تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804915750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاور وزیر آموزش و پرورش: فرهنگ پشتوانه موفقیت در عرصه اقتصاد است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مشاور وزیر آموزش و پرورش: فرهنگ پشتوانه موفقیت در عرصه اقتصاد است خبرگزاری پانا:مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ؛ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: فرهنگ پشتوانه موفقیت درعرصه اقتصاد است.
۱۳۹۳ سه شنبه ۱۹ فروردين ساعت 15:29



به گزارش خبرگزاری پانا،حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ملکی در نشست کارگروه کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش نشست کارگروه منطقه یک کشور در سالن اجتماعات آموزش و پرورش گیلان در رشت افزود: فرهنگ مانند چتری بر همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان ها گسترده است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مقوله فرهنگ اظهار کرد: تنظیم رابطه ما با خداوند ، با خودمان ، با انسان ها و عالم طبیعت مقوله ای فرهنگی است که در همه ابعاد زندگیمان نمود می یابد.

حجت الاسلام ملکی آموزش و پرورش را بارزترین، بزرگترین و مصداق متولی تعلیم و تربیت دانست و خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت رسمی عمومی کشور بر عهده آموزش و پرورش است و این نهاد مهم نقش مهمی در تربیت آینده سازان کشور دارد.

وی به نقش مهم آموزش خوب و موثر در دوران کودکی اشاره و تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند آموزش در دوران کودکی مانند نقش کردن بر روی سنگ است بنابراین بایستی به آموزش فرزندان در این دوران مهم و حساس توجه ویژه شود.

وی تصریح کرد: برای دستیابی به فرهنگ اسلامی ، نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه ، استمرار نظام جمهوری اسلامی ایران ، بقای نظام ولایی ، حاکمیت ارزش های اسلامی در جامعه، سبک زندگی اسلامی و کاهش ناهنجاری ها چاره ای جزو سرمایه گذاری بر کودکان در زمینه های مختلف آموزش و تربیت اسلامی نداریم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیشترین هجمه و سرمایه گذاری دشمن در سنین شش تا 18 سال و بهترین سال های شکل گیری شخصیت انسان ها نیز در همین گروه سنی است ، اظهار کرد: این گروه سنی مهم نیز در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد که این نهاد مقدس می تواند با برنامه های مختلف آموزشی و تربیتی در برابر هجمه های دشمن مقابله کند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که تحول در آموزش و پرورش کار بنیادی است، خاطر نشان کرد: هر کاری در آموزش و پرورش برای همیشه ماندگار است بنابراین این نهاد مقدس رسالت خطیر فرهنگی را بر عهده دارد.

وی با تاکید بر ضرورت مطالعه سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری ، تحقیق در مبانی فکری اسلامی و آموختن از متخصصان دین شناسی بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای حوزه های علمیه و نهاد تعلیم و تربیت بایستی به مانند شناسنامه باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به خوبی راهکارها مشخص شده ، تصریح کرد: حوزه های علمیه برای ایفای نقش و ادای تکلیف خود در آموزش و پرورش بایستی اسناد مربوطه و نقشه راه این نهاد را به خوبی مطالعه و بر اساس آن حرکت و به فعالیت های مختلف تربیتی بپردازند.

وی با تاکید بر تلاش برای تزکیه اخلاق و رشد انسانیت در فعالیت های تربیتی خاطرنشان کرد: در فعالیت تربیتی نباید ساعت های تربیتی را هدف قرار دهیم بلکه بایستی شخصیت انسان ها مورد هدف قرار گیرد.

حجت الاسلام ملکی دانش آموزان را امانت های خانواده ها در دستان متولیان آموزش و پرورش دانست و بیان داشت: مبادا دشمن در واحدهای آموزشی ما نفوذ کرده و سرمایه ها و امیدهای آینده کشورمان را از ما برباید.

وی با بیان اهمیت همکاری های حوزه علمیه با آموزش و پرورش تصریح کرد: دفتر همکاری های حوزه علمیه با آموزش و پرورش به دنبال این است تا از ظرفیت های حوزه های علمیه برای تحقق اهداف آموزش و پرورش استفاده شود.

وی حوزه های علمیه را سرچشمه جوشان و زلال تامین نیازهای اولیه دانست و یادآور شد: رسانه ها در نهادینه کردن فرهنگ تعامل و همکاری دو نهاد آموزش و پرورش و حوزه های علمیه نقش مهم و تاثرگذاری دارند.

در این نشست دبیران کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان های مازندران ، قزوین ، البرز، تهران ، شهرستان های تهران ، قم ، مرکزی و گیلان شرکت دارند.

تربیت اسلامی ، فضای مجازی و بررسی نیازها و چالش های تربیت دینی در مقاطع مختلف تحصیلی از موضوع نشست کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش منطقه یک کشور است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن