تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820792562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بانک جامع اطلاعات مساجد چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



امام جمعه شهرکرد:
بانک جامع اطلاعات مساجد چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شود خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با انتقاد از این که هنوز شناسنامه و اطلاعات جامع مساجد استان کامل نشده است، افزود: تا ما اطلاعات کاملی از مساجد استان و کمبودها و نیازهای این حوزه نداشته باشیم، به یقین نمی توانیم برنامه ریزی درستی جهت اختصاص اعتبارات و برطرف کردن مشکلات داشته باشیم.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست هماهنگی ساخت و ساز مساجد این استان که با حضور دستگاه های متولی به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: از آن جایی که مساجد استان باید هم از نظر عمرانی و هم از نظر فکری حیات پیدا کنند و به جایگاه واقعی خود برسند؛ بنابراین مرکز رسیدگی به امور مساجد استان از چندی پیش جهت انسجام بخشی به امور مرتبط با مساجد تشکیل شد.
 
امام جمعه شهرکرد، فراوانی دستگاه های متولی عمران مسجد را امر پسندیده و در جهت ایمان توحیدی جامعه بیان کرد و گفت: در استان دستگاه های متعددی در امر مسجد فعالند که عملکرد آنها ستودنی است و از این میان می توان به بسیج سازندگی، خیرین مسجد ساز، ستاد زکات و کمیته امداد، اوقاف و ستاد اقامه نماز اشاره کرد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که هماهنگی بین متولیان مسجد استان ضروری است، خاطرنشان کرد: همه مجموعه های متولی امور مسجد باید با هم متحد و هماهنگ باشند و حول یک محور که آن هم مرکز رسیدگی به امور مساجد است، جمع شوند و از پراکنده کاری بیرهیزند تا انشاالله با چشم اندازی که برای مساجد استان هم در بحث عمران و هم از لحاظ فرهنگی و فکری دیده شده است، بتوانیم آن ها را به جایگاه و هدف مورد نظر برسانیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که مردم در رأس امور مسجد قرار دارند، ابراز داشت: بکوشیم که مردم را هر اندازه می توانیم در ساخت و ساز مساجد سهیم کنیم تا آن ها مسجد را از خود بدانند و در جهت حفاظت و نگهداری از مسجد خود وارد عمل شوند.
 
این مقام مسؤول با تأکید بر این که تداخل در برنامه ها، یکی از مشکلات امور مسجد است، خاطرنشان کرد: حل مشکلات عمرانی و فرهنگی مسجد باید در اولویت برنامه های سال جاری دستگاه های متولی قرار گیرد که این مهم در سایه برنامه ریزی منسجم محقق می شود.
 
رییس استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری در ادامه ضمن انتقاد از این که هنوز شناسنامه و اطلاعات جامع مساجد استان کامل نشده است، افزود: تا ما اطلاعات کاملی از مساجد استان و کمبودها و نیازهای این حوزه نداشته باشیم، به یقین نمی توانیم برنامه ریزی درستی جهت اختصاص اعتبارات و برطرف کردن مشکلات داشته باشیم؛ بنابراین همه دستگاه های متولی مؤظفند با برنامه ریزی و تقسیم کار، بانک جامع اطلاعات مساجد استان را هر چه زودتر آماده کنند.
 
وی در ادامه به عنایت رهبر معظم انقلاب در ساخت و ساز و تکمیل مساجد نیمه تمام روستاهای استان اشاره کرد و گفت: در این مرحله 52 مسجد از همه شهرستان های استان که در مناطق روستایی استان قرار دارند، در دستور کار قرار گرفته اند و بر آن هستیم که مشکلات این مساجد تا پایان امسال با نظارت دقیق و همکاری مردم به اتمام برسد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که مساعدت های وعده داده شده در بحث ساخت و ساز مساجد استان، به تدریج و طی امسال و سال های آینده به استان تزریق می شود، اذعان داشت: از آن جایی که کمبودها و نیازهای عمرانی و فرهنگی مساجد استان بسیار زیاد است و عنایات رهبر معظم انقلاب نیز همه این نیازها را برطرف نمی کند؛ بنابراین همه دستگاه های اجرایی باید با تمام توان وارد میدان شوند و هر چه می توانند در این امر کمک کنند تا ان شاءالله بتوان پاسخگوی همه نیازها بود.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در ادامه با تأکید بر دستگاه ها که باید دقت و نظارت بیشتری در هزینه های مساجد داشته باشند، تصریح کرد: متولیان مسجد، دقت و حساسیت بیشتری به خرج دهند و با نظارت کامل، همه هزینه های اختصاصی به امور مسجد را در خود مسجد خرج کنند و همه نسبت به آن مؤظفند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه با بیان این که باید از کارهای سلیقه ای در امور مسجد خودداری شود، ابراز داشت: متولیان مسجد استان، طرح جامعی برای همه مساجد استان آماده کنند که کلیه کارها بر مبنای این طرح صورت گیرد و از همه کارهای سلیقه ای خودداری شود./9457/پ203/س



۱۳۹۳/۱/۱۹






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن