تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814708592




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عفو بین الملل به نقض حقوق اقلیت ها در اتحادیه اروپا اعتراض کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عفو بین الملل به نقض حقوق اقلیت ها در اتحادیه اروپا اعتراض کرد تهران- ایرنا- سازمان عفو بین الملل روز سه شنبه با انتشار گزارشی با اشاره به نقض حقوق برخی از اقلیت ها در اتحادیه اروپا بویژه اقلیت ˈکولی ها ˈ در فرانسه اعتراض کرد.


به گزارش خبرگزاری رویترز، در گزارش سازمان عفو بین الملل نسبت به افزایش اقدامات خشونت آمیز نسبت به اقلیت کولی ها بویژه در فرانسه بشدت ابراز نگرانی شده است.
همچنین بنابراعلام سازمان دفاع از حقوق بشر بین 10 تا 12 میلیون اقلیت کولی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا زندگی می کنند که دائما تحت انواع فشارها نظیر تهدید به اخراج ، اذیت و آزار نیروهای پلیس وقربانی اقدامات نژاد پرستانه هستند.
سازمان عفو بین الملل همچنین به مناسبت روز جهانی کولی ها اعلام کرد این اقلیت در کشورهای یونان، چک و فرانسه بیشتر از دیگر کشورهای اروپا تحت فشار و آزار هستند.
بنابراعلام این سازمان اقلیت کولی در یونان با اقدامات نژاد پرستانه مواجهند ودر فرانسه از سوی پلیس این کشور مورد آزار و اذیت واقع می شوند.
گزارش منتشر شده ازسوی سازمان عفوبین الملل همچنین حاکی است که جامعه اقلیت کولی ها در فرانسه حدود 20هزار نفر برآورد می شود که این افراد دائما از سوی پلیس به اخراج ازاین کشور تهدید می شوند.
این سازمان اعلام کرد آزار اقلیت کولی های فرانسه از سوی پلیس که عمدتا در اردوگاهها زندگی می کنند به امری رایج دراین کشور تبدیل شده است.
گزارش این سازمان همچنین حاکی است افرادی که به این روش مورد آزار قرار می گیرند به علت ترس از پلیس هیچگاه حاضر به شکایت نیستند.
در گزارش سازمان عفو بین الملل همچنین آمده است: پلیس یونان نیز طی 9 ماه سال 2013 میلادی یکهزار و131 عملیات علیه اردوگاههای این اقلیت انجام داده است.
در جمهوری چک نیز گروههای راستگرا سال گذشته میلادی یک سلسله تظاهرات علیه اقلیت کولی ها در دهها شهر این کشور برگزار کردند.
در تابستان سال 2013 میلادی شهر ˈتسک بودجویچˈ در جمهوری چک به صحنه حملات خشونت آمیز علیه اقلیت کولی این کشور تبدیل شد. در این حادثه یکهزار نفر از شهروندان افراطی جمهوری چک به دهها خانواده کولی حمله ور شدند.
سازمان عفو بین الملل اعلام کرد تاکنون کمیسیون اروپا هیچ اقدام جدی و روشنی برای مقابله با اعمال خشونت علیه کولی ها انجام نداده است.
اروپام** 1583**5981
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن