تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798632761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش ٢٠ درصدی نرخ اینترنت برای مشترکان / بررسی ایمیل‌‌های هک شده ایرانیان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مروری بر اخبار فناوری اطلاعات ١٩ فروردین؛
کاهش ٢٠ درصدی نرخ اینترنت برای مشترکان / بررسی ایمیل‌‌های هک شده ایرانیان
زیرساخت‌های اینترنتی آماده ثبت‌نام دریافت یارانه‌ها، معاون وزیر خارجه آذربایجان با واعظی دیدار کرد، مدیران وزارت ارتباطات از دریافت یارانه انصراف دادند، تعرفه گمرکی تجهیزات شبکه های کامپیوتری 4 درصد شد و... مهمترین عناوین فناوری اطلاعات امروز بود.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات فناوری اطلاعات در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار فناوری اطلاعات هر روز را در قالب بسته خبری ٢٠ در اختيار مخاطبان قرار دهيم.








زیرساخت‌های اینترنتی آماده ثبت‌نام دریافت یارانه‌ها
همزمان با نزدیک شدن به زمان ثبت‌نام دریافت یارانه، متولی تأمین پهنای باند اینترنت کشور آمادگی خود را برای تامین پهنای باند بیشتر برای دسترسی به سایت هدفمندی اعلام کرد.
مهدی خدایی با اعلام این مطلب افزود: این شرکت به عنوان متولی تأمین پهنای باند اینترنت کشور به منظور رفاه هرچه بیشتر هموطنان برای ثبت نام اینترنتی دریافت یارانه نقدی در کشور آماده هر گونه همکاری و مساعدت با سازمان هدفمندی یارانه جهت دسترسی اینترنتی است.







مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: شبکه ارتباطات زیرساخت در حال حاضر با توجه به گستردگی آن در سراسر کشور وضعیت مطلوبی داشته و هیچ گونه اختلالی در شبکه وجود ندارد و این شرکت با توجه به امکانات بالای فنی خود آمادگی دارد، در صورتی که سازمان هدفمندی یارانه جهت اجرای ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی نیاز به پهنای باند بیشتری برای دسترسی هموطنان است، این پهنای باند را تامین کند.

وی افزود: علاوه بر تامین پهنای باند اینترنتی، امکان میزبانی سایت آن سازمان را همراه با امنیت، کیفیت و سرعت بالاتر در این شرکت فراهم است و با توجه به توانمندی های فنی موجود، مشکلی در سرویس دهی از طرف این شرکت و جود ندارد.

اجرای کاهش 20درصدی نرخ اینترنت برای مشترکان/ جریمه برای سرویس دهندگان متخلف
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بهمن ماه 92 در جلسه شماره 181 خود تعرفه پهنای باند اینترنت بین الملل برای ارائه خدمات اینترنت ADSL برای شرکتهای ارائه کننده این خدمات شامل شرکتهای PAP و شرکتهای مخابرات استانی را 35 درصد کاهش داد و در همین حال، نرخ ارائه خدمات اینترنت حجمی نیز به مشترکان تا سقف 20 درصد کاهش پیدا کرد.

حسن رضوانی- معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد آخرین وضعیت اجرای مصوبه کاهش 20 درصدی قیمت اینترنت برای مشترکان خانگی اظهار داشت: این مصوبه از 23 بهمن ماه 92 لازم الاجرا شده و براساس بررسی های صورت گرفته بسیاری از سرویس دهندگان اینترنت، این تعرفه را برای مشترکان جدید اعمال کرده اند.






وی با بیان اینکه برخی سروس دهندگان به دلیل مسائل فنی این نرخ ها را برای مشترکان قدیمی اعمال نکرده اند، گفت: بزودی این تعرفه ها برای این مشترکان نیز اجرایی می شود و سرویس دهندگان اینترنت موظفند مبالغ اضافه دریافتی از مشترکانشان را به آنها بازگردانند.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با تاکید براینکه سرویس دهندگان اینترنتی اعلام کرده اند که به سرعت نرخ های جدید را برای مشترکانشان اعمال می کنند، خاطرنشان کرد: نظارت کاملی بر این مصوبه در حال انجام است و تمامی سرویس دهندگان اینترنت که خلاف این مصوبه حرکت کنند مورد جریمه قرار می گیرند و نیز موظفند مطابق زمان بندی اعلام شده، اضافه دریافت از مشترکان را عودت دهند.

بررسی هک ایمیل‌ ایرانیها در دستور کار قرار گرفت/ نیاز کشور به ایمیل و سرورهای امن داخلی
مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا دیروز از کشف هک شدن 18 میلیون آدرس ایمیل توسط پلیس آلمان خبر داد و اعلام کرد: تعدادی از ایمیل ها مربوط به ایرانیان داخل کشور است.

در این راستا سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از بررسی ابعاد این حمله رایانه ای خبر داد و گفت: تا زمانی که سرویسی مانند ایمیل ملی در کشور نداشته باشیم و بستر پست الکترونیکی مورد استفاده کاربران، همانی باشد که سایر کشورها از آن استفاده می کنند، موضوع هک و سرقت اطلاعات طبیعتا قابل انجام است و در حال حاضر نیز امکان دارد چنین حمله ای صورت گرفته باشد.







وی با بیان اینکه در حال بررسی ابعاد و حجم اتفاق صورت گرفته هستیم، افزود: باید در کشور بستر امن ایمیل ملی فراهم شود؛ در واقع دیتاسنترها و میزبانی این ایمیل ها باید در کشور صورت گیرد و از بیرون دسترسی به آن امکان نداشته باشد تا ما بتوانیم از آن حفاظت کنیم.

سردار جلالی به کاربران توصیه کرد تا فراهم شدن بستر امن ایمیل ملی در انتقال و ارسال اطلاعات دارای طبقه بندی و حساسیت از طریق ایمیل ملاحظاتی را صورت دهند.

وی گفت: تا زمانی که میزبانی داده و دیتاسنتر، سیستم عامل و نظام برنامه ریزی آن در اختیار ما نباشد نمی توانیم به صورت 100 درصد در مورد امنیت اطلاعات صحبت و آن را کنترل کنیم.

در همین حال محمدرضا فرجی پور معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان پدافند غیرعامل نیز با بیان اینکه ظرف 2 روز آینده اطلاعات دقیقی از خبر هک ایمیل های ایرانی توسط این سازمان اعلام می شود، افزود: تا زمانی که بررسی دقیقی صورت نگیرد نمی توان در مورد قطعیت این حمله رایانه ای اظهار نظر کرد.

حدس اولیه این است که این اقدام نوعی شیوه جمع آوری اطلاعات از محققان و دانشمندان کشور و حتی کسانی که دنبال تحقیقیات مختلف و موضوعات ویژه هستند است که می توان از روی آدرسهای ایمیل و نامه های پستی اطلاعات و برنامه های این افراد را کشف و شناسایی کرد و در مقاصد بعدی از آن بهره برداری اطلاعاتی شود اما این تحلیل تنها در حد حدس و گمان است اما برای نتیجه نهایی باید بررسی بیشتری صورت گیرد.

معاون وزیر خارجه آذربایجان با واعظی دیدار کرد
معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیات مقدماتی سفر الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان که هفته جاری سفر رسمی به کشورمان خواهد داشت با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار و گفت‌وگو کرد.
خلف اف با توجه به موقعیت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران و علاقمندی کشورش به توسعه مناسبات با کشور ایران از انتخاب واعظی وزیر ارتباطات به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی اظهار خشنودی نمود و خواستار ایجاد فصل جدیدی در روابط دو کشور گردید.







وی ضمن اشاره به سفر الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان به تهران اظهار داشت: امیدواریم این سفر بتواند بسترهای لازم را بین دو کشور فراهم کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دیدار گفت: دولت دکتر روحانی جایگاه ویژه‌ای برای همسایگان علی الخصوص جمهوری آذربایجان قائل است و به عنوان مسئول کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان حداکثر تلاش خود را در راستای توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فی‌مابین با توجه به علائق و مشترکات مذهبی و فرهنگی به کار خواهد بست.

مدیران وزارت ارتباطات از دریافت یارانه انصراف دادند
مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با دعوت از افراد غیرنیازمند برای انصراف از دریافت یارانه نقدی اعلام کردند از دریافت یارانه انصراف داده اند.

مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بیانیه ای در این رابطه نوشته اند:
موضوع پرداخت یارانه، حرکت به سوی عدالت گستری و توزیع منابع ملی به شکل عادلانه در راستای کمک به نیازمندان جامعه و شهروندانی که وضعیت مناسب اقتصادی ندارند است، از طرفی در آموزه‌های دینی و ملی ما نیز توجه ویژه به نیازمندان و حتی همراهی اغنیا با کارگزاران حکومت در جهت بهره‌مندی از منابع ملی برای این دسته از اقشار محترم جامعه صورت گرفته است.







از این رو ما مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به لزوم هدفمندی یارانه‌ها برای اقشار کم‌درآمد و نیازمند کشور از دریافت یارانه انصراف می‌دهیم و از همه افرادی که می‌توانند از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند دعوت می‌نمائیم با این کار به دولت تدبیر و امید در شکوفا شدن امید روئیده در دل مردم عزیز کشورمان یاری کنند و با ایجاد یک حرکت جهادی در (نه به یارانه) به سهم خود در تحقق شعار سال 93 عمل نمایند.

بدیهی است که این حرکت موجبات رشد و توسعه بیشتری را در جامعه فراهم نموده و بهبود خدمات در بخش‌های تولید، اشتغال ، بهداشت و درمان، آموزش، حمل و نقل ، بیمه و غیره را به ارمغان خواهد آورد.

یقینا این حرکت جهادی و همه جانبه سبب تحول و تحرک قابل توجهی در زیرساخت‌های کشور شده و توزیع عادلانه منابع ملی را برای عموم مردم شریف ایران خصوصا اقشار نیازمند تسریع خواهد نمود و انشاء الله مرضی خداوند قرار گیرد.

تعرفه گمرکی تجهیزات شبکه های کامپیوتری 4 درصد شد
تعرفه گمرکی انواع تجهیزات شبکه های کامپیوتری برای سال 93 به 4 درصد رسید.

آزاد معروفی - رئیس کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران در این باره و با اشاره به نرخ پیشین این تعرفه و اعتراضات واردکنندگان در این خصوص گفت: کمیسیون ماده یک درابتدای سال 91، تعرفه 11قلم کالای ارتباطی و شبکه را 4 درصد و یا به میزان کیلویی 15 هزار تومان تعیین کرده بود که این موضوع با اعتراض شدید واردکنندگان روبرو شد.






وی ادامه داد: انواع مودم، سوییچ، روتر و کالاهایی از این دست در اثر این تصمیم غیرکارشناسی و به بهانه تولید داخلی با افزایش قیمت چشم‌گیری وارد بازار شدند که این موضوع باعث شد واردکنندگان قانونی و مصرف کنندگان متضرر شوند. اما خوشبختانه با پیگیری ها و مکاتبات مداوم کارشناسان سازمان نظام صنفی رایانه ای و کمیسیون شبکه، کمیسیون ماده یک با اصلاح این تعرفه موافقت کرد.

به گفته معروفی به کار بردن لفظ کیلویی برای محاسبه تعرفه گمرکی این تجهیزات، یک توهین به صنف IT محسوب می شد و مورد اعتراض واردکنندگان و صنف قرار گرفته بود.

رئیس کمیسیون شبکه درخصوص تداوم مکاتبات و ارتباط سازمان نصر با کمیسیون ماده یک در خصوص این تعرفه ها گفت: سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران همچنان اصرار دارد در ادبیات موجود این ردیف تعرفه، تغییرات مثبتی ایجاد شود؛ چرا که اعضای کمیسیون شبکه معتقدند در متن اقلام تحت پوشش تعرفه کالاهای شبکه‌ای اشکلاتی وجود دارد که نیازمند اصلاح است.


انتهای پیام/

همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید
















تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن