجانی، حجت الاسلام ملکی.
پیش از این نیز محمد هاشمی، محسن هاشمی، غلامحسین کرباسچی، محمدعلی نجفی، اسحاق جهانگیری، فائزه هاشمی، علی هاشمی، سیدحسین هاشمی، اسماعیلی جبارزاده، یدالله طاهرنژاد، سیدحسین مرعشی، رضا امراللهی، رضا ملک زاده و عبدالناصر همتی عضو این حزب بودند.
به این ترتیب محمد عطریانفر از حزب کارگزاران خارج شد و و چهره های جوانی همچون سعید لیلاز، محمد قوچانی، علی جمالی به ترکیب این حزب اضافه شدند.
بازسازی انتخاباتی
بازسازی و پوست اندازی حزب کارگزاران در حالی انجام می شود که انتخابات مجلس مهمترین اتفاقی سیاسی ایران در دو سال آینده است و گروه های سیاسی از فرصت زمانی انتخابات ریاست جمهوری تا انتخابات مجلس برای ترمیم وضعیت خود استفاده می کنند. این ترمیم در میان اصولگران نیز در جریان است اما روند بسیار کندی دارد.
کارگزاران در این راستا پیش دستی کرده است و زودتر و سریعتر از دیگر احزاب فعال در کشور دست به اقدامات اصلاحی زده است.
اقداماتی که بی شک در راستای انتخابات مجلس شورای اسلامی است. انتخاباتی که دبیر کل حزب کارگزاران با احتیاط درباره نتایجه آن سختن می گوید.
کرباسچی معتقد است: «بستگی دارد که در مقابل ما چه افرادی باشند.»
ˈماˈی مورد نظر کرباسچی اصلاح طلبان است. اصلاح طلبانی که با ائتلاف با میانه روها و اصولگرایان منتقد هشت سال ریاست جمهوری دوره محمود احمدی نژاد، توانستند زمینه پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را فراهم کنند.
اما ˈماˈی مورد نظر کرباسچی همانند دو روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم منسجم نیست.
محمد رضا عارف که برای پیروزی میانه روها در انتخابات ریاست جمهوری حاضر به کناره گیری از رقابت شد اکنون به صورت مستقل تحرکات خود را برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز کرده است.
کناره گیری عارف در انتخابات ریاست جمهوری محبوبیت و پایگاه اجتماعی او را افزایش داده است و همین پایگاه اجتماعی باعث شده است که معاون اول سید محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوی او به یکی از وزنه های اصلاح طلبان در انتخابات مجلس تبدیل شود.
اما این وزنه از دولت کنونی دلخوری هایی دارد و همچنین با فعالترین حزب اصلاح طلب یعنی کارگزاران نیز اختلافاتی دارد.
به این ترتیب وجود مسائل این چنینی می تواند اتحاد اصلاح طلبان در انتخابات مجلس را با چالش روبه رو کند.
از طرفی دیگر زمزمه هایی نیز از احتمال حضور حامیان دولت در انتخابات مجلس به گوش می رسد.
حامیانی که احتمالا تحت لوای حزب اعتدال و توسعه بخواهند در انتخابات نقش آفرینی کنند.
همچنین رویکرد حزب کارگزاران و اظهارات دبیرکل آن نشان می دهد که این حزب نیز قصد دارد در مدار حمایت از دولت اعتدالگرا حرکت کند. غلامحسین کرباسچی معتقد است که ˈاصلاح طلبان نباید روحانی را ترک کنند.ˈ
او در گفت و گو با روزنامه اعتماد گفته است: «اصلاح طلبان برنامه های کلی این دولت را قبول داریم در هر جایی هم که ببینیم در یک وزارتخانه و شهر و استانی عمل خطایی رخ می دهد باید سعی کنیم با صحبت و مشورت و تذکر آن را اصلاح کنیم. اما اگر بترسیم و بگوییم که خیلی اسم روحانی را نیاوریم و زیاد هم نزدیک این دولت نشویم چون ممکن است این دولت خراب کند، یک جای کارمان می لنگد. اگر این دولت شکست نخورد و خوب عمل کرد و کارنامه اش مثبت بود، اصلاح طلبان می خواهند یک شبه بیایند و بگویند که ما در برد روحانی شریکیم. این طور نمی شود که فقط در برد شریک باشیم و در شکست ترک شان کنیم.»
کرباسچی می گوید نحوه برخورد اصولگرایان با احمدی نژاد و عدم حمایت از او در سال های پایانی ریاست جمهوری اش ناجوانمردانه بوده است و کار سیاسی اینگونه نیست.
به این ترتیب به نظر می رسد حزب کارگزاران که در تبلیغات رسانه ای به گونه ای معرفی می شود که گویی قرار است نسخه ای وطنی از یک حزب ˈلیبرال دموکراتˈ باشد، قصد دارد تا پایان وفادار به حسن روحانی و دولتش باشد. موضوعی که به نظر می رسد با قطعیت در مورد تمام اصلاح طلبان صدق نمی کند و ممکن است دیگر گروه ها و چهره های شاخص اصلاح طلب از قطار حمایت از دولت یازدهم پیاده شوند.
شاید بتوان گفت این مسئله مهمترین چالش سیاسی اصلاح طلبان در آینده باشد که ممکن است در انتخابات مجلس بروز و ظهور پیدا کند. چالش که غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران به آن واقف است و معتقد است باید بر طرف شود. به نظر می رسد این حتی ماموریت او و حزب اصلاح طلب کارگزاران است ˈحفظ حمایت اصلاح طلبان برای دولت میانه رو حسن روحانی.ˈ
اول**1104
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن