تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815166814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترویج اخلاق مادی بزرگترین منکر جهانی است/ مجلس برای مقابله با کفر جهانی قانون‌گذاری کند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم حجت‌الاسلام میرباقری:
ترویج اخلاق مادی بزرگترین منکر جهانی است/ مجلس برای مقابله با کفر جهانی قانون‌گذاری کند
قم - خبرگزاری مهر: رئیس فرهنگستان علوم اسلامی از ترویج اخلاق و نظام مادی به عنوان بزرگترین منکر جهانی یاد کرد و نقش مجلس شورای اسلامی را در ایجاد ساختارهای لازم برای مقابله با کفر جهانی مهم دانست.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری شامگاه سه شنبه در یادواره شهید خلیلی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، ارتکاب، اشاعه و اقامه را از مراتب معروف و منکر ذکر کرد و گفت: تلاش انبیا و اولیای الهی در راستای بسترسازی برای تکامل عبادت، اخلاق و بندگی بوده، اما در جبهه مقابل انبیاء هم پرچمداران کفر و طاغوت‌ها به دنبال اقامه منکر و کفر و ترویج اخلاق مادی بودند. وی اضافه کرد: اگر اخلاق مادی در جامعه‌ای حاکم شد، ارزش‌ها واژگون می‌شود و در این جامعه معروف جای منکر و منکر جای معروف را می‌گیرد و ساختارهای اجتماعی علیه معروف شکل می گیرد. رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه موضوع درگیری انبیا با طاغوت‌ها بر سر اقامه تاریخی عدل و ولایت در برابر اقامه تاریخی کفر است اظهار کرد: این درگیری تاریخی بین حق و باطل منتهی به اقامه حق توسط انبیا و اقامه کفر توسط طاغوت‌ها شد اما نقطه اوج تحقق باطل، شکل گیری جریان روشنفکری در غرب است. در هیچ دوره‌ای به این اندازه از تروریست حمایت نشده میرباقری افزود: در هیچ دوره‌ای از تاریخ به اندازه دوره روشنگری در غرب، معروف به این اندازه منکر و منکر به این میزان معروف نشده است. در هیچ دوره‌ای به اندازه این دوره، دین تحقیر نشده. آنها کاری کردند که موحدان احساس حقارت می‌کردند از اینکه اعلام کنند موحد هستند و کفار با سربلندی اعلام می کردند که دین افیون ملت‌هاست.

وی مهم‌ترین دلیل مخالفت با پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را قانونی نشدن همجنس گرایی در ترکیه عنوان کرد و گفت: هیچ دوره‌ای به اندازه دوره روشنگری در غرب نبوده که این مقدار از تروریست‌ها حمایت شوند. در هیچ دورانی در دنیا شاهد این میزان اختلاف فقیر و غنی نیستیم. در هیچ برهه‌ای چنین کشتارهای فرقه‌ای به راه نیفتاده. کجای تاریخ جلوی چشم کودک چهار ساله، پدر و مادرش را سر می‌برند و هیچ کس حرفی نمی‌زند ولی اگر کسی در فتنه‌ای کشته شود امپراتوری رسانه‌ای غرب آن را در بوق و کرنا می‌کند. بانکهای ربوی؛ ویروس آلوده غرب میرباقری شکل گیری بانک‌های ربوی را میراث تفکر مادی غرب دانست و گفت: آنچه الان در دنیای غرب اتفاق افتاده و ویروس آن جهان را آلوده کرده، شکل گیری بانکهای ربوی است. در هر خیابانی بانک های ربوی ایجاد شده که تعداد آنها بیش از سوپرمارکت‌هاست. این نوعی اشاعه منکر است. وی پیروزی انقلاب اسلامی را تنها مقوله‌ای دانست که فضا را برای استکبار جهانی و اقامه کفر ناامن کرده است. وی گفت: اگر بخواهیم معروف عمل شود و جلوی منکر گرفته شود باید با منکر بزرگ جهانی که نظام مادی مدرن است بجنگیم و سنگرهای خود را در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... در دل آنها ایجاد کنیم وگرنه آنها در دل فرهنگ ما سنگر ایجاد می‌کنند. میرباقری با بیان اینکه استکبار جهانی با امپراطوری رسانه‌ای، اخلاق مادی را در کشور ما رواج دادند اظهار کرد: باید اجماع نسبی بین موحدان ایجاد کنیم و آنها را وادار کنیم که اصول اخلاقی را بر تکامل انسان‌ها حاکم کنند. مجلس برای مقابله با منکر جهانی قانون‌گذاری کند وی ادامه داد: باید با همه سطوح منکر جنگید ولی مهم‌ترین منکر، نظام مادی مدرن و شاخه‌های آن بدحجابی، مدرنیته، سکولاریسم، تحجر و تکفیر است.

وی گفت: اگر صیانت از مکتب اسلام را در عرصه بیرونی داشته باشیم و با دشمنان مبارزه کنیم، در عرصه داخلی می‌توانیم برای ساختارهای قانونی برنامه ریزی کنیم. رئیس فرهنگستان علوم اسلامی تاکید کرد: انتظار ما از مجلس شورای اسلامی این است که متناسب با درگیری با استکبار و منکر و کفر جهانی و جریان‌های تجدد، تکفیر، سکولاریسم اسلامی و... ساختارهای اجتماعی و قانون گذاری لازم برای اقامه معروف و نهی از منکر فراهم کند. لزوم ایجاد شبکه‌ای از دوستداران اهل بیت(ع) میرباقری تاکید کرد: اگر بخواهیم در امر به معروف و نهی از منکر موفق باشیم باید شبکه‌ای از دوستان اهل بیت(ع) ایجاد کنیم چراکه در هر مومنی رشته ای از ولایت الله وجود دارد و تا این ریشه ولایت‌های در هم تنیده نشود برای ما امکان ندارد امر به معروف و نهی از منکر کنیم. وی گفت: وقتی مدل پوشش غربی، تغذیه غربی، سبک دوستیابی غربی و... معروف شود و الگوی اسلامی، منکر شود چگونه می‌توان بدون داشتن شبکه‌ای از مومنان دوستدار اهل بیت(ع) با منکری که لباس معروف پوشیده وارد میدان شد.


۱۳۹۳/۱/۲۰ - ۱۰:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن