تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810104054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سقوط تلخ پدیده فوتبال کشور به لیگ دو/ستاره شهرداری یاسوج افول کرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > کهگیلویه و بویراحمد گزارش تحلیلی خبری مهر/
سقوط تلخ پدیده فوتبال کشور به لیگ دو/ستاره شهرداری یاسوج افول کرد
یاسوج - خبرگزاری مهر: تیم فوتبال شهرداری یاسوج که طی سالهای اخیر از آن به عنوان پدیده ای در لیگ یک فوتبال کشور و جام حذفی نام برده می شد به لیگ دسته دوم فوتبال کشور سقوط کرد تا هواداران بی شمار خود را در بهت فرو برد.



به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال شهرداری یاسوج با شکست در برابر نساجی مازندران و کسب 28 امتیاز از 24 بازی با لیگ یک وداعی تلخ و تراژدیک کرد. این تیم که در سالهای اخیر با بازیهای درخشان خود در لیگ دسته اول و همچنین جام حذفی نگاهها را در فوتبال کشور به خود معطوف کرده بود، در حالی که در فصل قبل(91و92) تا هفته‌های پایانی درصدر جدول قرار داشت به یکباره در چند هفته مانده به پایان رقابت‌ها از بالای جدول سقوط کرد و در نهایت در رتبه چهارم ماند. سقوطی که برخی علت آن را رخنه تیم‌های دیگر در این تیم دانستند و شهرداری یاسوج را اصلی‌ترین قربانی تبانی در لیگ یک عنوان کردند. براین اساس بود که چند تن از بازیکنان و کادر فنی این تیم به این اتهام در کمیته انضباطی محکوم و البته چند ماه بعد تبرئه شدند. با این حال شهرداری یاسوج برای جبران مافات و با کسب تجربه از حوادث فصل گذشته به دنبال مربی کارکشته‌ای بود که کشتی این تیم را در طوفان حوادث فصل جدید لیگ یک به سلامت به مقصد برساند و براین اساس قرعه به نام "جواد زرینچه" افتاد.

اما مدتی از این انتخاب نگذشته بود که برخی از اعضای شورای دور سوم رای به انحلال تیم دادند تا اولین شوک به سرمربی کارکشته آن تیم وارد شود. اگرچه این تصمیم پایدار نماند و شورای جدید مصوبه شورای قبل را باطل کرد. تغییر چهار مربی در یک فصل با تغییر ترکیب اعضای شورای شهر، شهردار یاسوج نیز تغییر کرد تا"جواد زرینچه" به دلایل نامعلوم قید سرمربی گری را بزند و درست یک ماه مانده به آغاز مسابقات چمدانهایش را ببندد و عازم تهران شود. او در خصوص تصمیم خود گفته بود: "در این چند ماه خیلی چیزهای خوبی نشنیدم و به همین خاطر بهتر دیدم که دیگر در کنار تیم فوتبال شهرداری نباشم. به شهردار از همان موقع گفتم که شما آن چیزی را که من می‌خواستم نتوانستید برآورده کنید و به همین دلیل دوست نداشتم که خدای ناکرده با احساسات پاک جوانان و مردم فوتبال‌دوست استان بازی شود. چون نمکدان ‌شکن نیستم و دلم به حال فوتبال این مملکت و استان شما می‌سوزد. بعد از اردوی تهران به آقایان گفتم که تیم خوبی دارید و با فرد دیگری کار را ادامه دهید چرا که من با تفکر و دیدگاهی دیگر به این تیم می‌اندیشیدم ولی چیز دیگر دیدم." پس از زرینچه این "حیدر شریفی" دستیار اول او بود که بر صندلی سرمربیگری تیم تکیه زد تا هم نام خود را به عنوان نفر اول کادر فنی یک تیم دسته اولی مطرح کند و هم شهرداری را از باتلاق بحرانها نجات دهد. اما حذف این تیم از رقابتهای جام حذفی به دلیل عدم پرداخت بدهی های خود از دیگر مصائبی بود که در پی ضعف مدیریت نصیب این تیم شد و این در حالی است که طی سال های اخیر، جام حذفی مجالی برای خودنمایی شهرداری در عرصه فوتبال کشور بود تا خیلی راحت این مجال از پدیده جام حذفی گرفته شود و فرصت عرض اندام نیابد. پس از حذف از جام حذفی، نوبت به بازیهای لیگ رسید تا شهرداری در این بازیها جبران مافات کند اما این تیم در دو بازی اول خود در لیگ یک تنها یک امتیاز کسب کرد تا مسئولین خیلی زود به فکر جانشینی برای حیدر شریفی بیفتند. براین اساس "هادی برگی زر" سرمربی سابق تیمهای ابومسلم و پیام مشهد به عنوان سکاندار شهرداری یاسوج انتخاب شد و کار خود را با این تیم آغاز کرد تا این تیم حداقل از بابت کادر فنی مشکلی نداشته باشد. اما این سرمربی خوش فکر مشهدی هم کاری از پیش نبرد و ضعف مدیریت و عدم پشتیبانی مسئولین از تیم به حدی بود که عرصه را براین مربی جوان هم تنگ کرد. در روزهای اول حضور "برگی زر" اختلاف هیئت فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان استان بر سر ورزشگاه تختی این شهر شدت گرفت تا تیم شهرداری اولین قربانی این اختلاف باشد.

براین اساس این تیم مجبور شد در اوج بازیهای حساس خود در پارکهای شهر یاسوج تمرین کند تا مظلومیت تیم فوتبال شهرداری یاسوج بیش از پیش نمایان شود. اگرچه این مشکل با وساطت استاندار و کوتاه آمدن مدیرکل ورزش و جوانان استان خیلی زود رفع شد اما در تضعیف روحیه بازیکنان و کادر فنی بی تاثیر نبود. "هادی برگی زر" هم که پیش از این بارها به دلیل عدم حمایت مسئولین از تیم ساکش را برای بازگشت به مشهد بسته بود و هر بار با وساطت پیشکسوتان در این تیم ماند، پس از شکست خانگی برابر استقلال اهواز آن هم در زمینی که به باتلاق شبیه بود، عطای ماندن را به لقایش بخشید و راهی مشهد شد تا بر گره مشکلات تیم افزوده شود. با این حال پس از استعفای برگی زر، مسئولین این تیم از حضور "جمشید غدیری" برای سومین بار در کادر فنی این تیم خبردادند اما غدیری که فصل گذشته با شکایت مسئولین وقت شهرداری یک سال از فوتبال محروم شد و بعد برائت گرفت، نتوانست رضایت نامه اش را از تیم آملی بگیرد تا "رحمان احمدی" مربی سابق نیروی زمینی تهران هدایت این تیم را در دست گیرد. پس از حضور احمدی تیم شهرداری در چند بازی خود نتایج خوبی کسب کرد و توانست از سه بازی هفت امتیاز کسب کند. تیمی که از هفت خوان مشکلات جان سالم به در نبرد با این حال مشکلات و موانع تیم شهرداری یکی و دوتا نبود و نوبت به برف رسید تا این هم شلاق سردش را بر گرده این تیم بزند و بر رنج هایش بیفزاید. بارش کم سابقه چهار برف سنگین موجب شد استادیوم قدیمی این شهر سفید پوش شود تا این تیم از همان زمین قدیمی هم برای تمرین محروم گردد. این در حالی بود که استادیوم 15 هزار نفری این شهر پس از هشت سال از کلنگ زنی هنوز افتتاح نشده تا نبود زمین بازی مشکلات جدیدی برای شهرداری ایجاد کند.

در روزی که زمین تختی یاسوج مملو از برف بود و همین مسئله موجب لغو دیدار تیم های شهرداری یاسوج و نیروی زمینی تهران با حکم داور بازی شد، سازمان لیگ هم کوتاهی نکرد و آخرین ضربه را به پیکر بی جان این تیم وارد کرد. کمیته مسابقات سازمان لیگ در اقدامی بی سابقه بازی این تیم با نیروی زمینی را سه بر صفر به نفع تیم تهرانی اعلام کرد تا آوار مشکلات بر سر تیم یاسوجی خراب شود. اگرچه این حکم باطل شد و تیم شهرداری مجبور شد بازی معوقه خانگی اش را در قزوین برگزار کند تا سازمان لیگ نه سیخ را بسوزاند و نه کباب را. با این حال تیم پدیده سالهای گذشته لیگ یک در نهایت از هفت خوان مشکلات جان سالم به در نبرد تا با سقوط به لیگ دو ورزش کهگیلویه و بویراحمد را به کما ببرد. سقوط شهرداری یاسوج به لیگ دو فاجعه ای بزرگ برای ورزش استان است داور پیشکسوت فوتبال کشورمان سقوط تیم شهرداری را فاجعه ای برای فوتبال و ورزش استان می داند و می گوید: طی سالهای اخیر تمام امکانات و پول این استان به همراه حمایتهای مردمی خرج این تیم شد تا فوتبال این شهر را به کشور معرفی کند اما اکنون شاهد این هستیم که همه آن تلاشها از بین رفت. خداداد افشاریان در گفتگو با خبرنگار مهر می افزاید: مردم این استان پنج سال این تیم را همچون کودکی پرورش دادند و حمایت کردند تا به سرمنزل مقصود برسد و این تیم موجب ایجاد همدلی و همبستگی بزرگی بین مردم این استان شده بود. وی تصریح می کند: تیمی که فصل گذشته در رده دوم جدول گروه خود بود اینک به لیگ دسته دوم سقوط کرده و این یک فاجعه است. وی عنوان می کند: تیمی را که با جان و دل به اینجا رساندیم اکنون به راحتی از دست دادیم. افشاریان با بیان اینکه اکنون تاوان کاری را پس می دهیم که نباید انجام می دادیم، بیان می کند: باید آسیب شناسی کرد و مقصران سقوط این تیم را مشخص نمود. این داور مطرح فوتبال کشور می گوید: برخی مسئولین تیم از همان روز اول به من گفتند که دور و بر تیم نیا تا ما کارمان را انجام دهیم و اکنون تیم به این روز افتاده است. افشاریان همچنین از تلاشهای شهردار و حمایت های او از تیم تقدیر می کند و می گوید: شهردار برای موفقیت این تیم کوتاهی نکرد. وی تصریح می کند: با این حال شکست واقعیت فوتبال است و باید تلاش کنیم این تیم بار دیگر به لیگ یک بازگردد. این سقوط شکستی بزرگ در ابعاد ورزشی، فرهنگی و اجتماعی بود اما شهردار اسبق یاسوج که این تیم را در سال 87 تاسیس کرد و در سال 89 به لیگ یک رساند، با ابراز نگرانی از سقوط این تیم به خبرنگار مهر می گوید: تیم شهرداری نقش مهمی در معرفی شهر یاسوج و استان گمنام کهگیلویه و بویراحمد داشته است. محمد بهرامی می افزاید: این تیم تنها سرگرمی و دلخوشی جوانان شهر یاسوج بود و این سقوط شکستی بزرگ در ابعاد ورزشی، فرهنگی و اجتماعی برای استان بود.

وی با بیان اینکه این تیم نیاز به مدیریت و پشتیبانی داشت، تصریح می کند: شاید شهردار دوست داشت از این تیم حمایت کند اما مشکلات عدیده ای در شهر و شهرداری وجود داشت که موجب شد شهرداری از تیم غافل شود. بهرامی ادامه می دهد: توقع این بود که سایر مسئولین و ادارات به ویژه استاندار به کمک شهرداری می آمدند و برای این تیم دلسوزی می کردند که این اتفاق نیفتاد. برخی به دنبال حذف تیم شهرداری بودند وی دخالتهای بیجای برخی از اعضای شورای شهر در تیم را یکی از مشکلات تیم شهرداری یاسوج عنوان می کند و می گوید: برخی از اعضای شورای سابق نیز نگاه مثبتی به تیم نداشتند و در زمان شهرداری من مکاتباتی در این زمینه به شهرداری ارسال می کردند و اما سعی می کردیم که این مشکلات را پوشش دهیم. بهرامی عنوان می کند: برخی نگرش ها به دنبال حذف این تیم بودند و شهردار را برای تقویت این تیم حمایت نکردند و حاشیه هایی نیز در تیم ایجاد شد که منجر به سقوط این تیم گردید. موسس تیم فوتبال شهرداری یاسوج تصریح می کند: تیم شهرداری به ورزش و فوتبال این استان رونق داده بود اما با سقوط این تیم شاهد رکود ورزش استان خواهیم بود. ضعف کادر مدیریتی یکی از دلایل شکست شهرداری بود  اعضای شورای شهر یاسوج نیز در این خصوص به خبرنگار مهر می گوید: شورای شهر سابق به دنبال انحلال این تیم بود اما اعضای شورای جدید بنا به درخواستهای مردمی از این تیم حمایت کردند. علی علی پور می افزاید: شورای جدید در اولین گام هزینه شرکت این تیم در لیگ یک را پرداخت کرد تا امتیاز آن در لیگ حذف نشود. وی یکی از مشکلات این تیم را ضعف کادر مدیریتی و فنی تیم می داند و می گوید: افرادی در کنار تیم حضور یافتند که که کمکی به تیم نمی کردند و این مسئله را چندین بار به مسئولین شهرداری متذکر شدیم. علی پور در خصوص آینده این تیم نیز می گوید: اگر خواسته مردم ادامه کار این تیم باشد، شورا از تیم شهرداری حمایت خواهد کرد. به گزارش خبرنگار مهر، تیم شهرداری که زمانی با شکست تیم های قدری همچون ذوب آهن، مس کرمان، تراکتورسازی تبریز و فولاد اهواز خود را به عنوان یک پدیده معرفی کرد، می رود که تنها به یک خاطره بدل شود. خاطره ای از روزهایی که  انبوه جوانان استان را از شهرها و روستاها به استادیوم قدیمی شهر می کشاند و همه برای پیروزی تیم شهرشان فریاد می زدند. جوانانی که نه سینما داشتند، نه ورزشگاه و نه هیچ امکانات تفریحی دیگری و تنها دلخوشیشان این تیم بود و امیدی که به صعودش به لیگ برتر بسته بودند. با این حال تنها امید جوانان یاسوجی نا امید شد تا به علت بی توجهی ها و سهل انگاری ها این فرصت مغتنم برای رونق ورزش در استان و ایجاد امید و شور و نشاط اجتماعی از بین برود. ........................ گزارش و عکس: شریف اسلامی


۱۳۹۳/۱/۲۰ - ۰۸:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن